א.ב מוראנו לוגו
בדיקת סקר קרקע קניית קרקע

בדיקת סקר קרקע – כך תצליחו להימנע מהסיוט הגדול של כל משקיע

אנשים רבים כיום מעוניינים ברכישת קרקעות חקלאיות למטרות השקעה. השקעה בקרקע חקלאית כוללת שני יתרונות משמעותיים אשר מצליחים למשוך לא מעט משקיעים. היתרון הראשון הוא עלויות נמוכות. רכישת קרקעות למכירה טרם הפשרתן מאפשרות גם למשקיעים בעלי הון עצמי נמוך להשקיע את כספם ולרכוש חלקת אדמה. היתרון השני הוא פוטנציאל הרווח הגלום בעסקה. קרקע חקלאית שעדיין לא החלה את הליך הפשרתה תימכר במחירים זולים במיוחד, מה שמאפשר את הכפלת ואף שילוש מחיר הקרקע לאחר תחילת הליכי הפשרתה. שני היתרונות הללו מצליחים למשוך אנשים רבים לרכישת קרקעות בכל רחבי הארץ למטרות השקעה. לאחר הליך הפשרת הקרקע והפיכתה לכזו שניתן לבנות עליה, המשקיע יהנה מאחוזי תשואה תלת סיפרתיים על כספו. אז אם גם לכם השקעה בקרקע חקלאית נשמעת טובה, חשוב שתכירו כמה נקודות חשובות שיסייעו לכם לבחור נכון קרקע איכותית שסיכויי ההפשרה שלה בשנים הקרובות יהיו גבוהים במיוחד. חשוב להדגיש כי לא ניתן להתחייב על הליך הפשרה, מה שאומר כי בחירה לא נכונה של קרקע חקלאית שאינה מספיק איכותית עלולה להותיר אתכם עם קרקע לא מופשרת כך שלא ניתן להעלות את ערכה ולקבל את אחוזי התשואה המיוחלים. א.ב מוראנו אשר עוסקים בתחום מזה לא מעט שנים מכירים היטב את כל השיטות לבחינת איכות הקרקע וכדאיות ההשקעה.

בדיקת סקר קרקע – אחת הבדיקות החשובות ביותר

אחד הנתונים החשובים ביותר שמשקיעים רבים כלל לא מכירים אודות הליך בחינת הקרקע הוא בדיקת סקר קרקע. בדיקת סקר קרקע תאפשר לכם לוודא כי הקרקע בה אתם מתעניינים אינה כוללת חומרים מסוכנים ומזוהמים, מה שכמובן עתיד לפגוע בהליך הפשרתה. רוב המשקיעים בוחנים היטב את תוכנית התב'"ע של הקרקע, בוחנים את התוכניות שהוועדה המקומית, המחוזית והארצית הניחו לעתידה של הקרקע וכמובן את מיקומה הפיזי. אך באשר לשלב בדיקת סקר קרקע, מעטים המשקיעים שבכלל מכירים בכך שקיים צורך לבדוק את הנושא. לכן, חשוב להדגיש ולומר כי בדיקת סקר קרקע היא שלב קריטי שכל משקיע חייב לעבור. אז איך עורכים בדיקת סקר קרקע אתם שואלים? במספר שלבים פשוטים. בשלב הראשון של בדירת סקר קרקע ישנם אנשי מקצוע בתחום אשר בטחנים את ההיסטוריה של הקרקע על פי כל הרישומים הקיימים לגביה. בחינה היסטורית זו מנסה להתחקות אחר מקרים בהם צויין כי נשפכו חומרים רעילים בקרבת הקרקע, טמנו באזור הקרקע פסולת רבה, עשו באזורים הסמוכים לה אימונים צבאיים שונים הכוללים חומרים מסוכנים ועוד. בחינה מעמיקה של בדיקת סקר קרקע על ידי נבירה בעברה, לעיתים מספיקה. במידה וכל הבדיקות לא העלו כי קיימת סיבה מספקת להמשך בדיקה, כלומר כל הבדיקות ההיסטוריות יצאו חיוביות, ניתן יהיה להמשיך בכל שלבי הפשרתה של הקרקע.

הכירו את שלבי הבדיקה – בדיקה היסטורית ולאחר מכן בדיקת דגימות קרקע במידת הצורך

במידה והבדיקה ההיסטורית מעלה כי אכן עשו בקרקע שימושים אשר יכולים לזהם אותה, שפכו בקרבתה חומרים מסוכנים, טמנו בה פסולת או ערכו בקרבתה אימונים צבאיים, נדרשים לעבור לשלב הבדיקה הבא. שלב הבדיקה הבא כולל בדיקות מקיפות הרבה יותר בעזרת דגימות הקרקע אשר יעלו תשובה חד משמעית אודות רמת הזיהום בקרקע. בדיקת סקר קרקע פעמים רבות מעלה כי הקרקע מכילה חומרים מסרטנים בכמויות גבוהות מהמותר על פי התקנים של משרד הבריאות מה שיעכב משמעותית את כל הליך ההפשרה. אך לאתר תום בדיקת סקר קרקע שיצאה שלילית, ישנה אפשרות לנסות ולטפל בקרקע על מנת להוריד לה את כמות הזיהום ולאפשר להמשיך את הליך הפשרתה. אז לפני שאתם רצים לבחירת קרקעות למכירה, קיימת חשיבות רבה להכיר בהליך בדיקת סקר קרקע ולוודא כי הקרקע בה אתם מתעניינים אינה כוללת רמות זיהום גבוהות במיוחד. לאחר היכרות עם נתון נסתר שמצליח להפיל בפח לא מעט משקיעים שנתקעים עם קרקעות מזוהמות שלא ניתן להפשירן, חשוב שתכירו עוד כמה בדיקות נוספות שיש לבצע מעבר להליך בדיקת סקר קרקע וטרם בחירתכם את הקרקע הטובה והכדאית ביותר להשקעה.

מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם לבחור נכון את הקרקע הכדאית ביותר

ראשית, חשוב להבין כי ככל שהקרקע במצב גולמי יותר, כך המחיר שלה יהיה נמוך יותר. כלומר, במידה ואתם מעוניינים בקרקע חקלאית שלא החלה את כל שלבי ההפשרה כלל, תשלמו תמורתה הרבה פחות בהשוואה לקרקע באותו גודל ואף באותו אזור, שהחלה הליכי הפשרה כלשהם. הסיבה לכך נובעת מגורם הסיכון אשר משפיע באופן ישיר על המחיר. ככל שהקרקע גולמית יותר, כך ישנם סיכויים רבים יותר שהמשקיע בה לא יצליח לקבל את אחוזי התשואה המיוחלים בשל שיבושים בהליך ההפשרה. לעומת זאת קרקע חקלאית שכבר הספיקו להניח תוכניות עתידיות לגביה והיא החלה את שלבי הפשרת תהיה יקרה יותר בשל הסיכון הנמוך, שהרי היא כבר החלה את שלבי ההפשרה שעתידים להסב את הרווח למשקיע. מנתונים אלה יש להבין כי מחיר הקרקע מעיד עליה לא מעט. מוכרי הקרקעות שלכם יודעים לעומק מה מצבה של הקרקע ובמידה והם מוכנים למכור אותה במחירים זולים במיוחד, ייתכן שמדובר בקרקעות ללא כל תוכניות עתידיות, בכאלה הממוקמות באזורים בעייתיים להפשרה או אולי אף בקרקעות מזוהמות שתוצאות בדיקת סקר קרקע חזרו שליליות. לכן, קיימת חשיבות רבה לקרוא את כל התוכן שנכתב בין שורות מחיר הקרקע. א.ב מוראנו מכירים היטב את כל הדרכים לאתר סוגי קרקעות איכותיות בכל רחבי הארץ.

כך תוודאו שלא קיים גורם שעתיד להפריע להליך הפשרתה של הקרקע

נקודה נוספת שחשוב שתכירו טרם בחירת סוגי קרקעות להשקעה ולאחר היכרות עם שלבי בדיקת סקר קרקע היא קריאת תוכניות מתאר על מנת לוודא כי אין גורמים שימנעו את הליך הפשרתה של הקרקע. משקיעים רבים לא מודעים לכך שישנם משתנים רבים שיכולים להשפיע על הליך ההפשרה. במידה והקרקע ממוקמת בקרבת גנים לאומיים, פארקים ציבוריים, מקומות המיועדים לנתיבי תחבורה ציבורית או בסמוך לבסיסים צבאיים, קיים סיכוי סביר כי היא לא תצליח להשלים את כל הליך הפשרתה. נוסף לכך, חשוב לבחון היטב את מיקומה של הקרקע בסמוך לקרקעות שכבר הופשרו בשנים האחרונות. במידה והקרקע בה אתם מתעניינים נמצאת במקום שאינו סמוך לקרקעות מופשרות, הסיכויים שהיא תופשר נמוכים. הרשויות לא ששות להפשיר חלקה שאינה סמוכה לחלקות מופשרות בכדי למנוע מובלעות עירונית וחוסר סדר. לכן, חשוב מאוד לוודא כי הקרקע שלכם סמוכה לקרקע שכבר עברה את הליך הפשרתה בשנים האחרונות. כמו כן חשוב לדעת כי ישנה מציאות שתוכניות שהועדה המקומית מציעה לגבי הקרקע, לא מתקבלות על ידי הועדה המחוזית או הארצית ולכן אן בעלי הקרקע מציגים לכם תוכניות של הועדה המקומית, חשוב לוודא כי התוכניות הללו לא נשללו על ידי הוועדה הארצית והן עדיין עומדות בתוקפן. א.ב מוראנו יודעים בדיוק כיצד לבחון קרקעות חקלאיות לעומק במטרה להתחקות אחר הקרקע הכדאית עם סיכויי ההפשרה הגבוהים ביותר.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן