א.ב מוראנו לוגו
א.ב מוראנו להשקיע בנדלן בארץ או בחול

להשקיע בנדל"ן בארץ או בחו"ל?

השקעה נכונה בקרקעות, כזו שתניב תשואות מתחילה בראש ובראשונה במיקום נכון, כיום ידוע שמשקיעים רבים חצו את האוקיינוס כדי להשקיע בנדל"ן מעבר לים. אמנם הנדל"ן בארץ כבר נמצא מעל עשור בעלייה מתמדת, אך תמיד אצל משקיעים יש את החשש ששיעורי השינוי במחירי הדירות יהיו לרעתם, דווקא לאור העלייה המתמדת, על כן למרות הצמיחה בשוק הנדל"ן מבחינת ערכי הנכסים, ישנה האטה בהשקעות בקרקעות בארץ.

אולם העולם גדול ושטחי נדל"ן להשקעה אפשר למצוא בעוד אינספור מקומות בעולם, החסרונות ביציאה לעולם הגדול בתחום הנדל"ן הן שיש חוסר ידע לגבי הלוקיישנים. כאשר משקיע ישראלי מחפש קרקע להשקעה בארץ, הוא פחות או יותר יודע מה המגמות בכל מקום, והיכן כדאי להשקיע, איזה אזור או שכונה מתפתחים ולחילופין איזה אזור מאבד את היוקרה שלו.

השקעה בקרקע בחו"ל – יתרונות מול חסרונות

כאשר משקיע מחפש שטח נדל"ן להשקעה בחו"ל העבודה היא הרבה יותר קשה, עליו לערוך מחקר מעמיק על האזור, על האוכלוסייה באזור, על התכנונים העתידיים לגבי אותו מקום שבו הוא מתכוון לרכוש שטח או נכס, האם יש באזור מקומות בילוי, האם יש מוסדות חינוכיים, האם יש ים במרחק נסיעה? פארק? וכו'

הדברים הללו יכולים להטעות מאוד בעיקר את מי שאינו מתמחה באיתור הזדמנויות נדל"ן, שכן פעמים רבות אפשר למצוא שטח שלכאורה נראה כהשקעה בטוחה וטובה ובדיעבד יתברר כי זו הייתה עסקה גרועה, לדוגמה נכס שנראה מקסים באזור שנחשב לאיכותי עם אוכלוסיה סוציו אקונומית בינונית ומעלה, אך לפתע מתברר שתחתיו עוברת רכבת תחתית שמרעידה את הנכס כל חצי שעה. בחלט יש דברים שרק יושבי המקום יכולים לדעת עליהם ולהרגיש על בשרם ובין היתר אותם יש לתחקר לגבי החסרונות והיתרונות.

על אף הקושי והתחושה שיש כאן הימור גדול יותר, יש סיבות רבות דווקא כן להשקיע בנדל"ן בחו"ל, דבר ראשון המחיר. בזמן שבכדי לרכוש קרקע בישראל צריך להצטייד במאות אלפי שקלים במקרה הקל ובמיליון או יותר במקרים אחרים, במדינות רבות הן באירופה והן בארצות הברית אפשר למצוא נכסים להשקעה גם בהשקעה של 200 אלף שקלים ואף פחות, ואם עושים חקר שוק טוב אפשר למצוא נכסים שבאזורים שלהם ישנו זינוק בערך הנדל"ן ולהגיע לתשואות גבוהות גם אחרי שנתיים ושלוש, להכפיל ואף לשלש את ההשקעה.

דבר נוסף שנותן יתרון משמעותי להשקעה בנדל"ן בחו"ל הוא הזמן בו הקרקע מופשרת ומאושרת לבנייה, תהליכים בירוקרטיים שבארץ עלולים להיגרר למספר שנים ולעקב את התחלת הבנייה, בחו"ל מסתכמים בשלושה או ארבעה חודשים, כמו גם הבנייה שמסתיימת מהר מאוד ולא נמשכת יותר משנה וחצי ברוב המקרים. העובדה הזאת של קיצור זמני המתנה וקיצור זמני בנייה, כמובן תביא את התשואות עבור ההשקעה מהר יותר לעיתים בהפרש של מספר שנים מהתהליכים שמתרחשים בארץ.

לחקור ולתפוס את ההזדמנות כשהיא מגיעה

לסיכום, בין אם בחרתם להשקיע בארץ ובין אם בחו"ל, עליכם לערוך חקר שוק שבודק את ערך הנכס או הקרקע שאתם רוכשים, הרבה פרמטרים ישפיעו על ערכו של הנכס, המיקום הוא הדבר הראשון שעליכם לדון בו, האם המיקום אסטרטגי? האם האזור הוא מבוקש? האם יש היצע גדול ביס לביקוש או להיפך? ומה אומרים המומחים של האזור לגבי המגמה העתידית? את כל זה אתם יכולים לחקור בעצמכם על ידי עבודת רגליים, או לפנות לחברות המתמחות בהשקעות נדל"ן שישמחו לתת לכם מידע על הזדמנויות עסקיות לרכישת קרקעות בארץ ובחו"ל.

חברת א.ב מוראנו עוסקת מזה שנים רבות בתחום הנדל"ן – ייזום, פיתוח ואיתור הם המקצועיות שלנו.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן