א.ב מוראנו לוגו
קרקע מופשרת למכירה א.ב מוראנו קרקעות למכירה

קרקע מופשרת למכירה – הזדמנות חד פעמית

ככל הנראה כבר יצא לכם לשמוע את המונח קרקע מופשרת למכירה, אך האם אתם מבינים מדוע מדובר על הזדמנות עסקית חד פעמית? קרקע מופשרת למכירה היא קרקע שהייתה בעבר קרקע שמיועדת אך ורק לחקלאות, אך מסיבות כאלה ואחרות היא שינתה את ייעודה והפכה להיות קרקע שמיועדת לבנייה. קרקע חקלאית יכולה להיות קרקע שהייתה בעברה בבעלות המדינה או בבעלות פרטית.

אך באופן כללי רכישת קרקע מופשרת היא עסקה הרבה פחות משתלמת עבור משקיעים. לרוב משקיעים יחפשו קרקע חקלאית שיש לה סיכוי גבוה להפוך בעתיד לקרקע מופשרת. כך המשקיעים יוכלו לרכוש את הקרקע במחיר נמוך מכיוון שהיא תתומחר במחיר של קרקע חקלאית, אך כאשר הקרקע תופשר יהיה ניתן למכור אותה במחיר של קרקע מופשרת. מדובר על הזדמנות עסקית שלא תחזור על עצמה! בטח שנכון להיום כמות הקרקעות החקלאיות שאמורות להיות מופשרות בעתיד ירדה בצורה מאוד משמעותית.

איך הופכים קרקע חקלאית לקרקע מופשרת?

כמה רגעים לפני שאתם עומדים לרכוש את הקרקע, מוטב כי תבינו שרכישת קרקע מופשרת למכירה זה מהלך עסקי פחות משתלם עבורכם. השאיפה שלכם תמיד צריכה להיות לרכוש קרקע חקלאית, ולבצע פעולות כאלה ואחרות על מנת להפשיר את הקרקע. לאחר מכן תוכלו להחליט האם למכור את הקרקע בתור קרקע מופשרת או להמשיך ולבנות על הקרקע דבר שלא מעט משקיעים אוהבים לעשות.

אז איך ניתן להפוך קרקע שמוגדרת כקרקע חקלאית לקרקע מופשרת למכירה? ראשית אתם צריכים להבין מראש מה הסיכוי של הקרקע לצלוח את תהליך ההפשרה. ישנן הערכות מבוססות שתוכלו להישען עליהן כאשר תקבלו החלטה לכאן או לכאן. אם הקרקע נמצאת באזורים מיושבים או קרוב לעורקי תחבורה ראשיים הסיכוי שהיא תקבל את האישור המיוחל גבוה יותר.

על מנת שתוכלו להניע את ההליך עליכם להגיש בקשה מסודרת לוועדת התכנון ברשות המקומית שאליה הקרקע שייכת. לוועדה יש את הסמכות הבלעדית לאשר או לדחות את הבקשות, ובמקרה שבו הבקשה נידחת יש לכם אפשרות להגיש ערעור – כך הבקשה תוכל להיבחן פעם נוספת.

כיצד הבעלות של הקרקע משפיעה על הרכישה?

קרקע חקלאית יכולה להיות בבעלות המדינה או בבעלות פרטית, וחשוב לציין כי הבעלות של הקרקע יכולה להשפיע לטובה או לרעה על סיכויי ההפשרה. אם אתם רוצים להגיע למצב שבו תוכלו להציע קרקע מופשרת למכירה, עליכם להבין לעומק בבעלות מי הקרקע – כך תוכלו להימנע מטעויות שעשויות לעלות לכם ביוקר.

אם הקרקע נמצאת בבעלות המדינה, לא מן הנמנע כי ברגע שהיא תעבור תהליך הפשרה היא תחזור להיות בבעלות המדינה. במקרה כזה המשקיע יקבל אך ורק את הסכום שאותו הוא שילם על רכישת הקרקע החקלאית, בעוד המדינה היא זאת שתוכל ליהנות מההפרש שיכול להיות אף גבוה יותר.

במקרה שבו הקרקע נמצאת בבעלות פרטית, לא צפויות להיות לכם בעיות בתהליך הפשרת הקרקע. כך שתוכלו להגיע בסופו של יום למצב שבו תוכלו להציע קרקע מופשרת למכירה – ולעשות רווח גבוה במיוחד. אז אל תשכחו לבדוק בבעלות מי נמצאת הקרקע החקלאית שאתם עומדים לרכוש.

איך להפוך קרקע חקלאית לקרקע מופשרת במהירות?

כמו שאמרנו לכם לאורך כל הדרך, השאיפה שלכם צריכה להיות להפשיר את הקרקע בזמן הקצר ביותר. ההמתנה יכולה להיות מורטת עצבים, ואתם בוודאי לא רוצים למצוא את עצמכם בסיטואציה הזאת. אז איך תוכלו להגיע למצב שבו לא תצטרכו לחכות חודשים רבים עד לקבלת כל האישורים המיוחלים? יש לנו כמה טיפים עבורכם.

ראשית עליכם לבצע בדיקה מקדימה טרם רכישת הקרקע, כך תוכלו לדעת מראש כי מדובר על קרקע שיש לה סיכויים טובים להפשרה. לכל קרקע יש את הסיפור שלה, ולכן אתם צריכים להיכנס אל עובי הקורה על מנת לדעת שאתם לא עושים צעד שאולי תתחרטו עליו.

בנוסף מוטב שתעמידו לצידכם אנשי מקצוע מנוסים שיסייעו לכם לבצע את ההחלטות הנכונות ואת הבחירות הנכונות, גם באיתור קרקע מופשרת למכירה. ההחלטה איזה קרקע לרכוש היא החלטה הרת גורל, ולכן אתם צריכים לעשות אותה עם אנשים מיומנים שיוכלו לתת לכם עצות מניסיונם. אם תלכו ראש בקיר לא מן הנמנע כי תמצאו את עצמכם בסופו של יום עושים החלטה שלא תהיה החלטה אידיאלית עבורכם.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן