א.ב מוראנו לוגו
משרדים קטנים להשקעה א.ב מוראנו קרקעות למכירה

משרדים קטנים להשקעה

על מנת להשקיע באופן רווחי בנדל"ן מסחרי יש צורך אמנם לבחון היטב את העסקה המוצעת, אך במידה ומדובר בהשקעה טובה – העסקה מתגלה כמשתלמת במיוחד. השקעה בנדל"ן משרדי בעלת פוטנציאל לתשואה אטרקטיבית במיוחד, הודות לעובדה שדמי השכירות למ"ר במשרד גבוהים בהרבה מאלו הנגבים בהשכרה לצורך מגורים ועל פי ההערכות, התשואה על נדל"ן מסחרי בישראל נעה בין 8 ל- 10 אחוזים בממוצע (לעומת נדל"ן למגורים שבו התשואה בגובה 3 עד 3.5 אחוזים בממוצע).

השקעה בנדל"ן משרדי בסביבה עסקית מפותחת מעלה באופן דרסטי את פוטנציאל הרווח מההשקעה. בנוסף, בתנאים כאלו ניתן לאתר שוכרים בנקל כאשר הסביבה מבוקשת הודות להיותה כחלק ממרכז מסחרי בעיר גדולה.

איך לבחור משרד להשקעה?

קיימים מספר קריטריונים לפיהם מומלץ לבחור את המבנה המשרדי בו תרצו להשקיע:

  • במידה ומדובר בפרוייקט חדש – בדקו את מחירו של הפרוייקט לעומת המחיר המשוער שבו תוכלו למכור או להשכיר משרדים קטנים להשקעה בסיום הבניה. האם התשואה משתלמת לכם?
  • האם הפרוייקט נמצא בשלב התכנוני או שהוא כבר בנוי? במידה ומדובר רק בשלב ראשוני, ניתן לרכוש את המשרד המיועד להשקעה במחיר נמוך בהרבה ממשרד שכבר בנוי ומצוי בסביבה עסקית שכבר פותחה.
  • ניהול: האם ניתן לקבל שירותיה של חברת ניהול למשרד? (הכולל תחזוקת משרד, ניקיון ועוד)
  • על פי התכנון או על פי המצב הקיים – לאיזה סוג משרדי יתאים הפרוייקט? יש בנייני משרדים המתאימים לחברות סטארט אפ ויש כאלו שמותאמים יותר למשרדי סוכנים, חברות ועוד. כשתדעו בבירור לאיזה סוג משרדים מתאים הפרוייקט תוכלו לצפות את פוטנציאל התשואה מהעסקה של רכישת משרדים קטנים להשקעה.

משרדים קטנים: היתרון

בכל מה שקשור לנדל"ן מסחרי, משרדים קטנים להשקעה הם בעלי יתרונות בולטים. בניגוד להשכרת שטחים לחברות ענק, הביקוש למשרדים קטנים מצוי במגמת עליה מכמה סיבות:

  1. עצמאיים וחברות מתחילות – משרדים קטנים מהווים מקום התחלתי לפרילאנסרים או לצוות שותפים כגון חברות סטארט אפ, המתחילים את דרכם בעולם העסקי. כאשר הבית כבר לא מהווה סביבה מתאימה לעבודה עם התרחבותו של העסק מצד אחד, אך גם השכרת מתחם משרדים אינו רלוונטי בשלב זה מצד שני – משרד קטן מהווה את הפתרון המשתלם ליזמים ועצמאים בתחילת דרכם. עם התפתחותו של התחום היזמי והמגזר העצמאי בישראל – הביקוש למשרדים קטנים הולך וגובר.
  2. העסקה מהבית – חברות קטנות, ארגונים, עסקים ועוד – עם ההתפתחות הטכנולוגית מגמת ההעסקה מהבית הולכת וצוברת תאוצה. עוד פקטור שהביא לצמיחה במגמה זו הוא משבר הקורונה של 2020, שהודות לו התנסו מעסקים רבים בהעסקת עובדיהם מהבית וראו כי טוב. המגמה החלה להתפשט באופן ניכר, כאשר אפליקציות ופלטפורמות שונות מהוות את הבסיס התקשורתי בין המעסיק לעובד מהבית. המגמה ייתרה את הצורך של המעסיקים בהשכרת משרד גדול, ותחת זו עוברים מעסיקים ויזמים רבים למשרדים קטנים יותר, מהם יוכלו להעסיק חלק מעובדיהם מהבית.
  3. חוזים ארוכים – משרדים קטנים להשקעה, לרוב נתפסים על ידי שוכרים עסקיים במטרה לפתח בהם את העסק ולכן מהווים השקעה עם תחזית להשכרה ארוכת טווח, המקנה ביטחון ושקט פנימי למשקיע, שלא צריך לחפש אחר שוכרים חדשים מידי שנה.
  4. השקעה משתלמת לבעלי הון עצמי נמוך – במידה ואין בידי המשקיע סכום מספיק להשקעה בדירת מגורים – נדל"ן מסחרי בדמות משרד קטן יכול להוות עסקה משתלמת, כאשר בתמורה לרכישת המבנה בסכום נמוך בהרבה מדירה, מקבל המשקיע לידיו נכס להשכרה ארוכת טווח.
  5. יציבות בזמני משבר – תקופות משבר כלכליות רבות הוכיחו כי צעירים רבים ממהרים לנטוש את דירות השותפים ולחזור למגורים אצל ההורים, בניגוד לנכסים עסקיים – שלרוב אינם ננטשים ומעסיקים ממשיכים לעזות ככל יכולתם על מנת לשמור על העסק ופעילותו כבשגרה.

מה חשוב לדעת לפני שרוכשים משרד להשקעה?

בטרם נכנסים לתחום ההשקעות בנדל"ן מסחרי חשוב לדעת מספר עובדות:

הראשונה היא מיקום הנכס. משרדים קטנים להשקעה באזורים עסקיים מפותחים לרוב יניבו תשואות גבוהות יותר וכן חוזים ארוכי טווח יותר.

השנייה היא תשלומי המיסים – לרוב אלו גבוהים יותר כאשר מדובר בנכס מסחרי, גם לגביי משרדים קטנים להשקעה, אך ניתן לקבל הנחות או הקלות מסויימות כאשר הנכס אינו מושכר.

אופי המבנה או הסביבה בה הוא נמצא גם הוא פקטור חשוב: האם הנכס מצוי בבניין? אם כן- בכמה קומות מדובר, ובאיזו קומה ממוקם הנכס המשרדי בו אתם מתעניינים? כמה מעליות יש בו והאם הן מותאמות לכמות האנשים שיגיעו למשרד מידי יום? האם ישנו לובי? מטבחון? שירותים? כל המידע הזה יכול לתרום לכם לבנות חזית משוערת של סיכויי ההשכרה, סוג העסקים שלהם יתאים משרד כמו שלכם והתשואה הצפויה שניתן לקבל עבורו.

משרדים קטנים להשקעה – רק עם המומחים

חברת א.ב. מוראנו מזמינה אתכם ליהנות מרכישת נכס מניב ללא צורך בהון עצמי גבוה וליהנות מבעלות על נכס בעל פוטנציאל תשואה גבוה. א.ב. מוראנו הינה חברה המשקיעה באיתור ופיתוח נכסי נדל"ן להשקעה, ובעלת מומחיות באיתור נכסים מסחריים אטרקטיביים כגון משרדים קטנים להשקעה במרכזים מסחריים מובילים ובסביבות עסקיות מפותחות, למיצוי התשואה המירבית מההשקעה.

השירות של א.ב. מוראנו כולל ליווי על ידי בעלי מקצוע מובילים בתחום הנדל"ן, ביניהם עורכי דין, שמאים ועוד. נשמח להיות עמכם בקשר ולהגשים גם לכם השקעה שתניב לכם תשואה משתלמת לעוד שנים רבות.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן