א.ב מוראנו לוגו
סטאטוס קרקע חקלאית

סטטוס קרקע חקלאית, היתרונות והחסרונות של קרקע מהסוג הזה

זכויות בקרקע חקלאית הן ללא כל ספק מתנה משמעותית עבור אלו האוחזים באפשרות הזו. מדינת ישראל היא מדינה קטנה בה השטחים הנתונים לידי הציבור הם קטנים יחסית. זכויות בקרקע חקלאית מקנות למחזיקים בהן ממש פיסה נדלנית שבמקרים כאלו ואחרים יכולה להפוך למה שיביא לתשואה ורווחים לא קטנים בעתיד.

אם אתם מחפשים קרקע חקלאית למכירה, בין אם אתם מאמינים כי בהמשך הקרקע תהפוך לקרקע שתאפשר לכם לבנות באתר ובין אם אתם מעוניינים פשוט לרכוש קרקע בעלת סטטוס קרקע חקלאית , מדובר על אתגר לא פשוט אבל גם ממש לא כזה שאתם צריכים לקבור עם הגיעו אל הסף. אנחנו, העובדים אצל א.ב מוראנו למעשה עובדים כל העת בחיפוש אחר סטטוס קרקע חקלאית למטרות שונות. במאמר הבא נבין מה האתגרים העומדים לנו בעת החיפוש אחר סטטוס קרקע חקלאית ונלמד מה היתרונות דווקא הקיימים במקרה הזה לעומת מקרים אחרים.

אז ללא שהיות מיותרות, כל מה שרציתם לדעת על סטטוס קרקע חקלאית ולא ידעתם, המאמר מתחיל מיד.

החיפוש אחר סטטוס קרקע חקלאית פשוט יותר מחיפוש כל קרקע אחרת

אנחנו לא בטוחים כי אנחנו צריכים לציין זאת, אבל אנחנו מאמינים כי במאמר מקצועי מהסוג הזה, חשוב שהדבר הראשון שנעשה הוא 'יישור קו'. כאשר אנחנו מדברים על אדמה לה אנחנו קורעים 'סטטוס קרקע חקלאית ' אנחנו מדברים על קרקע שברישומים של מדינת ישראל ההגדרה היא כי אדמה הזו מיועדת עבור חקלאות וזה הכל. כלומר, מדובר על קרקע שלא מיועדת לבניה. למה ככה אתם וודאי שואלים, הרי מהרגע בו יש לי זכויות בקרקע חקלאית, על פניו מדובר על השטח שלי ואני יכול לעשות בו מה שאני מעוניין לעשות. אז על פניו אתם וודאי צודקים. אלא שבמדינת ישראל השתמרו כמה חוקים שנוצרו בימים בהם קמה המדינה ומאז הם לא השתנו כל כך. באותם ימים, עם קום המדינה, האתוס הישראלי היה של שימור החקלאות ושימור הזכויות של העובדים בענף החקלאות. כלומר, המדינה, שהייתה אז בראשית דרכה, הפשירה ושיחררה יותר אדמות שנועדו לחקלאות מאדמות שתפקידן היה לשמש לבניה. סטטוס קרקע חקלאית אם כן, זה דבר נפוץ יותר מבמקרה של אדמה המופשרת לבניה.

זה לא שאנחנו לא יכולים למצוא את הדבר השני, אבל כמובן שמדובר על אתגר משמעותי הרבה יותר. מלבד זאת, חשוב לזכור, כי מדינת ישראל היא עדיין מדינה בה קצת יותר מתשעים אחוז מהאדמות שלה הן מוגדרות 'אדמות מדינה'. כלומר, מדובר על מדינות השייכות למדינת ישראל והמשקיע יכול רק לחכור את האדמות הללו. כך שגם אם אתם רוצים להפוך לבעלים של סטטוס קרקע חקלאית ולהפוך אותה לקרקע המיועדת לבניה, מדובר על תהליך לא פשוט מצד הבירוקרטיה, לא כאשר אתם רוכשים את הקרקע ולא כאשר אתם ממתינים עד שהתהליך המשפטי יסתיים ותוכלו באמת להתחיל לבנות על הקרקע אותה רכשתם במיטב כספכם.

למה בכלל לחפש קרקע חקלאית למכירה

החיפוש אחרי סטטוס קרקע חקלאית יכול לנבוע משתי סיבות מרכזיות:

הראשונה, סטטוס קרקע חקלאית שימושית עבור מי שרוצים להשקיע בנדלן ומעוניינים להשקיע בבנייה לתווך הארוך: סטטוס קרקע חקלאית יכול להיות אפיק השקעה מצוין עבור מי שמעוניינים להשקיע בנדלן ולא רוצה לרכוש מבנה של ממש, מה שכמובן עולה יותר כסף והתשואה עליו נמוכה מאשר מקרה בו פשוט בונים בית מאפס. מגיפת הקורונה הביאה לשורה של שינויים רחבי היקף באופן בו אנשים חושבים על כסף ובאופן בו הם מנהלים את ההשקעות שלהם. רבים עברו מהשקעעה בשוק ההון דווקא לתחומים יציבים יותר כמו נדלן. הרי האדמה לא תזוז בקרוב, כך שהיא בהחלט הפכה למקור הכנסה והשקעה די יציב אל מול התמורות המשמעותיות אותן עובר העולם. כך שגם אם מדובר על רכישה של קרקע הנתונה למשהו כמו סטטוס קרקע חקלאית, זו ככל הנראה הבחירה הטובה ביותר. כאשר באמת עם הזמן ניתן יהיה או לגדל גידולים שונים על הקרקע או לצאת לתהליך שיביא בסופו לבניה של שורה של מבנים על השטח מה שגם כן יביא לתשואה משמעותית ולהכנסה פאסיבית יפה.

שניה, קרקע חקלאית למכירה יכולה להתאים למי שבאופן פשוט מעוניינים לעסוק בחקלאות : אם אתם חקלאים האוהבים את האדמה, סטטוס קרקע חקלאית זה באמת הפתרון האולטימטיבי עבורכם. מדובר על האופן בו אתם ממש יכולים לקחת את החלום שלכם ולהגשים אותו, להשתמש בקרקע ולהפוך אותה למקום בו תוכלו להצמיח את החלומות שלכם. חשוב כמובן לזכור כי סטטוס קרקע חקלאית לא אומר בניה של בית מלאכה או משהו מהדברים הללו, אנחנו מדברים על רכישה של קרקע לצורך גידוליים חקלאיים, מה שבהחלט מושך לא מעט אנשים.

מה כדאי לבדוק לפני שמחפשים קרקע בעלת קרקע סטטוס חקלאי

  1. אל תשכחו לבדוק אפשרות של החכרת קרקע חקלאית: אם אתם מעוניינים לרכוש קרקע לצרכי גידול גידולים חקלאיים בלבד, הרי שאתם לא מעוניינים בהשקעה בתחום הנדלן. אז, אנחנו, העובדים אצל א.ב מוראנו תמיד ממליצים לבדוק על האפשרות של החכרת קרקע חקלאית. כך אתם יכולים לרכוש למעשה בפועל פיסת אדמה, לעיתים באיזורים אטרקטיביים למדי ופשוט לגדל על האדמה הזו כל מה שתרצו בלי לשלם יותר מדי כסף לכתחילה.
  2. אם אתם מעוניינים לרכוש את הקרקע לצרכי השקעה, בררו בדיוק באיזה מצב משפטי עומדת הקרקע: יכול להיות שאתם מגיעים בסופו של התהליך להפשרת הקרקע לבניה, יכול להיות שאתם מגיעים בתחילתו של התהליך. מה שחשוב הוא שתבינו בדיוק היכן אתם עומדים כדי שתוכלו לעשות את החישובים הכלכליים שלכם בצורה נכונה. אם מדובר על שטח אותו אתם מחזיקים כדי שרק בעתיד, לאחר שמצבו המשפטי ישתנה תוכלו לנצל אותו, שימו לב כמובן שיש לכם מספיק כסף על מנת שתוכלו לאורך השנים הללו 'לדמם כסף'. כלומר, להוציא כסף בלי שאתם עדיין רואים איך זה הופך לרווח משמעותי.
  3. אל תצאו למסע הזה לפני שביררתם כמה מיסים אתם עתידים לשלם על הקרקע: רבים עושים את הטעות הזו ומחשבים את תהליך הרכישה על פי שווי הקרקע בלבד. אבל אנחנו מדברים כמובן על משהו יקר מזה. מדינת ישראל היא עדיין מדינת חוק ובה נהוג כמובן לשלם מיסים. ההמלצה שלנו היא פשוט לברר הכל על מנת שלא תמצאו את עצמכם עומדים מול התחייבות כספית גדולה מזו שאתם יכולים לעמוד בה. אל תשכחו כי רואה חשבון מקצועי בהחלט יכול לסייע לכם במידה ואתם רוצים להקל במידה משמעותית את גובה המס אותו אתם משלמים. העיקר הוא לברר הכל רגע לפני היציאה לדרך.

אנחנו, א.ב מוראנו נמצאים כאן כדי לעזור לכם למצוא סטטוס קרקע חקלאית בהצלחה. אנחנו נלווה אתכם לאורך כל הדרך.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן