א.ב מוראנו לוגו
רכישת קרקע חקלאית א.ב מוראנו קרקעות למכירה

רכישת קרקע חקלאית – כך לא תעשו טעויות

בשנים האחרונות מרבית המשקיעים בתחום הנדל"ן מעדיפים לרכוש קרקע חקלאית על פני כל אפשרות אחרת שעומדת לרשותם. רכישת קרקע חקלאית הפכה להיות כל כך פופולארית בעשורים האחרונים מכיוון שהיא הרבה יותר זולה בהשוואה לרכישת קרקע מופשרת – כך שמשקיעים רבים יכולים לבצע את הרכישה. אך כמו שאתם יכולים לנחש – בתחום הנדל"ן לא מחלקים מתנות בחינם, ולכן אתם צריכים להיות מאוד זהירים כאשר אתם רוכשים קרקע מהסוג הזה.

על מנת שתוכלו להיות בטוחים שאתם עושים את הבחירה הנכונה עבורכם, אנו נספק לכם מספר נקודות שאתם צריכים להכיר. נקודות שיכולות לעשות תפנית משמעותית בתפיסת העולם שלכם, ולגרום לכם להבין בדיוק איך תוכלו להימנע מטעויות שיעלו לכם ביוקר. כאשר אנו אומרים יעלו לכם ביוקר – אנו מתכוונים יעלו לכם ביוקר גם בהיבט הכספי וגם בהיבט הנפשי. אחרי שתקראו את כל הנקודות הקריטיות הללו, תוכלו להגיע למצב שבו אתם תוכלו להוציא מהלימון לימונדה.

ממה צריך להיזהר בעת רכישת קרקע חקלאית?

על מנת שתוכלו לדעת שאתם לא עושים עסקה שעלולה לעלות לכם ביוקר, עליכם לוודא בדיוק מה המצב הנוכחי של הקרקע שאותה אתם עומדים לרכוש. השאיפה שלכם חייבת להיות שתוכלו לרכוש קרקע שתהיה קרובה ככל האפשר להפשרה, אך מספיק רחוקה מצד שני על מנת שיהיה לה מחיר אטרקטיבי. אל תרכשו קרקע חקלאית מבלי שתוודאו בדיוק מה הסטטוס שלה, ומה הסיכוי להפוך אותה בעתיד לקרקע מופשרת. מן הסתם קרקע שלא ניתן להפשיר אותה, היא לא קרקע שיכולה לסייע לכם.

תזכרו תמיד כי רכישת קרקע חקלאית היא סוג של הימור, השאיפה שלכם היא לבצע את ההימור עם הסיכון הנמוך ביותר. אל תאמינו לכל ההבטחות שאתם מקבלים מכל המשווקים שינסו למכור לכם לקרקע חקלאית במחיר מוזל, תשתדלו לפנות אך ורק לחברות מוכרות ומנוסות שתוכלו לסמוך עליהן בעיניים עצומות כך תוכלו להגיע למצב שבו בשלב מסוים הקרקע תופשר ותוכלו למכור את הקרקע או אפילו לבנות עליה.

רכישת קרקע חקלאית – מה צריך לבדוק?

יש מספר אלמנטים שאתם צריכים לבדוק לפני שאתם רוכשים קרקע חקלאית. הבדיקות הללו יהיו חיוניות על מנת שתוכלו בעתיד למכור את הקרקע לאחר הפשרתה במחיר גבוה ולקבל עליה תשואה מקסימאלית. עליכם לבדוק לעומק את המיקום שבו נמצאת הקרקע על מנת שתוכלו להעריך בצורה מדויקת את הפוטנציאל הטמון בה. בבדיקה אתם צריכים לשים לב למרחק של הקרקע מתחבורה ציבורית, ממקומות עבודות וממקומות מסחר שונים שיכולים להשפיע בצורה משמעותית על העלות של הקרקע.

עוד דבר שאסור לכם לשכוח לבדוק לפני שאתם מסכמים על רכישת קרקע המוגדרת בתור קרקע חקלאית זה את עלות המיסים המתלווים לעסקה. לעיתים כאשר תחשבו את המיסים המתלווים לעסקה, אתם תגלו כי העסקה כולה איננה משתלמת כמו שהיא הצטיירה בתחילת הדרך. ישנם משקיעים שאפילו ויתרו על השקעות רק בגלל שהם גילו כי המיסים גבוהים במיוחד ממה שהם ציפו.

האם רכישת קרקע חקלאית מתאימה לכל אחד?

כאשר אנו מדברים על עסקאות נדל"ן ברוב המקרים יגידו כי הן מתאימות רק לאנשים שנמצאים בתחום שנים רבות. הסיבה העיקרית לטענה הזאת היא שעסקאות נדל"ן כרוכות בהוצאות כספיות גבוהות במיוחד, ולא כל משקיע שנמצא בתחילת הדרך יכול לעמוד בסכומים הללו. אך כאשר אנו מדברים על רכישה של קרקעות חקלאיות המצב שונה לחלוטין! הרכישה הזאת יכולה להיות אידיאלית עבור כל משקיע – בין אם מדובר על משקיע שעושה את צעדיו הראשונים בתחום או על משקיע מנוסה וממולח שמכיר את התחום לאורכו ולרוחבו.

בנוסף כיום המודעות לנושא של קרקעות חקלאיות הוא הרבה יותר גבוה מאשר היה בעבר, כך שהסיכון הפך להיות סיכון מינימאלי לחלוטין. אתם תוכלו להגיע למצב שבו אתם רוכשים קרקע חקלאית מבלי לקחת סיכון אמיתי מכיוון שיש לכם את כל האינפורמציה הדרושה על הקרקע. כך שגם משקיעים שנוטים מעט להיות חשדניים ולא להיכנס לעסקאות נדל"ן עם סיכון – יכולים למצוא את עצמם משקיעים בקרקעות חקלאית. הסיכון הוא באמת קטן במיוחד, והתשואה העתידית יכולה להיות גבוהה במיוחד דבר שאי אפשר להקל בו ראש. לא משנה אם מדובר על משקיע מנוסה או על משקיע מתחיל.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן