א.ב מוראנו לוגו
קרקע מופשרת ברעננה

המאמר המקצועי שיעזור לכם לבחור קרקע מופשרת ברעננה

למרות התנודות בשווקים, לאור מגיפת הקורונה והאינפלציה העולמית, אם יש תחום אחד שנותר יציב הוא תחום הנדלן. המשקיעים מצביעים ברגליים, למרות הכל, שוק הנדלן, בייחוד שוק הנדלן הישראלי, נחשב לשוק יציב ורווחי במיוחד. בעיננו, בחברת א. ב מוראנו, אין נתיב טוב להשקעה מאשר קרקע מופשרת ברעננה. מדוע? על כך נסביר בהרחבה במאמר הבא.

למה לבחור קניית קרקע להשקעה ברעננה על פני השקעות אחרות?

קרקע להשקעה ברעננה היא הרבה פעמים בחירה מוצלחת, כמעט ללא יוצא מין הכלל. מדוע? משום שכל מי שמכיר את שוק הנדלן הישראלי מזהה את כשל השוק שמיטיב עם המשקיעים כעת וגם בעתיד. ישראל היא מדינה קטנה באופן יחסי, וודאי ביחס למדינות המערב, שעה שהאוכלוסייה בישראל גדלה בקצב מסחרר, שוב, ביחס למדינות המערב. משבר הדיור, הוא תוצאה של פער עצום בין גידול האוכלוסיה המהיר ובין השטח המצומצם יחסית, באזור המרכז בוודאי וכמובן, גם במקומות אחרים בארץ. במובן הזה, רעננה היא ממש 'מכרה זהב'. אם לוקחים בחשבון את תכנית המטרו, העתידה להביא לשינוי דרמטי באופן ההתניידות של התושבים בגוש דן, אם מתייחסים לעובדה כי עדיין, למרות הכל, ערי המרכז נחשבות למוקד התעסוקה הישראלי, הרי שערך הנדלן ברעננה, כמו בכלל ערי המרכז, עתיד להמשיך לעלות בשנים הקרובות. זה כמובן לא אומר שלא צריך להפעיל שיקול דעת, אנחנו בחברת א.ב מוראנו הראשונים להעיד על כך שצריך להבין בעסקאות נדלן לפני החתימה עליהן, אבל, ככלל, אין ספק כי השקעה נבונה היום, רכישה של קרקע מופשרת ברעננה, תביא לתשואה יפה בשנים הבאות.

מה ההוצאות הנלוות לתהליך של בחירת קרקע להשקעה ברעננה

לפני שנדבר על היתרונות של קרקע מופשרת ברעננה לעומת סוגי קרקעות אחרים, חשוב לזכור כי לכל תהליך רכישה בשוק הנדלן יש הוצאות נלוות. ההמלצה שלנו היא להתייחס למסגרת התקציב של הפרויקט כולו ולא רק בתג המחיר של כל חלק בעסקה. אמנם, קרקע מופשרת ברעננה היא כזו שיכולה להביא לרווחים בפרק זמן קצר יחסית, על כך עוד נדבר בהרחבה, אבל, עדיין, ישנם סכומים אותם צריך לכלול בתהליך הרכישה. בין היתר, בעת הרכישה תדרשו לשלם מיסים למדינה, בין אם מדובר על מס רכישה או על מס שבח. בהמשך, חשוב לזכור כי לתהליך בניה בכל קרקע מופשרת ברעננה, יש הוצאות רבות אותן צריך לקחת בחשבון. ההמלצה שלנו, בחברת א.ב מוראנו, היא לא להתפשר על תשלום לאנשי מקצוע מעולים. אולי מדובר על הוצאה כבדה למראית עין, אבל בזכות אנשי מקצוע בעלי ניסיון, תחסכו הרבה יותר כסף, פשוט מפני שתהליך הרכישה ייעשה בצורה חלקה ובלי תקלות מיותרות ויקרות.

מה מייחד קרקע מופשרת ברעננה לעומת סוגים שונים של קרקעות

מה שהופך קרקע מופשרת ברעננה לנקודה בה כדאי להשקיע היא העובדה כי מדובר על קרקע המוגדרת כמאושרת לבניה מראש. כעת נסביר:  במדינת ישראל אי אפשר לבנות בלי לקבל את האישורים המתאימים לכך. יתרה מזאת, בדרך כלל, קרקעות שונות מוגדרות ומסומנות למטרות שונות. על פי חוק אסור לבנות תכנית למגורים על קרקע המוגדרת בתור קרקע חקלאית, בתי עסק ומפעלים אפשר להקים רק בקרקעות המוגדרות כשטח מסחרי ועוד. מכאן, שבמקרה של קרקע מופשרת ברעננה, אתם לא צריכים להתחיל מאפס את התהליך הבירוקרטי. רכישה של קרקע מופשרת לבניה נותנת לכם את האופציה להתחיל את תהליך הבניה בלי לקבל כל אישור נוסף. מה שכמובן חוסך כסף, כאב ראש ובעיקר, מצמצם את פרק הזמן משלב הרכישה ועד ליצירה של רווחים מהשטח.

האם תמיד השקעה בקרקע מופשרת ברעננה מתבררת כמשתלמת?

כאמור, אנחנו, בחברת א.ב מוראנו סוברים כי בהחלט, רכישה של קרקע להשקעה ברעננה, זו רכישה שתשתלם בעתיד בסיכוי גבוה. אבל, כמובן, אין עירבון לכך שכל רכישה תביא לבעליה תשואה. בשביל להגדיל את הסיכויים ובעיקר, כדי לבצע את העסקה הנכונה, צריך לפנות למי שמכירים את השטח מקרוב. את התשואה מודדים לפי היחס שבין מחיר הרכישה למחיר הרווחים הנובעים מההשקעה. משתנים רבים יכולים להשפיע על שווי הנכס לאורך השנים. כדי להשקיע נכון, אין תחליף להיכרות מעמיקה עם השטח, עם העיר ועם האוכלוסיה. ידע הוא כוח, הוא גם הדרך לנבא במידה מוצלחת יותר או פחות, מה יהיה שווי הקרקע גם בעתיד. אל תתפשרו ובחרו אנשי מקצוע מצויינים שיעזרו לכם להיות משקיעים חכמים יותר.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן