א.ב מוראנו לוגו
א.ב מוראנו איך ניתן לממן השקעה בקרקע

איך ניתן לממן השקעה בקרקע?

אז מאיפה משיגים את הכסף להשקעה בקרקע?

אם אתם לא מאלו שקיבלו עזרה גדולה מההורים, או שפשוט ברבות השנים הוצאתם את הכסף במקומות אחרים, כעת יש לכם הזדמנות להשתמש בכסף למטרה הכי טובה – להרוויח עוד ממנו.
אז איך ניתן לממן השקעה בקרקע ללא הון עצמי? והאם זה אפשרי בכלל?

מחיר הקרקע

ובכן, התשובה לכך היא – תלוי. קודם כל, מחיר הקרקע הוא הפקטור העיקרי איתו יש לקבל את ההחלטה. באיזה סכום מוצעת הקרקע למכירה? האם במחיר של 50 אלף ₪? 100 אלף ₪? או אולי 200 אלף ₪? כל קרקע נמכרת בעלות שונה, בהתאם למיקומה ולמצב התכנוני בו היא נמצאת. כמובן, שככל שמצבה התכנוני של הקרקע מבחינת ההפשרה מתקדם יותר – עלותה של הקרקע תהיה גבוהה יותר.

יחד עם זאת, לא כל קרקע במחיר נמוך היא חסרת סיכוי. יש כאלו עם סיכויים טובים להשבחה – צריך רק לעשות שיעורי בית ולרדת קצת לשטח. הזדמנויות לרווח גבוה בהוצאה נמוכה קיימות תמיד.

מימון ע"י הלוואה

אם ברשותכם הון עצמי מסויים, אך לא כזה המספיק לצורך הרכישה – תוכלו לקבל הלוואות ממקומות שונים ויש לקחת בחשבון כי יהיה צורך להחזירה כבר לאחר הקבלה, כך שתצטרכו כסף נזיל מידי חודש על מנת לכסות את ההלוואה, בציפייה לרווח עתידי עם מכירת הקרקע. הלוואה שמטרתה לכסות מחיר של 100 אלף ₪ על קרקע יכולה לשמש לכם כמנוף לקראת העתיד: עסקת קרקעות טובה יכולה להניב לכם אחוזי רווח בטווח של מאות אחוזים.

משכנתא לרכישת קרקע

אם תהיתם בעניין זה, אז כן – הבנק יכול לסייע במשכנתא לצורך רכישת קרקע, אבל בתנאים מסויימים. מבחינת הבנק, כאשר מדובר על "רכישת אדמה" המשמעות היא רכישת מגרש שהופשר לצורך בנייה. במצב זה הבנק יכול לסייע, אך קחו בחשבון שהיא תהיה בתנאים שונים ממשכנתא לרכישת בית או דירה.

ברכישת קרקע להשקעה בלבד, תוכלו לקבל משכנתא לצורך הרכישה, בשיעור של עד 60 אחוזים מערך הקרקע בלבד, מה שאומר שאת 40 האחוזים הנותרים אתם צריכים להביא בעצמכם. במידה ואתם רוכשים את המגרש מרדם פרטי, יש צורך לקבל את האישורים הנדרשים על מנת להוכיח כי הקרקע רשומה על שמו בטאבו. לצורך המשכנתא ישלח הבנק שמאי שיעריך את שוויו של המגרש, מיקומו ועוד, ולפי זה יחליט הבנק מהו השיעור שבו הוא מוכן להשתתף במימון הרכישה.

אחד היתרונות בבקשת משכנתא מהבנק לצורך השקעה, הוא העובדה שלא תצטרכו להביא לפניו אישורים והיתרי בניה. יחד עם זאת, תזדקקו לדברים אחרים: הבנק ירצה לדעת האם תרצו לבנות בעתיד על הקרקע, ואם תבקשו ממנו משכנתא נוספת לצורך הבניה – תצטרכו להביא הערכת עלויות בניה והון עצמי נדרש על מנת להוכיח שאכן תהיה לכם יכולת להחזיר לבנק שתי משכנתאות. מומלץ לקחת משכנתא במסלול של ריבית קבועה (שאיננה מצודה). ובכל מקרה, התייעצו עם יועץ משכנתאות המומחה במשכנתאות למימון מגרשים להשקעה. ייתכן ותוכלו לחסוך כסף רב.

מימון ע"י חברות מימון

חברות מימון שונות (חלקן מתחום הביטוח) מציעות גם כן אפשרות מימון ליזמים לצורך רכישת קרקעות. אם אתם מתחרים על רכישת הקרקע עם עוד לקוחות פוטנציאליים, מימון כזה יכול לסייע לכם בזמן קצר מאוד וההלוואה ניתנת במקום. ברגע שמקבל הרוכש את המימון – הוא יוכל להחזיר אותו בזמן שהוקצב לכך או להפוך אותו להלוואת הון עצמי.

לסיכום

רכישת קרקע היא לא עניין של מה בכך, ולכן מומלץ לשקול היטב את מקורות המימון שמהם תרצו לקבל את הכסף. בסופו של דבר, אם פעלתם לפי הכללים וביצעתם עסקה עם צפי לרווחים טובים – תוכלו לעמוד בקלות בהחזרי המימון ולקצור את פירות ההשקעה שלכם.

חברת א.ב מוראנו – קרקעות, יזמות ושיווק נדל״ן.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן