א.ב מוראנו לוגו
השקעות קטנות בנדל א.ב מוראנו קרקעות למכירה

השקעות קטנות בנדל”ן – המדריך השלם

שוק הנדל"ן לא צריך ממליצים. מחירי הדירות והקרקעות בישראל מדברים בעד עצמם. אנשים שוכחים מהר, אבל מחירי הדירות היו הדבר הבוער ביותר בכלכלה ובחברה הישראלית בסוף 2019 לפני הקורונה. עכשיו כשהקורונה בדרך להיות זיכרון בלבד, שוק הנדל"ן חוזר ובגדול!

"יש דרך נוספת להיות מושפע מעליית שוק הנדל"ן רק שהפעם לא כצרכן אלא כמשקיע!"

הנה 13 אלמנטים שיעזרו לכם הבין מה חשוב לדעת כדי לבצע השקעות קטנות בנדל”ן – המדריך השלם:

השקעות קטנות בנדל”ן – המדריך השלם 1#: המיקום – מחפשים קרקע להשקעה? התשואות הצפויות על השקעה בקרקע באזורי ביקוש בישראל של שנת 2021 עומדות להיות גבוהות מהמצופה. דיברנו בהקדמה על המאקרו, הסיבות העולמיות לעליית המחירים הצפויה בשוק הנדל"ן מכאן והלאה, אבל כשזה מגיע להשקעה בנדל"ן צריך לרדת לקרקע, תרתי משמע… והאלמנט המרכזי בכל עסקת נדל"ן, לא משנה באיזו שנה, איזה עשור או איזה מאה, זה הלוקיישן של הנכס. בין אם זו קרקע, דירה, וילה, חניה או מחסן. מיקום הוא הפקטור הכי חשוב בכל השקעת נדל"ן.

השקעות קטנות בנדל”ן – המדריך השלם 2# העיתוי – מצאתם קרקע להשקעה במיקום מנצח? נהדר. לא פחות חשוב מהמיקום הוא העיתוי של העסקה. אפשר ללמוד מהעבר אבל הפנים צריכות להיות אל העתיד. אינדיקטורים כלכליים זה נחמד אבל עיתוי חתימת העסקה הוא זה שייקבע האם זו עסקת נדל"ן כדאית או לא לשנים הקרובות. אל תבזבזו זמן. ראיתם משהו שמעניין אתכם בשוק הנדל"ן? תהיו בטוחים שעוד משקיעים פוטנציאליים ראו זאת גם כן. עכשיו השאלה היא מי יעשה את הצעד הנחוש קודם וירוויח מכך ומי יישאר מאחור רק כדי לאכול את עצמו ולהתחרט.

השקעות קטנות בנדל”ן – המדריך השלם 3# המחיר – האלמנט המרכזי השלישי שמשלים את שלושת האלמנטים החשובים ביותר בכל עסקת נדל"ן הוא המחיר כמובן ורבים יגידו שהוא האלמנט המרכזי. לא נתווכח עם כך רק נציין שהמחיר תלוי במיקום, בעיתוי ובתשעת האלמנטים הבאים:

השקעות קטנות בנדל”ן – המדריך השלם 4# הגורם המבצע – עסקת נדל"ן נהדרת על הנייר יכולה להתפקשש אם מי שמבצע אותה לא יודע מה הוא עושה. ניסיון הוא פקטור חשוב בכל עסקה ולבטח כאשר מדובר בעסקאות המערבות סכומי כסף גדולים כמו בתחום הנדל"ן. הגורם המבצע היא החברה עימה בחרתם לצאת לדרך, זאת שתיתן לכם את הכלים להבין מה העסקה העומדת על הפרק וזאת שתספק לכם את הביטחון המלא להשלים את העסקה.

השקעות קטנות בנדל”ן – המדריך השלם 5# הזמן העיתוי ייקבע מתי להיכנס לעסקה, הזמן יקבע עד מתי. זמן הוא אלמנט חשוב במובן הזה שאם אין לכם מספיק זמן לחכות הן להשלמת עסקת הקנייה והן להשלמת עסקת המכירה, אולי אתם צריכים למצוא עסקה אחרת. שוק הנדל"ן הוא לא שוק ההון. לוקח זמן לדברים להתגלגל, בטח בישראל.

השקעות קטנות בנדל”ן – המדריך השלם 6# המציאות לפעמים כל הכוכבים מסתדרים בשורה אבל משהו אחד קטן, מעצבן ומציאותי מאוד, מפריע לעסקה להתממש. זה בדרך כלל גורם מפתיע שלא לקחתם בחשבון או אירוע שתכננתם קודם, למשל הוצאת כסף על בר מצווה לילד שבטח לא תבטלו אבל סכום הכסף הזה היה יכול להיות נהדר לביצוע העסקה, או לחלופין אירוע שלילי או כל דבר אחר שלא מאפשר לכם להיכנס לעסקה למרות שהיא נראית הדבר הכי נכון שצריך לעשות עכשיו.

השקעות קטנות בנדל”ן – המדריך השלם 7# האופי שלכם – לא לכולם מתאים להשקיע בנדל"ן, בטח לא בנכסים כמו קרקע חקלאית לא מופשרת שמצריכה הרבה סבלנות ועצבים מברזל. אם אתם מכירים את עצמכם ויודעים שתוכלו לעמוד בכך, נהדר, אבל אם לא, גם אם התשואה גבוהה והרווח מהעסקה ענק, אולי מכדאי שתשקיעו במשהו אחר שיותר מתאים לכם.

השקעות קטנות בנדל”ן – המדריך השלם 8# הסביבה אף פעם לא מומלץ לעשות משהו לפי דעות או המלצות של אחרים אלא ללכת לפי ההיגיון והתחושה הפנימית שלכם וזה לא שונה כאן. אבל אם מדובר בהשקעה ארוכת טווח המערבת קרובי משפחה, אולי גם מי שילווה לכם את הכסף להשקעה שאין לכם, אבל אתם כל כך מאמינים בה, כדאי לתאם ציפיות וליישר קו עם הקרובים לכם, לפעול בשקיפות ולצאת לדרך רק עם הסביבה הקרובה שלכם מאה אחוז בעניין.

השקעות קטנות בנדל”ן – המדריך השלם 9# הארנק – אנחנו יודעים שהארנק מדבר הכי חזק. יכול להיות שהכול טוב, המיקום, העיתוי, המחיר וכל השאר, אבל פשוט אין לכם את הנזילות המתאימה ואין לכם את האפשרות או את הרצון לקחת הלוואה. עשיתם את המקסימום, הכול בסדר, חכו להזדמנות הבאה.

השקעות קטנות בנדל”ן – המדריך השלם 10# המוח השקיעו מחשבה בכל האלמנטים הללו ובכל האלמנטים האחרים שבוודאי פספסנו. דבר אחד בטח לא כדאי לעשות, לפעול מתוך פזיזות או תחושת 'אסור לי לפספס את זה'. תמיד יש הזדמנויות צריך רק לבחור את הטובות ביותר ואם לא הפעם אז בפעם הבאה. שבו עם בעל מקצוע, רואה חשבון, יועץ מס, יועץ השקעות, מתווך או כל איש מקצוע אחר שיכול להביא מהידע והניסיון שלו ולאחר שתבחנו את הדברים, רק אז תקבלו את ההחלטה המושכלת והנבונה.

השקעות קטנות בנדל”ן – המדריך השלם 11# הלב  – אחרי שעברנו על כל הרשימה הארוכה הזאת, בא לו הלב ומחליט לבד תוך שנייה… זה עובד בסופרמרקט מול מדף החטיפים וזה יכול לעבוד גם כאן. יש אנשי עסקים שאין בעיה להחליט ואין להם רשימת מכולת או רשימת אלמנטים לפי הם הולכים והם יודעים מיד מה היא ההחלטה הנכונה. אם אתם כאלה הרווחתם, אם לא, אנחנו מקווים שנתנו לכם כאן מספיק חומר למחשבה…

השקעות קטנות בנדל”ן – המדריך השלם 12# השורה התחתונה – במקרים רבים אין הסבר לפעולות שלנו. אנו יצורים גחמתיים המונעים ופועלים מרגש רוב הזמן, אבל זה שזה ככה לא אומר שזה טוב. אמרנו שלא כדאי להחליט לפי המלצות של אחר אבל באותה נשימה נמליץ לכם להתעלם מרגשות שאינם קשורים לעסקה ולהשלכות הכלכליות שלה. תישארו קרי רוח ולכו עם האינסטינקט שלכם ועם כל השאר, לא רק עם הרגש ובכל מקרה, שיהיה לכם בהצלחה!

לסיכום,

אין ספק: התשואות הצפויות על השקעה בקרקע באזורי ביקוש בשנת 2021 יעלו בצורה משמעותית. מי שיהיה שם להשקיע בהתחלת העשור הזה יוכל לראות עשור שלם של תשואות גבוהות על ההשקעה שלו בשנת 2021!

נהניתם מהכתבה 'השקעות קטנות בנדל”ן – המדריך השלם?' היכנסו לקרוא עוד מדריכים ומאמרים דומים באתר חברת א.ב מוראנו ובואו לקבל מידע מפורט אפילו עוד יותר על קרקעות להשקעה בפגישה אישית לבחירת השקעה בנכס נדל"ן מניב ואיכותי עם פוטנציאל תשואה גבוה ומינימום סיכון!

להתראות ובהצלחה!

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן