א.ב מוראנו לוגו
א.ב מוראנו קרקעות למכירה תהליך השבחת קרקע מקרקע חקלאית לקרקע בעלת היתר בנייה

מקרקע חקלאית לקרקע בעלת היתר בנייה

ככל הנראה כבר שמעתם על האפשרות להשקיע את הכסף שלכם ברכישת קרקע חקלאית. לא מעט חברות מנסות לגרום למשקיעים מן השורה לזנוח את האפשרות של השקעה בנכסים ולבחור באפשרות של רכישת קרקעות חקלאיות למכירה.

אולי זה יפתיע אתכם, אך נכון להיום מדובר על אחד מאפיקי ההשקעה המבוקשים ביותר בישראל. בטח כאשר מחירי הדיור הפכו להיות כבר בלתי אפשריים, ולא מעט משקיעים מבינים כי זוהי האפשרות היחידה שעומדת לרשותם. למעלה מ-90% מהקרקעות במדינה מוחזקות על ידי המדינה, והמדינה היא זאת שיכולה לשנות את הסטאטוס שלהן מקרקעות חקלאיות לקרקעות שמיועדות לבנייה. תהליך שבו הקרקע משנה את ייעודה נקרא תהליך השבחת קרקעות. כל משקיע שמתחיל להשקיע בקרקעות צריך להכיר את התהליך הזה על בוריו.

לא מעט משקיעים רואים בדרך של השבת קרקעות בתור הדרך הטובה ביותר להשיג תשואה מקסימאלית. לרכוש קרקע חקלאית במחיר נמוך ואטרקטיבי ובתור זמן מסוים להפוך את הקרקע לקרקע שמיועדת לבנייה – כך שהערך שלה הופך להיות גבוה הרבה יותר.

השבחת קרקע – מה זה בדיוק אומר?

השבעת קרקע זה תהליך שבו אדם או חברה מסוימת נוקטים במספר פעולות על מנת לשנות את הסטאטוס של הקרקע אשר ברשותם. השאיפה כמובן בנקיטת הפעולות הללו זה לעלות את השווי של הקרקע, וכך בעצם להשביח אותה.

השבחת קרקע הינו תהליך שהוא ברובו הליך בירוקרטי מול הרשויות השונות, מהסיבה הזאת לא מעט משקיעים נמנעים ממנו ומעדיפים לבחור באלטרנטיבות שונות. אך במידה ומכירים את התהליך ויודעים בדיוק כיצד לגשת אליו מדובר על תהליך פשוט יחסית, שהיתרונות שלו גוברים על החסרונות.

ישנם מקרים אפילו שהאפשרות הזאת היא האפשרות היחידה שעומדת לרשותו של משקיע מסוים רק בגלל עליית מחירי הנכסים בישראל.

מה כולל בתוכו תהליך השבחת קרקע?

השיטה הנפוצה ביותר להשבחת קרקע נכון להיום הינה שינוי ייעוד של קרקע. במסגרת ההליך הזה רוכש המשקיע קרקע חקלאית במחיר נמוך במיוחד. קרקע חקלאית היא קרקע שמיועדת אך ורק לחקלאות, כלומר באותו שלב לא ניתן לבצע בנייה בשטח הקרקע. לאחר מכן מבצעים שינוי ייעוד לקרקע, כך שיהיה ניתן לבנות על הקרקע – בין אם מדובר על בנייה של בנייני מגורים או של מקומות מסחר.

אומנם מדובר על אחת מהתהליכים הארוכים ביותר שיעמדו לרשותכם כאשר תרצו לבצע השבחה של קרקע. אך נכון להיום מדובר על האפשרות עם הרווח הגדול ביותר שעומדת לרשותכם. כך שכל משקיע שיש ברשותו סכום מוגבל של כסף או משקיע שמעדיף לקחת את ההשקעה באיזי זוהי בהחלט אפשרות רלוונטית עבורו.

אפשרות נוספת להשבחת קרקע זה על ידי שיפור זכויות או על ידי הוספת זכויות על קרקע מסוימת. בהליך הזה מדובר על משקיע שכבר יש ברשותו קרקע שמיועדת לבנייה. במקרה כזה בעל הקרקע בעצם משפר את הזכויות המגיעות לו במסגרת הבנייה, כך שהוא יכול להגדיל את הרווח שלו ואת ההכנסות שלו כתוצאה מהבנייה המתקרבת.

שיפור זכויות יכול לבוא לידיי ביטוי על ידי הגדלת מספר יחידות הדיור שניתן לבנות על גבי הקרקע, או אפילו הגדלת מספר הקומות שהיו מוגבלות בהיתר הראשוני. כל פעולה מהסוג הזה תגדיל את השווי של הקרקע ותאפשר לכם מן הסתם לבנות יותר יחידות דיור. פעולה שכזאת תשביח את הקרקע ותהפוך אותה להיות הרבה יותר אטרקטיבית מאשר היא הייתה לפני אותה פעולה. התהליך הזה הוא מעט קצר יותר מאשר תהליך ההשבחה הראשון שדיברנו עליו.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן