א.ב מוראנו לוגו
קניית קרקע לא מופשרת אב מוראנו קרקעות למכירה

קניית קרקע לא מופשרת – כל הפרטים שחשוב שתכירו

ישנם לא מעט אנשים אשר בוחרים בהליך קניית קרקע לא מופשרת במטרה ליהנות מרווחים גדולים לאחר הפשרתה. בכללותו של דבר, חשוב להבין כי ככל שעברו פחות שלבים בקרקע, כך עלותה תהיה זולה יותר ופוטנציאל הרווח יהיה גדול יותר. כלומר, הליך קניית קרקע לא מופשרת ידרוש מהמשקיע סכום כסף נמוך משמעותית בהשוואה להליך קניית קרקע מופשת ומוכנה לבניה. אך עוד לפני שנעסוק בכל פרטי הפרטים והדרכים הטובות ביותר להשלים את הליך קניית קרקע לא מופשרת בצורה מושכלת ועם כמה שפחות סיכונים, חשוב ליישר קו באשר לכמה נתונים בסיסיים וחשובים שחשוב שתכירו.

לא כל קרקע תאפשר לכם לבנות את בית חלומותיכם!

ראשית, חשוב להבין כי לא על כל קרקע תוכלו לבנות את בית חלומותיכם. לא מעט אנשים סבורים כי הליך רכישת קרקע מאפשר להם להתחיל לבנות מיד לאחר מכן ולכן חשוב להבהיר, בנייה על הקרקע תתאפשר רק לאחר שתעבור כמה וכמה שלבים ואישורים של הוידה המקומית, המחוזית והארצית. שנית, חשוב לדעת כי גם לאחר קבלת כל האישורים והשלמת כל השלבים של הפשרת הקרקע והפיכתה למוכנה לבניה, חלק גדול מהקרקעות מיועדות לבנייה רווייה, מה שלא יאפשר לכם לבנות את בית חלומותיכם. שלישית, ייתכן כי הקרקע המוצעת למכירה היא רק חלקה קטנה מהשטח הגדול, מה שאומר כי אתם שותפים בקנייה עם עוד לא מעט אנשים המעוניינים להשקיע ללא הכרתם. א.ב מורנו עוסקים בתחום במקצועיות רבה מזה לא מעט שנים ויודעים בדיוק כיצד להשלים קניית קרקע לא מופשרת בצורה מושכלת ונכונה.

מעוניינים בקניית קרקע לא מופשרת? הכירו את כל השלבים שיסייעו לכם לעשות זאת נכון

אז רגע לפני שאתם משלימים הליך קניית קרקע לא מופשרת, חשוב שתכירו מספר נקודות חשובות שיסייעו לכם לעשות זאת נכון. הנקודה הראשונה היא יעודה של הקרקע. חשוב לדעת כי בתוכניות מתאר מקומיות, מחוזיות וכן ארציות, ניתן לראות את יעודה של הקרקע בה אתם מתעניינים לפי מספר גוש וחלקה. במידה וזיהיתם תוכניות הפשרה של הקרקע בכלל התוכניות, ייתכן כי הקרקע אכן תופשר בקרוב. חשוב להדגיש ולומר כי התוכניות הללו יכולות לקחת שנים ארוכות כך שגם אם ראיתם תוכנית הפשרה ובנייה על הקרקע בה אתם מתעניינים, הדבר יכול להיכנס לתוקף בעוד לא מעט שנים. לעומת קרקעות אלה המיועדות להפשרה, ישנן קרקעות אחרות המוגדרות בתור קרקע חקלאית, נוף כפרי פתוח או אזור עתודה לתכנון בעתיד. קרקעות אלה ידרשו לתוכניות ואישורים רבים עד שיגיעו לשלב ההפשרה ולכן הדרך תהיה ארוכה הרבה יותר. אך כפי שציינו לעיל, ככל שקניית הקרקע נעשית בשלב מוקדם וראשוני יותר, כך פוטנציאל הרווח גדול יותר. בכל שלב שהקרקע תעבור, מחירה יעלה משמעותית. קרקע חקלאית למכירה תהיה זולה בעשרות ואף במאות אחוזים בהשוואה לקרקע מיועדת לבניה הכוללת תוכניות במתאר מקומי, מחוזי וארצי.

מחיר הקרקע אומר המון

הנקודה השניה אליה אתם חייבים לשים לב היא עלות הקרקע. במידה והקרקע בה אתם מתעניינים מוצעת למכירה במחירים זולים במיוחד, ניתן להניח כי אכן מדובר בהצעה של קרקע חקלאית למכירה ללא שלבי קידום, תוכניות או אישורים. במידה ולקרקע היו אישורים או לכל הפחות תוכניות פיתוח כלשהן, כנקרה שמחירה היה עולה משמעותית. א.ב מוראנו יודעים בדיוק כיצד לזהות את הקרקעות אשר נמצאות בתהליכי הפשרה ותכנון בניה. אחת הדרכים הפשוטות ביותר היא ליצור קשר עם הגורמים הרלוונטים בוועדות התכנון והבניה המקומיות, האזוריות והארציות בכדי לוודא האם אכן ישנן תוכניות לקרקע המדוברת. בעידן האינטרנטי תוכלו להשלים את כלל הפעולות הללו ברשת בקלות רבה ותוך מספר דקות בודדות. הנקודה השלישית היא הגעה לקרקע ובדיקת סמיכות לאזורים שכבר הופשרו. הליך קניית קרקע לא מופשרת מחייב אתכם להגיע למיקום הקרקע ולבחון היטב את האזור. חשוב להכיר בעובדה כי על פי רוב אזורי קרקע הסמוכים לאזורים מופשרים, יופשרו לפני האזורים המרוחקים מהם. כלומר, במידה וחלקות x, y, z סמוכות זו לזו כאשר לחלקה x יש השקה עם חלקה y, ולחלקה y יש השקה עם חלקה z, במידה וחלקה x כבר הופשרה, רוב הסיכויים שהחלקה הסמוכה לה, חלקה y, תופשר לפני החלקה המרוחקת ממנה, חלקה z. נתון זה הינו נתון סטטיסטי בלבד ואינו מלמד בהכרח על עתיד הקרקעות השונות, אך בכל זאת חשוב להיות מודעים אליו.

בדקו את תוכניות המתאר בוועדה המקומית, המחוזית והארצית – כך תוכלו לקבל תמונה אודות עתידה של הקרקע

הנקודה השלישית שאתם חייבים להכיר לפני תחילת הליך קניית קרקע לא מופשרת היא בדיקת המתאר הארצי במטרה לוודא כי אין גורמים אשר עתידים למנוע או להקשות על כל הליכי ההפשרה של הקרקע. בתוכנית המתאר ניתן לראות בצורה ברורה האם מיקומה של הקרקע תאפשר לכם ליהנות מעליית ערכה לאחר הפשרתה או שתאלצו להמתין עוד שנים ארוכות אם בכלל. במידה ואתם מזהים בתוכנית המתאר אזורים המוגדרים כשמורות טבע, פארקים לאומיים, בסיסים צבאיים ועוד, קיים סיכוי לא מבוטל כי הקרקע באזור תידרש שליבור תלאות עד שופשר, אם בכלל. לכן, שלב זה חיוני במיוחד בבחירת קניית קרקע לא מופשרת. נקודה נוספת שחשוב להכיר לפני שבוחרים בהליך קניית קרקע לא מופשרת היא סכנת ההפקעה על ידי המדינה לצרכים ציבוריים. בלא מעט מקרים המדינה מפקיעה מאנשים פרטיים את הקרקע לטובת צרכים ציבוריים משתנים. כלומר במידה ועוד מספר שנים המדינה תחליט כי היא צריכה את אזורי הקרקע שלכם לטובת בניית מסילות רכבת, הרחבת נתיבי תחבורה ציבורית, בניית אזורים קהילתיים ועוד, היא תפקיע את הקרקע ותשלם לבעליה פיצוי נמוך בהשוואה לשווי האמיתי והפוטנציאל של הקרקע. א.ב מוראנו אשר עוסקים בתחום זה במיומנות רבה מזה לא מעט שנים ידעו לזהות את כלל הסכנות הללו עוד טרם הכניסה לעסקה.

בחרו נכון את הקרקע שלכם ותיהנו מעליית ערך משמעותית

לכן, לפני שאתם ממהרים להליך קניית קרקע לא מופשרת, חשוב לעשות לא מעט שיעורי בית שיסייעו לכם להקטין סיכונים מיותרים ולהצליח לבחור נכון את הקרקע הטובה ביותר. קרקע חקלאית למכירה נחשבת לקרקע זולה במיוחד בעלת פוטנציאל רווח עצום בשל העובדה הפשוטה כי היא לא עברה שום תהליך והרווח העתידי עדיין לא מגולם בעלותה. מנגד, קרקע חקלאית למכירה נחשבת למסוכנת ויש שיגדירו אף הימור של ממש. כל עוד לא ניתן לראות בתוכניות המתאר של הועדות השונות כוונה להפשיר בקרוב את אזורי הקרקע בה אתם מתעניינים, קיים סיכוי סביר שתידרשו להמתין שנים ארוכות עד להשלמת הליך ההפשרה. בעזרת בדיקות קרקע לחקלאות תוכלו לראות את התמונה הגדולה ולהבין האם הקרקע העומדת לפניכם אכן כדאית להשקעה. בדיקות קרקע לחקלאות בהתאם למספר שלבים פשוטים וברורים לא צריכה לקחת יותר מכמה דקות בודדות בעידן האינטרנטי. א.ב מוראנו מכירים את כל השלבים והתנאים שצריכים להתקיים על מנת לוודא כי הקרקע אגו עתידה להכפיל את ערכה ואף יותר מכך.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן