א.ב מוראנו לוגו
קרקע חקלאית להשקעה

קרקע חקלאית להשקעה – כך תצליחו לבחור נכון

משקיעים רבים בוחרים לקנות קרקע חקלאית להשקעה משתי סיבות עיקריות, הראשונה היא מחיר הקרקעות.  קרקע חקלאית להשקעה אינה מצריכה מהמשקיע הון עצמי גבוה במיוחד. רוב הקרקעות הנמכרות להשקעה הן קרקעות שעדיין לא עברו את הליך הפשרתן, מה שמאפשר למשקיעים רבים לקנות אותן במחירים זולים. הסיבה השניה היא כמובן פוטנציאל הרווח הגלום באפשרות זו של קרקע חקלאית להשקעה. קרקע חקלאית להשקעה זוהי קרקע שעדיין לא החלה את שלבי הפשרתה, מה שאומר כי במצבה הנוכחי אין יותר מידי מה לעשות איתה. כל עוד קרקע חקלאית להשקעה לא עוברת הליך הפשרה, לא ניתן לבנות עליה דירות מגורים או אזורי מסחר כלשהם. מצב זה מאפשר למשקיעים רבים ליהנות מעליית ערך משמעותית עם תחילת הליך ההפשרה של הקרקע. קרקעות שניתן לבנות עליהן דירות מגורים או אזורי מסחר יקרות במאות אחוזים בהשוואה לאותן קרקעות בדיוק, באותם אזורים ובאותו גודל, שנמצאות עדיין במצבן הראשוני טרם הליך ההפשרה. הפוטנציאל הגדול של אחוזי תשואה תלת סיפרתיים מושכים משקיעים רבים להשקיע את כספם דווקא באפשרות זו של קרקע חקלאית להשקעה. א.ב מוראנו מכירים את כל הדרכים לאתר נכון קרקע חקלאית להשקעה שעתידה לעבור הליך הפשרה בשנים הקרובות. אם גם אתם מעוניינים להשקיע את כספכם בקרקעות חקלאיות, חשוב שתהיו מודעים לסכנות הכרוכות בכך ולעוד כמה נקודות חשובות טרם בחירת קרקעות למכירה.

בדקו את תוכנית המתאר וודאו שהקרקע מיועדת להפשרה

ראשית, חשוב לדעת כי ישנן קרקעות למכירה שאינן מיועדות להפשרה. קרקע חקלאית להשקעה שאינה מיועדת להפשרה יכולה להישאר במצבה הנוכחי במשך עשרות שנים. הישארות הקרקע במצבה החקלאי ללא כל התקדמות אל עבר הפשרתה, תמנע מהמשקיע לקבל את כל אחוזי התשואה המיוחלים שהוא ציפה לעשות על כספו בעת ההשקעה. לכן, חשוב לדעת כי קרקע חקלאית להשקעה לא תמיד תעבור את הליך ההפשרה המיוחל מה שמוביל אותנו לאחד הטיפים החשובים ביותר. בתוכנית המתאר, אליה ניתן להגיע בקלות רבה, ניתן לראות האם הקרקע בה אתם מתעניינים מיועדת להפשרה או לא. במידה והקרקע מיועדת להפשרה, ניתן להמשיך לבדוק אותה על סמך עוד פרמטרים רבים טרם הגדרתה כקרקע כדאית להשקעה. לעומת זאת, במידה ובתכנית המתאר הקרקע אינה מוגדרת ככזו המיועדת להפשרה, השקעה בה היא בגדר הימור בלבד. כפי שהזכרנו מעלה, ישנן קרקעות חקלאיות שיכולות להישאר במצבן הנוכחי לאורך שנים ארוכות ללא כל שינוי ולכן, קרקעות שאינן מוגדרות כמיועדות להפשרה, נחשבות לא כדאיות להשקעה. א.ב מוראנו בוחנים את תוכניות המתאר ועוד פרמטרים רבים על מנת להתחקות אחר קרקעות למכירה בעלות סיכויי הפשרה מהירים.

המחיר אומר המון – מחיר הקרקע מגלם את מצבה

לאחר שבדקתם בתוכנית המתאר כי הקרקע בה אתם מעוניינים אכן מיועדת להפשרה, חשוב שתכירו נקודה נוספת שתעזור לכם לבחון את כדאיות ההשקעה בקרקע. הנקודה השניה היא מחיר שיווק הקרקע. חשוב להבין כי מחיר הקרקע מגלם את מצבה הנוכחי והפוטנציאל העתידי להשלמת הליך ההפשרה. ככל שהקרקע במצב גולמי ורחוק יותר מהשלמת הליך ההפשרה, כך מחירה יהיה זול יותר. מנגד, במידה ומחיר הקרקע נחשב יקר ביחס לקרקעות דומות באותו גודל ובאותו אזור, קיים סיכוי סביר כי הקרקע קרובה מאוד לתחילת הליך ההפשרה. לכן, אל לכם להתלהב מאפשרות של קרקע חקלאית להשקעה במחירים זולים במיוחד כי ייתכן שהמחירים הללו מגלמים קושי עתידי בהליך ההפשרה. משקיעים רבים בוחרים קרקעות למכירה במחירים זולים בכדי ליהנות מעליית ערך גדולה שתניב אחוזי תשואה מרשימים אך מה שהם לא מבינים כי מוכרי הקרקעות מכירים את מצבה של הקרקע במדוייק, ואם הם מציעים את הקרקע למכירה במחירים מוזלים, כנראה שיש סיבה לכך. לכן, מחירים נמוכים ממחיר השוק הממוצע צריכים להדליק לכם נורה אדומה שתגרום לכם לחפש את הסיבה למחיר הנמוך טרם קניית הקרקע.

הגיעו לשטח ובחנו היטב את כל סביבת הקרקע – ישנם גורמים שעתידים לפגוע בהליך ההפשרה

לאחר שהצלחתם לאתר קרקע מעניינת ובדקתם בתוכניות המתאר כי היא אכן מיועדת להפשרה, חשוב להגיע לשטח ולראות את הקרקע בעיניים. משקיעים רבים מדלגים על שלב זה כי לכאורה אין כל כך מה לראות, הקרקע במצב גולמי לחלוטין. אך במהלך הגיעכם למקום הקרקע חשוב לבחון היטב את כל הסביבה במטרה לוודא כי לא קיים גורם כלשהו שעתיד לפגוע בהליך ההפשרה. אז מהם הגורמים שעתידים לפגוע בהליך ההפשרה אתם שואלים? לא חסר. במידה והקרקע ממוקמת בקרבת מקום גן לאומי, פארק ציבורי, נתיבים עתידיים של תחבורה ציבורית, בסיס צבאי ועוד, קיים סיכוי לא מבוטל שהקרקע תיתקל בקשיים רבים בהליך הפשרתה. לכן, חשוב להגיע לשטח לבדוק היטב את מיקומה של הקרקע ולוודא כי היא אינה סמוכה לאתר מסויים שעתיד להוות בעיה. כפי שהזכרנו, קרקע חקלאית להשקעה לא תמיד תעבור את הליך ההפשרה המיוחל, מה שמחייב אתכם לבדוק היטב את טיב קרקע חקלאית להשקעה.

וודאו שתוכניות הוועדה המקומית אינן סותרות את תוכניות הוועדה הארצית!

בדיקה נוספת וחשובה לא פחות מכל הבדיקות שהזכרנו מעלה היא בדיקת תוכניות התב"ע בכלל הוועדות. מוכרי קרקע חקלאית להשקעה לא אחת מראים למשקיע תוכנית של הוועדה המקומית לקידום הליך ההפשרה של הקרקע למרות שהוועדה הארצית כבר הספיקה לשלול את התוכניות. כלומר חשוב להבין כי תוכניות של הוועדה המקומית אינן מספיקות, חשוב לוודא כי קיים סינכרון מלא בין תוכניות הוועדה המקומית לבין תוכניות הוועדה הארצית בכדי להימנע מטעויות מיותרות. לצערנו, כיום ישנם מוכרי קרקע חקלאית להשקעה אשר מציגים למשקיעים תוכניות של הוועדה המקומית בלבד על אף שאין כל בסיס לתוכניות הללו ולעיתים הם עבר הספיקו לקבל סירוב על ידי הוועדה הארצית. א.ב מוראנו מכירים היטב את כל השיטות לבחינה מדוייקת ומלאה של כל קרקע על ידי בחינת כל הנדרש ללא יוצא מן הכלל.

הכירו את בדיקת סקר הקרקע וכן את חשיבות סמיכותה לקרקעות שהופשרו בעבר

נקודה נוספת שלא אחת נעלמת מעיניהם של משקיעים רבים היא בדיקת סקר קרקע. ישנן לא מעט קרקעות בישראל המכילות חומרים מזהמים ומסוכנים, מה שכמובן יפגע בהליך הפשרתן. בדיקת סקר קרקע חקלאית להשקעה מאפשרת לבדוק כי הקרקע בה אתם מתעניינים אינה כוללת חומרים מסוכנים שיפגעו בהפשרתה. משקיעים רבים אינם מביאים בחשבון הפוטנציאל של קרקע חקלאית להשקעה את הנתון הזה, מה שעלול לפגוע בהצלחת השקעתם. לאחר השלמת כלל הבדיקות הללו, חשוב לוודא כי הקרקע בה אתם מתעניינים ממוקמת בסמוך לקרקעות שכבר עברו את הליך הפשרתן בשנים האחרונות. הרשויות אינן ממהרות להפשיר קרקעות שאינן סמוכות לקרקעות שהופשרו בעבר במטרה להימנע ממובלעות עירוניות שיצרו לא מעט בלאגן. לכן, קיימת חשיבות רבה לוודא כי הקרקע שלכם סמוכה לקרקעות שכבר עברו את הליך הפשרתן. א.ב מוראנו עוסקים בתחום מזה לא מעט שנים כך שהם יודעים לבחור נכון את הקרקעות הטובות ביותר. הם רואים את הפוטנציאל של קרקע חקלאית להשקעה בהתבסס על בדיקות רבות שמעידות על הליך ההפשרה הקרב.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן