א.ב מוראנו לוגו
א.ב מוראנו שטח חקלאי למכירה

שטח חקלאי למכירה

כיום אנשים רבים בוחרים להפסיק לחכות ולראות את ריביות הבנק צוברות אבק ומתחילים לחפש אפיקי השקעה נוספים, אחד אפיקי ההשקעה השכיחים ביותר כיום הוא שטחים חקלאים. שטח חקלאי למכירה יכול להוות כיום השקעה לטווח הארוך אשר עם הכוונה נכונה יכולה להוביל לתשואות אותם לא תקבלו בשום קופת גמל, קרנות מנהלים או בריביות הרגילות בבנק.

השקעה בשטח חקלאי למכירה – יתרונות

כאשר אנו מדברים על תשואה של שטח חקלאי למכירה אנחנו מדברים על תשואה של כמה מאות אחוזים. אם משווים קרקע חקלאית לפני הפשרה אל מול מכירה לאחר ההפשרה אנחנו מוצאים פער שמכפיל ואף משלש את עצמו בהתאם לסוג הקרקע, מיקומה ועוד. בחירת שטח חקלאי יכולה להיות סיכון אם עושים זאת לבד, בהנחה ובחרתם בעל מקצוע אמין בעל מוניטין, הסיכון בהשקעה יפחת משמעותית. בעל מקצוע אמין יודע לאבחן את הקרקע, האם יש סיבות לכך שהקרקע לא תופשר, דואג להסתכל בתוכניות תמ"א 35 ועוד.

אחד היתרונות הנוספים בהשקעה בקרקעות הוא עניין המחיר, ברוב המקרים לא תצטרכו הון אישי של יותר מחצי מיליון. בין 100-500 אלף ש"ח תוכלו למצוא קרקעות להשקעה במגוון מקומות בארץ. צעירים רבים משקיעים בקרקעות על מנת להשיג תשואות בעתיד ולבנות את ביתם הראשון, בלי התחייבויות למשכנתא לכל החיים.

שטח חקלאי שמניב תשואות עתידיות

כיום במדינת ישראל הביקוש לדירות בקרב משפחות וזוגות צעירים עולה, לכן יש צורך בקרקעות נוספים להפשרה. הממשלה בשנים האחרונות מקלה על אישורים של שטחים חקלאיים להפשרה מתוך החסך בדירות. השקעה בשטח חקלאי למכירה אשר עדיין לא הופשרה תניב תשואות גבוהות ברגע ההפשרה. לאחר ההפשרה תוכלו להחליט מה תרצו לעשות. האם למכור את השטח כפול ממה שקניתם ויותר, או שמא תתנו יד חופשית לקבלן או יזם לבנות באזור.
לכל אחד מהדרכים יש את היתרונות שלו. אם תחליטו לפרוש בשיא ולמכור את הקרקע בעת ההפשרה תוכלו באופן ישיר לקנות את הדירה שתמיד חלמתם עלייה. אם תלכו עם יזם או חברת בנייה באזור, תוכלו לבקש מהיזם אחוזים, לבנות פרויקט על שמכם, או אפילו בניית מספר נכסים שלכם באזור. מה שיגדיל משמעותית את כמות הכסף שאתם מרוויחים, אך הזמן שוב עולה עד לסיום הפרויקט.

שטח חקלאי למכירה: מהם המקומות המומלצים ביותר?

ההמלצה הרווחת כיום היא לקנות מגרשים ושטחים חקלאים בקרבת מטרופולינים גדולים, ערי המרכז והשרון מפני הביקוש הרב באזור. שטח חקלאי למכירה במרכז גבוה בהתאמה לעומת שטח חקלאי למכירה באזורים פחות מיושבים כמו המדבר הדרומי של באר שבע. ככל שהשטח החקלאי יהיה קרוב יותר למקומות בילוי, תחבורה ציבורית וערים גדולות כך יעלה הערך שלו ומשקיעים רבים ירצו להשקיע בו ברגע שיופשר.

כמובן, שלא רק המרכז זוכה להנחה הזו ויש המון מקומות אסטרטגיים לרכישת שטחים חקלאיים: ניתן לראות זאת ביישובי כביש 6 – בנימינה, פרדס חנה, חגור, יגור והקיבוצים מסביב. רכישת שטחים חקלאיים גם באזור באר יעקוב, אשדוד וקריית גת יכולים להוות גם הם תשואה גבוהה.

אין בכתוב תחליף להתייעצות עם בעל מקצוע

כאשר אנו משקיעים הון התחלתי, אין זה משנה אם מדובר ב300 אלף ש"ח או ב100 אלף ש"ח. אנחנו צריכים לבדוק שאנחנו עובדים עם בעל מקצוע אמין, בעל מוניטין. נוכל לזהות בעל מקצוע אמין באמצעות פרויקטים שכבר עשה, שטחי חקלאות שמכר אשר עברו תהליך הפשרה. אין זה בושה לבקש גם לדבר עם לקוחותיו וכן לבוא לראות את השטחים בעצמכם.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן