א.ב מוראנו לוגו
קרקע או דירה א.ב מוראנו קרקעות למכירה

קרקע או דירה? איך תוכלו לבחור נכון?

לא מעט אנשים שהצליחו לחסוך סכום גדול תוהים לעצמם איפה יהיה הכי נכון להשקיע את אותו סכום כסף. יש כאלה שיעדיפו לרכוש מכונית יוקרתית ויש כאלה שירצו לטוס מסביב לעולם. אך למען האמת האופציה הטובה והמשתלמת ביותר שעומדת לרשותכם היא להשקיע את הכסף, על מנת שתוכלו לקבל תשואה עתידית. כך לא תזרקו את הכסף לחינם, אלא תוכלו להשקיע אותו בצורה נבונה כך שבעתיד הוא פשוט יהיה שווה יותר.

אם אתם רוצים להשקיע את הכסף על מנת לראות תשואה עתידית – השאלה המרכזית היא איך כדאי לעשות זאת. האם לרכוש קרקע או דירה? זוהי אולי התהייה המרכזית שלא מעט משקיעים מתבלטים לגביה, ואנו כאן על מנת להפוך את כל סימני השאלה שלכם לסימני קריאה. כך שבסוף תוכלו לדעת בדיוק איזה החלטה תהיה הנכונה ביותר עבורכם. כי עסקאות שכרוכות בהוצאה כספית גדולה במיוחד עושים רק כאשר אתם מבצעים אותם בלב שלם.

כמה כסף עומד לרשותכם?

שאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם כאשר אתם בוחרים בין רכישת קרקע או דירה? זה כמה כסף באמת עומד לרשותכם על מנת לבצע את הרכישה. כך תוכלו להגיע למצב שבו תקבלו את ההחלטה שמתאימה לכם בצורה מושלמת, לא תרצו להגיע למצב שבו תצטרכו להכניס את עצמכם לבור כלכלי שיהיה לכם מאוד קשה לצאת ממנו. אז כיצד הכסף שעומד לרשותכם אמור להשפיע על הבחירה שלכם בין קרקע או דירה?

רכישת דירה קיימת תביא איתה הוצאה כספית גבוהה במיוחד, כזאת שלא כל אחד יכול לעמוד בה. אך מנגד רכישת קרקע חקלאית להשקעה לרוב תהיה זולה באופן משמעותי. לכן אם עומד לרשותכם תקציב מוגבל, ואתם לא רוצים לקחת משכנתא מהבנק אז רכישת קרקע למכירה או קרקע להשקעה תהיה הבחירה הנכונה. אל תשכחו כי בסופו של יום גם כאשר אתם רוכשים קרקע להשקעה, תוכלו לבנות עליה בית שתוכלו לגור בו או למכור אותו לטובת רווח.

האם אתם מספיק סבלניים?

עוד אלמנט שיכול לעשות את ההבדל עבור משקיע בין רכישת קרקע או דירה זה עד כמה הוא סבלני? כל עוד המשקיע סבלני ויש לו מרווח נשימה כלכלי, הוא יכול לבחור כל אחת מהאפשרויות על פי השקפות עולמו. ברוב המקרים משקיעים עם מרווח נשימה כלכלי גבוה יעדיפו ללכת על קרקע להשקעה כי שם ההמתנה היא ארוכה יותר אך התשואה מקסימלית. אך במקרה שבו למשקיע אין סבלנות לראות תוצאות או שהוא מעיד שאין לו את מרווח הנשימה הכלכלי, המצב שונה בתכלית.

במצב שבו למשקיע אין מרווח נשימה כלכלי הוא ברוב המקרים יצטרך לרכוש דירה, כי כאן זמן ההמתנה הוא נמוך במיוחד. כך שבתוך זמן קצר תוכלו למכור את הדירה, ולנסות להשיג עליה את התשואה הרצויה. אך תזכרו כי במקרה כזה התשואה שתשיגו תהיה נמוכה בהרבה בהשוואה לתשואה שהייתם יכולים להשיג במכירת קרקע מופשרת.

עד כמה אתם אמיצים?

השאלה השלישית והאחרונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם – היא עד כמה אתם אמיצים? כל עסקת נדל"ן מביאה איתה סיכון מסוים, כי ביום בהיר אחד יכול המצב כולו להשתנות. אך ישנן עסקאות נדל"ן עם סיכון גדול יותר מאשר עסקאות נדל"ן אחרות שמביאות איתן סיכון הרבה יותר נמוך. מהסיבה הזאת כל משקיע צריך לברר עם עצמו עד כמה הוא אמיץ על מנת לבצע עסקאות מסוכנות יותר שיכולות להניב רווח עתידי גבוה יותר.

אם המשקיע מגדיר את עצמו כאמיץ, כאשר הוא ישאל את עצמו האם לרכוש קרקע או דירה – התשובה תהיה חד משמעית קרקע. הסיכון ברכישת קרקע חקלאית הוא גבוה יותר מכיוון שמדובר על הליך ביורוקרטי הלוך שיכול ליפול על דברים קטנים. אך בסוף כאשר הקרקע תופשר היא תהיה שווה הרבה יותר מאשר הסכום שאותו שילמתם בעת הרכישה שלה. דבר שכל משקיע חולם שהוא יוכל להשיג!

מנגד אם המשקיע מגדיר את עצמו כפחות אמיץ, אז כמובן שהוא יעדיף לרכוש דירה. גם כאשר רוכשים דירה יש סיכון מסוים, אך מדובר על סיכון קטן שרוב המשקיעים יכולים לעמוד בו. מהסיבה הזאת לא מעט משקיעים הנמצאים בתחילת הדרך מעדיפים לרכוש דירות, ורק משקיעים מנוסים ומיומנים הולכים על האופציה של רכישת קרקע להשקעה.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן