א.ב מוראנו לוגו
א.ב מוראנו קרקעות למכירה קרקע לבניה למכירה

קרקע לבניה למכירה

ניתן למצוא בארץ מספר בלתי מבוטל של קרקעות המיועדות לבנייה והפשרה. בשונה מתהליך של רכישת דירה בה אנו ישר מגיעים אל התוצר הסופי, כאשר אנו רוכשים קרקע לבנייה עלינו להיות ערים לתהליך: מכשולים אפשריים, סוגי קרקעות, התנהלות מול בעלי מקצוע, רכישה דרך קרקעות ישראל או יזם פרטי ועוד.

מה עלינו לבדוק טרם ההחלטה לרכישת קרקע?

בישראל ניתן לראות מספר סוגי קרקעות: קרקע לצרכי בנייה, קרקע לצרכי חקלאות, תיירות, מסחר ועוד. אין בהגדרת הקרקע הבטחה לכך שניתן להתחיל לבנות בקרקע באופן מיידי. אנו נחשפים לסיטואציות רבות של מגרשים המיועדים לבנייה אשר תחילת התהליך לאישור בנייה יכול לארוך מספר שנים. ניתן לשריין ולבחור את המועד בו אנו מעוניינים לרכוש את חלקת האדמה, אך ערכה עם הזמן עלול לעלות משמעותית מאחר והקרקע מתקדמת להשגת כל האישורים הרלוונטים לבנייה.

כיום, ניתן לראות 2 סוגי השקעות שכיחות במיוחד:

  1. רכישת קרקע לצורך בנייה עצמית בשטח
  2. רכישת קרקע לצורך בנייה עצמית להשקעה

אחד ההבדלים הבולטים בין 2 סוגי ההשקעות היא מהירות ההחלטה. רכישת קרקע למטרות השקעה נמצאים בעלייה מתמדת של ערך הקרקע מה שגורם למשקיעים רבים לראות אפשרות זו האופציה הטובה ביותר להשקעה.

רוכשי קרקעות למטרות מגורים יעדיפו לשלם יותר על הקרקע אך להתחיל לבנות עליה באופן מיידי מבלי לסכן את כספם.

אין זה משנה אם אתם מעוניינים בקרקע לבניה למכירה לצרכי השקעה או למגורים. מדובר בעסקה המחייבת סבלנות רבה, ליווי של בעל מקצוע מיומן ותיעוד של כל הנעשה בשטח. גם בקרקע להשקעה וגם למגורים נצטרך להמתין עד קבלת אישור הבנייה בהתאם לסוג הקרקע.

קרקע לבנייה – אפשר גם קרקע חקלאית!

אתם לא לבד, לא רק אתם עצרתם לרגע ושאלתם את עצמכם – "מה הקשר קרקע חקלאית, אני רוצה קרקע למטרות בנייה". בשנים האחרונות אנו רואים עלייה רבה של משקיעים ברכישת קרקעות חקלאיות. למען האמת, בהתאם למצב בשוק זה לא מוזר בכלל. שטחים חקלאיים, בעיקר אלו הנמצאים בסביבות ערים, כבישים מרכזיים ואזורי תעשייה נוטים לעבור תהליך המשנה את ייעוד הקרקע מקרקע חקלאית לקרקע המיועדת לבנייה. אוכלוסיית מדינת ישראל נמצאת בקצב גידול מתמיד ועם כך עולה הצורך בהרחבת שכונות המגורים, הרחבת הפריפריות, יצירת שכונות חדשות בערים גדולות וערי פיתוח בפרט. מחיר קרקע חקלאית נמוך בצורה משמעותית מקרקע אשר עברה את כל התהליכים הנחוצים. עם זאת, כאשר קרקע חקלאית משנה את ייעודה כבר בהתחלה יכול להרוויח המשקיע תשואות גבוהות המגיעות למאות אחוזי רווח.

לא כל קרקע חקלאית מיועדת או תהיה מיועדת לתהליך הפשרה לבנייה. עם זאת, חיפוש נכון של קרקעות יכולות להוות השקעה אשר תניב לנו תשואות רבות בעתיד. השקעה נכונה בקרקעות נעשית לרוב בקרבת מטרופולינים, ערים גדולות, ערים במרכז, בשרון ופריפריות. ערים בעלי מצב סוציו אקונומי בינוני ומעלה הם האידיאל בכל האמור להשקעה בקרקעות ובעלות פוטנציאל גבוה לשינוי ייעוד הקרק.

קרקע לבניה למכירה – איך מתחילים?

כמו שכבר הצלחתם להבין, קרקע להשקעה הוא אפיק ההשקעה הרווחי ביותר בעשור השלישי של המאה ה – 20.

ניתן למצוא בשוק הקרקעות כמות בלתי מבוטלות של הצעות, תהליך זה לרוב הוא תהליך ארוך אשר יכול לגרום לתסכול רב כאשר אנו נתקלים בחילוקי דעות מול המוכר הפוטנציאלי.

אחת האפשרויות היעילות והשכיחות ביותר היא להשתמש בבעל מקצוע או חברה המתמחה באיתור קרקעות המיועדות לבנייה, חברה זו תוכל לנתח את תוואי השטח, לבדוק אם הקרקע היא באמת איכותית ובכך לתת הצעת מחיר מפורטת ומסודרת לגבי השטח.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן