א.ב מוראנו לוגו
קרקע מופשרת לבניה

קרקע מופשרת לבניה – הכירו את כל הפרטים שיסייעו לכם לבחור נכון

משקיעים רבים אשר מסרבים להשלים עם העובדה שכספם מעלה אבק תוכניות הפק"מ המקובלות בבנקים, בוחרים להשקיע בקרקעות מופשרות לבניה. אחרים לעומתם בוחרים דווקא באפשרות הבתולית יותר של קרקעות בזול שאינן מופשרות, במטרה ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים יותר. אם גם אתם מעוניינים להעביד את כספכם בשבילכם, חשוב שתכירו את כל הפרטים החשובים שיסייעו לכם להשקיע נכון. אז מה כדאי לדעת לפני שרוכשים קרקע להשקעה אתם שואלים? ראשית, חשוב להבדיל בין קרקע מופשרת לבניה לבין קרקעות בזול שאינן מופשרות. קרקע מופשרת לבניה מאפשרת לכם לבנות את דירת חלומותיכם מיד עם רכישתה ולעומתה, קרקעות זולות וחקלאיות מצריכות מהמשקיע להמתין פרק זמן לא ידוע עד להשלמת כל הליכי ההפשרה על מנת שיוכל למכור את הקרקע ברווח משמעותי או לבנות את בית חלומותיו. רבים מהמשקיעים תוהים לעצמם מדוע לא כולם בוחרים באפשרות הפשוטה של קניית קרקע מופשרת לבניה ובוחרים דווקא קרקע להשקעה שאינה החלה את כל שלבי ההפשרה? ישנן כמה תשובות שכדאי שתכירו.

הכירו את ההבדלים בין קרקע חקלאית לבין קרקע מופשרת לבניה

תחילה חשוב להבין כי קרקע להשקעה שעדיין לא החלה את כל שלבי ההפשרה שלה זולה בעשרות ולעיתים אף במאות אחוזים בהשוואה לאפשרות המקבילה של קרקע מופשרת לבניה. לא מעט משקיעים ללא הון גבוה בוחרים באפשרות זו של קרקע חקלאית בשל העובדה הפשוטה כי קרקעות אלה נכנסות במסגרת התקציב העומד לרשותם. סיבה נוספת לבחירתם של רבים דווקא בקרקע חקלאית היא אחוזי התשואה הרבים שניתן להרוויח עם הליך הפשרתה של הקרקע. רכישת קרקע חקלאית שלא ניתן לבנות עליה דירות מגורים או מרכזין מסחריים זולה מאוד, מה שמאפשר לה להעניק לכל המשקיעים בה אחוזי תשואה תלת סיפרתיים עם השלמת כל הליך ההפשרה וקבלת היתרי הבניה. אך חשוב להדגיש ולומר כי ככל שהקרקע זולה יותר, כלומר רחוקה יותר מהשלמת כל הליך הפשרתה, כך הסיכון הגלום בהשקעה בה גדול יותר. ישנם לא מעט משקיעים אשר בחרו להשקיע את מירב כספם בקרקע להשקעה שאינה מופשרת במטרה ליהנות מעליית ערך עם הליך הפשרתה, אך בפועל, הליך ההפשרה לא החל במשך שנים ארוכות. לכן, קיימת חשיבות רבה להכיר את כל הנקודות החשובות ביותר שיסייעו לכם להשקיע נכון את כספכם באפשרות של קרקע מופשרת לבניה בסיכון נמוך. א.ב מוראנו עוסקים בתחום מזה שנים ארוכות ומכירים היטב את כל הדגשים החשובים ביותר שיסייעו גם לכם לבחור נכון את ההשקעה הטובה והבטוחה ביותר.

מיקום הקרקע יכול להעיד על עתידה

אז מה כדאי לדעת לפני שרוכשים קרקע להשקעה? לאחר שאתם מכירים היטב את כל ההבדלים בין קרקע מופשרת לבניה לבין קרקעות זולות שלא החלו את הליך הפשרתן, הנה לכם כל הנקודות הנוספות שיסייעו לכם לבחור נכון. בשלב הראשון, חשוב לבחון את מיקום הקרקע. בין אם אתם מעוניינים להתחדש בקרקע חקלאית שאינה מופשרת ובין אם בחרתם ללכת על ההשקעה הבטוחה יותר של קרקע מופשרת לבניה, חשוב לבחון לעומק את מיקומה של הקרקע. אם בחרתם בקרקע חקלאית, מיקומה של הקרקע הוא אחד הסימנים החשובים ביותר אשר יכולים לסייע לכם להעריך האם הקרקע תעבור הליך הפשרה בקרוב או לא. ועדות התכנון והבניה על פי רוב בוחרות להפשיר קרקעות הסמוכות לאזורים שכבר עברו הליך הפשרה בעבר. הפשרת קרקע שאינה סמוכה לקרקעות מופשרות עלולה לגרום למעין מובלעות עירוניות של שטחי מגורים או מסחר, מה שיפגע קשות בסדר והארגון של החלל. לכן, קיימת חשיבות רבה לוודא כי הקרקע בה אתם מתעניינים אכן ממוקמת בסמוך לקרקעות מופשרות, מה שייצר רצף וסדר טריטוריאלי ויעלה את סיכויי ההפשרה. אם אתם בוחרים באפשרות של קרקע מופשרת לבניה, חשוב לוודא בתוכניות התכנון והבניה המחוזיות והארציות כי הקרקע אכן הופשרה כהלכה ללא בעיות עתידיות שעלולות לגרום להפקעת הקרקע מידי בעליה. חשוב לדעת כי המדינה רשאית להפקיע קרקעות מידי בעליהן למטרות מדיניות שונות. בדיקה מקיפה אודות מיקומה של הקרקע יכולה לסייע להקטין את הסיכויים שהליך הפקעת הקרקעות יפגוש אתכם בעתיד.

הכירו את תוכניות התב"ע ותקן 22

כמו כן חשוב לבחון היטב את תוכנית התב"ע של הקרקע אשר מהוות מעין תעודת זהות לכל ייעודי הקרקע. א.ב מוראנו מקפידים לבחון לעומק את כל תוכניות התב"ע על מנת לוודא כי תוכניות הקרקע אכן מתאימות לצרכים ולציפיות שלהם. חשוב להדגיש ולומר כי בניגוד למקובל לחשוב, הליך בחינת תוכנית התב"ע של הקרקע אינו מצריך מכם התמודדות קשה, ארוכה ומייגעת עם בירוקרטיה רבה והמתנה ממושכת. בעידן האינטרנטי תוכלו להגיע לכל פיסת מידע אודות חלקת קרקע מופשרת לבניה בקלות ובמהירות. באשר לקרקעות זולות שאינן עברו את הליך ההפשרה, חשוב לדעת כי תקן 22 החדש מחייב את היזמים לצרף הערכת שמאי מקצועי באשר לעתידה של הקרקע. א.ב מוראנו יודעים לבחון היטב את הערכת השמאי המקצועי אשר יודע להעריך את עתידה של הקרקע בהסתמך על מספר רב של נתונים ותוכניות עתידיות. תקן זה נועד בכדי למנוע לא מעט מקרי מרמה והונאה שנעשו למשקיעים בתחילת דרכם אשר בחרו לרכוש קרקע מופשרת לבניה או קרקעות זולות להשקעה טרם השלמת הליך הפשרתן. חשוב להדגיש כי כלל הנתונים הללו בצירוף הערכת שמאי לא מבטיחים כי הקרקע אכן תופשר בעתיד הקרוב או שניתן יהיה להימנע ממצבים של הפקעות קרקע לצורכי מדינה שונים. בתחום זה של רכישת קרקע מופשרת לבניה או קרקעות בזול להשקעה יש לא מעט הפתעות שיכולות לקרות בדרך.

הכירו את זהותו של מוכר הקרקע

הנקודה האחרונה שחשוב שתכירו טרם בחירת קרקע להשקעה או קרקע מופשרת לבניה היא היכרות עם היזם המוכר לכם את הקרקע. על פי רוב, קרקעות נמכרות על ידי יזמים המנסים למשוך כמה שיותר משקיעים. בעידן האינטרנטי תוכלו לקבל לא מעט פרטים אודות זהותו של היזם המוכר את הקרקעות בהן אתם מתעניינים. במידה ומדובר ביזם ותיק ומקצועי בעל לא מעט המלצות חיוביות, תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שכנראה לא מדובר בעוקץ ומרמה. לעומת זאת, יזם צעיר בתחילת דרכו או אף יזם שקראתם אודותיו תגובות שליליות עלול לסכן את כספכם, מה שחייב להדליק לכם את הנורה האדומה הראשונה. א.ב מוראנו מכירים היטב את כל השיטות והדרכים לאתר את הקרקעות הטובות והאטרקטיביות ביותר לכל משקיע כך שניתן יהיה ליהנות מאחוזי סיכון נמוכים במיוחד לעומת הסיכוי לרווח הגדול של אחוזי תשואה דו ספרתיים ולעיתים אף תלת סיפרתיים. אל לכם לוותר על אף שלב בדרך להשקעת כספכם, ישנם לא מעט משקיעים שאינם מספיק מקצועיים שלא בחנו היטב ולעומק את איכות ההשקעה מה שגרם להם לאבד את רוב כספם או הצריך מהם המתנה ארוכה במיוחד של שנים רבות עד להשלמת הליך ההפשרה ועליית ערך הקרקע.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן