א.ב מוראנו לוגו
קניית מגרש לבניה

קניית מגרש לבניה – כל הסיבות בגינן משקיעים רבים כיום נוהרים לרכישת קרקעות חקלאיות

משקיעים רבים כיום בוחרים בהליך קניית מגרש לבניה למטרות השקעה. אפשרות זו נחשבת לאחד מאפיקי ההשקעה המבוקשים ביותר כיום בגין כמה וכמה יתרונות על פני אפיקי השקעה אחרים. אז אם גם לכם נמאס שכל החסרונות שלכם צוברים אבק בתוכניות החיסכון נטולות הריבית של הבנקים או גרוע מכך, בחשבון העו"ש, חשוב שתכירו כמה נקודות חשובות אודות הליך קניית מגרש לבניה. א.ב מוראנו עוסקים בתחום מזה לא מעט שנים ויודעים לבחור נכון את הקרקעות הטובות ביותר להשקעה. אך לפני שניגע בכל הדגשים החשובים שיסייעו לכם לאתר את הקרקעות הטובות והכדאיות ביותר להשקעה, חשוב שתכירו את היתרונות הגדולים ביותר של קניית מגרש לבניה בגינן רבים כיום נוהרים דווקא לאפיק השקעה זה. ראשית, חשוב לדעת כי אפיק השקעה זה של קניית מגרש לבניה יאפשר לכם להשקיע  את כספיכם ללא צורך בהון עצמי גבוה במיוחד. בשונה מדירות להשקעה המחייבות את המשקיע בהון עצמי גבוה יחסית, קניית מגרש לבניה תאפשר לכם להתחדש בחלקת אדמה במחירים נוחים במיוחד. אם לא די בכך, הסיבה השניה בגינה רבים נוהרים לרכישת מגרשים למכירה היא פוטנציאל הרווח הגדול. רכישת מגרש להשקעה במצבו החקלאי יאפשר לכם ליהנות מהכפלת ואף שילוש שוויו לאחר תום הליך ההפשרה. בשונה מאפיקי השקעה רבים, קניית מגרש לבניה תאפשר לכם ליהנות מאחוזי תשואה תלת ספרתיים. נשמע לכם מעניין? אספנו עבורכם את כל הדגשים החשובים ביותר שיסייעו לכם לבחור נכון את הקרקע הטובה ביותר להשקעה. א.ב מוראנו שעוסקים בתחום מזה לא מעט שנים מכירים את כל הדגשים ובוחרים בקפידה עבור לקוחותיהם כל חלקת אדמה.

קרקע חקלאית שעוברת הליך הפשרה מכפילה ולעיתים אף משלשת את ערכה! כל מה שחשוב להכיר לפני בחירת קרקע מנצחת

לפני שנתחיל למנות את כל הדגשים החשובים ביותר לאיתור של עסקה מנצחת, חשוב שתכירו את הרעיון העומד מאחורי ההשקעה. כיום יש לא מעט קרקעות חקלאיות המוצעות למכירה. קרקע חקלאית זוהי קרקע שלא ניתן לעשות בה דבר מלבד צורכי חקלאות, לרבות בניית דירה, בניין או אזור מסחרי. על מנת שתוכלו לבנות על הקרקע את בית חלומותיכם, בניין או אזור מסחרי, היא צריכה לעבור הליך הפשרה. הליך ההפשרה משנה את ייעודה של הקרקע כך שהיא הופכת מקרקע חקלאית לקרקע מופשרת ומיועדת לבניה. למה לקנות קרקע חקלאית שלא ניתן לעשות בה דבר מלבד צורכי חקלאות אתם שואלים? התשובה היא הליך ההפשרה. הליך ההפשרה שהופך את הקרקע מכזו שלא ניתן לעשות בה דבר מלבד חקלאות לכזו שניתן לבנות עליה מבנים שונים שיניבו לא מעט רווח, מכפיל ואף משלש את ערכה. כלומר, המשקיע שבחר באפיק השקעה זה של קניית מגרש לבניה, רוכש קרקע חקלאית וממתין עד לתום הליך הפשרתה וקבלת כל אחוזי התשואה המיוחלים. אך חשוב להדגיש ולומר כי לא ניתן להתחייב על הליך הפשרה. ישנן קרקעות חקלאיות שנשארות במצבן החקלאי במשך שנים ארוכות עד לתחילת הליך ההפשרה ושינן אף כאלה שלא יעברו הפשרה כלל. לכן, אתם חייבים להכיר כמה נקודות חשובות שיסייעו לכם לבחור נכון את הקרקעות הטובות ביותר להשקעה כך שתוכלו ליהנות מהליך ההפשרה ואחוזי התשואה המיוחלים תוך זמן קצר.

תוכנית המתאר תאפשר לכם לראות את התמונה השלמה – אל תוותרו על בחינת תוכניות המתאר של הקרקע!

הנקודה הראשונה והחשובה ביותר היא בחינת תוכנית המתאר המהווה מעין תעודת זהות של הקרקע. אנשים רבים סבורים שבשביל להשיג את תוכנית המתאר נדרשים להתמודד עם הליכים בירוקרטיים מורכבים המצריכים לא מעט זמן פנוי אך האמת היא שכיום ישנה אפשרות להגיע לתוכנית המתאר באינטרנט תוך מספר דקות בודדות בלבד. בתוכניות המתאר ניתן לראות האם מגרש להשקעה בו אתם מתעניינים אכן מיועד להפשרה או לא. ישנם מגרשים למכירה המיועדים להפשרה בעתיד הקרוב ולעומתם יש לא מעט אחרים שעדיין אין שום צפי אודות הליך הפשרתם. א.ב מוראנו מקפידים לבחור עבור כל לקוחותיהם אך ורק קניית מגרש לבניה המיועד להפשרה במטרה להימנע מהמתנה ארוכה של לא מעט שנים עד לתום הליך ההפשרה וקבלת כל אחוזי התשואה המיוחלים.

המגרש מוגדר ככזה המיועד להפשרה? ייתכן שכדאי להשקיע בו

לכן, לא מומלץ לבחור מגרשים למכירה שאינן מיועדים להפשרה, גם אם המחיר שדורשים עליהם נמוך במיוחד. נקודה זו מובילה אותנו לדגש הבא העוסק במשמעות המחיר של קניית מגרש לבניה. בשונה מאפיקי השקעה רבים אחרים בהם ככל שמחיר הקנייה זול יותר כך פוטנציאל הרווח גדול יותר, בעולם הקרקעות מחירים זולים הם נורות אדומות המעידות על רמת סיכון גבוהה במיוחד. חשוב להבין, ככל שהקרקע קרובה יותר להליך הפשרתה, כלומר להליך ההשבחה המיוחל, כך מחזיק הקרקע ידרוש עליה מחיר גבוה יותר. ומנגד, ככל שהקרקע רחוקה יותר מהליך ההפשרה וההשבחה המיוחל, כך המחיר שהמחזיק בה יוכל לקבל עליה בעת המכירה יהיה נמוך יותר. לכן, אם אתם מזהים קניית מגרש לבניה במחיר זול משמעותית ממחיר השוק, קיים סיכוי סביר כי הקרקע המדוברת רחוקה מאוד מהליך ההפשרה ממגוון רחב של גורמים שונים. א.ב מוראנו מקפידים לבחון היטב עוד לא מעט מגרשים למכירה באזור הקרקע המיועדת להשקעה על מנת להכיר היטב את המחיר הממוצע בשוק.

כל מה שחשוב לדעת על מיקום נכון של קרקע מנצחת – כך המשקיעים הגדולים יודעים לבחור נכון

עוד חשוב לדעת שישנן קרקעות חקלאיות שעתידות להתקשות מאוד לעבור את הליך ההפשרה בגין מיקומן. במידה והקרקע בה אתם מתעניינים ממוקמת בסמוך לפארקים לאומיים, בתי קברות, בסיבים צבאיים או נתיבים עתידיים של תחבורה ציבורית, קיים סיכוי סביר שהקרקע לא תופשר לעולם. לכן, לאחר שבדקתם שהקרקע אכן מיועדת להפשרה, חשוב לוודא כי היא גם ממוקמת באזור שיאפשר לתהליך לצאת לפועל. ישנן שתי דרכים לבדוק זאת, האחת היא בעזרת מפות מדוייקות של קניית מגרש לבניה וכל סביבתו והשניה היא כמובן להגיע לשטח ולבחון בעיניים את האזור כולו. כך או כך, חשוב לוודא שמיקומה של הקרקע לא יכשיל אותה בדרך להפשרה. א.ב מוראנו מקפידים לבחון היטב את מיקומה של הקרקע גם על ידי מפות עדכניות וכמובן גם על ידי הליכה רגלית באזור כולו. אנשים רבים שמדלגים על שלב זה מגלים בדיעבד שישנו בסיס צבאי בסמוך למגרש להשקעה או שהוא ממוקם בקרבת פסי הרכבת העתידיים, מה שמונע מהקרקע לעבור את הליך ההפשרה. לסיום, אחת הנקודות החשובות ביותר עליה א.ב מוראנו שמים דגש היא מיקום הקרקע בסמוך לקרקעות שכבר עברו את הליך הפשרתן. הגורמים הממונים על הליכי ההפשרה לא ימהרו להפשיר קרקע שאינה סמוכה לקרקעות מופשרות בכדי למנוע יצירת מובלעות עירוניות. לכן, אם אתם רוצים לקבל את אחוזי התשואה המיוחלים מהר ככל הניתן, חשוב לבחור נכון קרקעות הממוקמות בסמוך לקרקעות שכבר עברו את הפשרתן בעבר. א.ב מוראנו מקפידים על כלל הדגשים הללו במטרה להבטיח לכל לקוחותיהם קניית מגרש לבניה שעתיד לעבור הפשרה תוך זמן קצר.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן