א.ב מוראנו לוגו
איך בוחרים קרקע להשקעה בישראל

איך בוחרים קרקע להשקעה בישראל?

בתקופה האחרונה אנחנו עדים לכך שאחרי שנים רבות של עליית מחירים בתחום הנדל"ן, חלה ירידה קלה של מחירים, כמובן שהמשבר העולמי של הקורונה הוא אחד הגורמים המרכזיים לירידת המחירים, אך לא רק. מה שחשוב להבין הוא שזה שהמחירים יורדים זה לא אומר שתחום הנדל"ן בירידה, תחום הנדל"ן לטווח הארוך, כך מוכיחות השנים הוא תמיד במגמת עלייה. שיעור האוכלוסייה בישראל ובעולם הולך וגדל, האפשרויות לבניה הולכות ומצטמצמות, ההיצע יורד והביקוש עולה והנוסחה מאוד פשוטה. במילים פשוטות השקעה בנדל"ן באופן גורף היא כדאית וזאת מבלי להיכנס לדקויות של היכן להשקיע את הכסף שלכם.

כלל אצבע שכדאי לשים לב אליו כשמשקיעים בקרקע

יש לכם כסף שאתם חושבים להשקיע אותו בקרקע ואתם לא בטוחים איפה כדאי להשקיע אותו? אתם לא היחידים, לא כולנו שוחים בתחום הנדל"ן ומריחים הזדמנויות פז מקילומטרים, יחד עם זאת ישנם כמה דברים שיעזרו לכם לבחור בקרקע הנכונה להשקעה עבורכם. הכלל הראשון והחשוב ביותר הוא לרכוש קרקע בבעלות פרטית. המשמעות של רכישת קרקע בבעלות פרטית אולי אינה נראית לכם משמעותית כרגע, אך במידה ותרכשו קרקע שנמצאת בבעלות של המדינה בצורה כזו או אחרת הסיכון יהיה גדול מאוד, שכן, בכל רגע נתון המדינה תוכל להפקיע את הקרקע שרכשתם לטובת בנייה ציבורית כלשהי.

כמובן שבמקרים של הפקעת קרקע, המדינה מחויבת לשלם פיצויים, אך גודל הפיצוי אינו מגיע למחיר שהייתם מקבלים על אותה הקרקע, בסופו של דבר במקרה כזה גם אם תצאו ללא נזקים כלכליים, ואפילו עם רווח כלשהו, הרווח יהיה הרבה פחות משמעותי מהרווח והתשואות שהייתם זוכים בהם אם הקרקע לא היתה מופקעת.

קרקע להשקעה עם תכנית מתאר מתקדמת או קרקע שנמצאת בתחילת הדרך ולא ברור מה עתידה?

לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית והיא תלויה בכם, המשקיעים. השקעה בקרקע היא תמיד השקעה לטווח ארוך שדורשת אורך רוח והתבוננות קדימה, אבל טווח השנים למימוש התשואות בעסקת נדל"ן יכול לנוע שנים ספורות לבין עשרות שנים. אם אין לכם לחץ כלשהו על הכסף אותו אתם משקיעים, אזי השקעה בקרקע שנמצאת בחיתוליה מבחינת תהליכים לכיוון הפשרה היא השקעה שתהיה מבחינה כלכלית נמוכה יותר אך התשואות יכולות להיות גבוהות מאוד, לעומת זאת השקעה בקרקע שנמצאת בתהליכי הפשרה מתקדמים תהיה יקרה יותר אבל התשואות תגענה מוקדם יותר. עליכם לשאול את עצמכם מה אתם מעדיפים, השקעה לטווח ארוך או השקעה לטווח קצר, מה היכולות שלכם ומה הצרכים שלכם?

איפה כדאי לרכוש קרקע להשקעה?

אנחנו נמצאים בתקופה כזו שהמחירים לרכישה ירדו ולכן כשנשאלת השאלה איפה מבחינה גאוגרפית כדאי לרכוש קרקע בישראל היא לא השאלה הנכונה, כמובן שישנן מגמות ותחזיות התפתחות לאזורים שונים, אך השקעה נכונה היא השקעה שמתאימה לכם מבחינה כלכלית, מבחינת זמנים, מבחינת ציפיות יכולות וצרכים. כאשר אתם חושבים להשקיע בקרקע כלשהי, עשו את ההשקעה הנכונה עבורכם, אם אתם לא בטוחים מה נכון עבורכם, הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות זה לפנות למשרד השקעות ולהתייעץ עם איש מקצוע מתחום הנדל"ן, כיום מדינת ישראל נמצאת בתנופת בנייה וישנם אזורים שונים בארץ שמבחינת השקעה נחשבים לאזורים מאוד חמים עם צפי של תשואות עתידיות גבוהות מאוד ובזמן קצר יחסית.

בין הפרויקטים הגדולים שמשרדי השקעות מסוימים מציעים נמצא פרויקט עיר ימים של חדרה שנחשב לפרויקט מאוד משמעותי ומבוקש מכיוון שהוא משיק לרצועת חוף יפיפייה כמו כן אפשר למצוא פרויקטים של קרקע להשקעה בכפר סבא, עיר איכותית ומפותחת מכל הבחינות ולחלוטין בין ההשקעות הבטוחות שתוכלו לעשות. כמובן שישנם פרויקטים רבים אחרים ועליכם להגיע ולתאם עם איש מקצוע ולקבל ייעוץ אישי ולבחון את הנושא הן בפן התיאורטי והן בפן המעשי, להגיע פיזית לשטחים המדוברים, לבדוק את הקרקעות, את הגושים ואת הסביבה העוטפת אותם.

לסיכום:

אם כן אם יש לכם כסף שאתם מעוניינים להשקיע אותו, רכישת קרקע להשקעה היא בהחלט דרך מעולה ובטוחה להגדיל את הכסף שלכם, אך חשוב שתהיו סבלניים לאורך כל התהליך, החל מהרגע שהחלטתם להשקיע ובחרתם בנתיב השקעת נדל"ן ועד ליום בו תוכלו לממש את ההשקעה ולמכור את הקרקע או את הנכס שיבנה עליה ולקבל את התשואות בהתאם. זכרו, רכישת קרקע בבעלות פרטית עדיפה על קרקע השייכת למדינה, רכישת קרקע עם תכנית מתאר מתקדמת תהיה יקרה יותר אך ההשקעה בטוחה יותר ולטווח קצר יחסית. הדבר החשוב הוא לא למהר, לברר, להתייעץ ולהרגיש את השטח גם באופן פיזי ולעשות את הבחירה הנכונה לכם באופן אישי – ליכולות שלכם, לצרכים שלכם ולציפיות שלכם.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן