א.ב מוראנו לוגו
השקעה בנדלן מסחרי

אם אתם מעוניינים לבצע השקעה בנדלן מסחרי, זה המאמר עבורכם

שאלה שחוזרת על עצמה במשרדים של א.ב מוראנו היא האם כדאי לקנות משרד להשקעה? או על רכישת משרדים להשקעה בצורה נכונה. השאלות הללו מובנות, שכן במקרה של השקעה בנדלן מסחרי על פניו פוטנציאל הרווח הוא עצום. חברות גדולות מטבע הדברים משלמות יותר כסף, כך שהתשובה על השאלה האם כדאי לקנות משרד להשקעה? על פניו צריכה להיות כן, כמובן.

אבל אנחנו צריכים כמובן לקחת בחשבון כי מדובר על תהליך מעט מורכב יותר, כזה שדורש מאיתנו תשומת לב וחשיבה. מדוע? משום שכאשר אנחנו מדברים על השקעה בנדלן מסחרי אנחנו צריכים לקחת יותר פרמטרים בחשבון לפני היציאה לדרך. השקעה בנדלן מסחרי זו מצד אחד בחירה נכונה כמובן, בגלל הפוטנציאל לתשואה הגבוהה, אבל גם בימים כתיקונם ובוודאי שלאור מגיפת הקורונה, יש דברים שהיינו שוקלים שנית בכובד ראש.

במאמר הבא נדבר על היתרונות והחסרונות הקיימים בתהליך של השקעה בנדלן מסחרי.

מה היתרונות של השקעה בנדלן מסחרי

  1. פוטנציאל הרווח: כבר דיברנו על כך, אבל בהחלט מדובר על נושא חשוב. משרד עולה יותר מבית, השכרה של משרד פשוט שווה יותר, וודאי אם אנחנו לוקחים בחשבון את המיקום שתמיד משחק תפקיד מרכזי במקרה של משרדים. כך שהתשואה יכולה במקרים מסוימים ממש להיות חלומית.
  2. קל לתחזק את המבנה: כאשר אתם משקיעים בנדלן פרטי אתם אחראים על הכל, אתם צריכים להיות זמינים לדיירים המתגוררים אצלכם כאילו הייתם הוריהם. אין כל ספק כי במקרה של השקעה בנדלן מסחרי אנחנו מדברים על עולם אחר. בדרך כלל, משרדים רבים, מחזיקים צוות תחזוקה עליו הם גם מוכנים לשלם, שהוא זה שיבצע את שלל התיקונים שתמיד צריך לעשות בחלל. יתרה מזאת, כאשר מדובר על השקעה בנדלן מסחרי, לאחר תהליך הבניה, מי שמשפצים את המשרדים עצמם, במקרים רבים, אלו החברות שעובדות במקום. כך שגם במישור הזה אנחנו מדברים על עיסקה לא רעה בכלל שמאפשרת לכם להרוויח לא מעט כסף טוב בלי שאתם צריכים לעשות יותר מדי.
  3. השקעה בנדלן מסחרי, במידה ובחרתם להשקיע בנקודה אסטרטגית, יכולה להיות נכס נדלני מניב לאורך שנים: בניגוד להשכרה של מבנים במגזר הפרטי, כאשר מדובר על חברות שמחפשות משרדים להשכרה, אנחנו בדרך כלל לא נראה שינוי בתמונת המצב לאורך הזמן. כאן בכל זאת, אנחנו, העובדים אצל א.ב מוראנו וראינו כמה תהליכים של השקעה בנדלן מסחרי, רוצים לסייג. הדברים נכונים במידה ובוצעה השקעה בנדלן מסחרי במקומות הנכונים. כלומר, שהתהליך נעשה בשיתוף עם אנשי מקצוע מיומנים המכירים את התחום כמו שצריך ויודעים לבחור עבורכם את אותו נדלן מסחרי למכירה שיתן לכם את התוצאה לה קיוויתם בסופו של דבר.

מה החסרונות של השקעה בנדלן מסחרי

כאמור, השקעה בנדלן מסחרי היא לא רק פעולה פשוטה שתביא לכם ערימות של מזומנים לעובר ושב. אנחנו מדברים על תהליך מורכב שבסופו אנחנו לא באמת תמיד נדע כי ביצענו בהכרח את המעשה הנכון ביותר. השקעה בנדלן מסחרי זה אתגר לא קטן בגלל כמה גורמים שעלולים בסופו של דבר להעיב על ההצלחה שלכם. כדי שתהיו מודעים להם לאורך התהליך ותפעלו בתבונה, אנחנו, העובדים אצל א.ב מוראנו ,הכנו למענכם רשימה קצרה בנושא.

  1. מדובר על השקעה שיכולה גם היא להתברר בתור השקעה מסוכנת ולאו דווקא כדאית באופן אוטומטי: אם יש משהו שלמדנו לאורך מגיפת הקורונה הוא שגם אם אתם הולכים ורוכשים נדלן מסחרי למכירה, אין הדבר אומר כי אתם יכולים להיות בטוחים לחלוטין ונטולים כל חשש. דווקא בתקופה האחרונה, בה רבים כל כך עברו לעבוד מהבית משרדים הפכו מיותרים בשמי הנוף של עולם התעסוקה. כך שבהחלט צריך לקחת את הדברים בחשבון לפני שיוצאים לתהליך של רכישת משרדים עבור השקעה מהסוג הזה. חייבים להבין שבכל השקעה מכל סוג שהוא, אגב גם בשוק ההון, מדובר על השקעה שעלולה לרדת לטמיון כאשר סדר הכוכבים בשמיים מסתדר באופן שונה ממה שהיה עד היום.
  2. השקעה בנדלן מסחרי היא השקעה שכרוכה במיסים לא מעטים למשלם המיסים הישראלי: אף אחד לא אוהב את משלם המיסים הישראלים ולא בכדי. מדובר בהחלט על מערכת שלא תומכת באלו שבחרו להשקיע את כספם, על אף שבתחום הנדלן אנחנו מדברים על מדיניות קצת שונה וכאן האתגר הגדול. על פניו, כאשר אנחנו מדברים על השקעה בנדלן פרטי, אנחנו נראה הטבות רבות שמחלק משלם המיסים הישראלי ומדינת ישראל באופן כללי, מה שמקל על המשקיעים. אבל, במקרה של נדלן מסחרי, בייחוד בערים הגדולות במדינה כמו תל אביב וכדומה, אנחנו מדברים דווקא על כך שיכול להיות שתמצאו את עצמכם משלמים יותר כסף עבור הרכישה וההשקה באותו נדלן למכירה. כמובן שכדאי לבחור אנשי מקצוע מנוסים, רואי חשבון טובים היודעים דבר או שניים כדי להיות בטוחים כי אתם משלמים את סכום הכסף הנמוף ביותר אותו מותר לכם לשלם על פי חוק.
  3. למצוא נדלן מסחרי זה מורכב יותר: בניגוד לנדלן פרטי, שגם הוא לא נמצא במדינת ישראל בשפע, הוא שבאמת במקרה של נדלן מסחרי אנחנו מדברים על מעט היצע מול ביקוש רב. למצוא נדלן מסחרי ששווה את ההשקעה שלכם זה בהחלט אתגר לא קל ולא פשוט בכלל. לכן, אנחנו, העובדים אצל א.ב מוראנו, יודעים כמה זה חשוב להיעזר באנשי מקצוע מיומנים, מי שאמונים לתת את המענה המקצועי שיוביל אתכם לאוסף של בחירות נכונות עבור בחירה של נדלן מסחרי המתאים לצרכים שלכם באופן המדויק ביותר.

אנחנו כאן בשבלכם

הבחירה להשקיע את הכסף שלכם בנדלן מסחרי זו כמובן בחירה שאנחנו, העובדים בתחום מטעם א.ב מוראנו חושבים שהיא צעד נכון וחשוב. אבל, באותה נשימה אנחנו גם מודעים לאתגר הלא פשוט שניצב בפני מי שמעוניין להשקיע את כספו בנדלן  מסחרי ופשוט לא יודע איפה נכון להשקיע. הרי בסופו של יום, השקעה נכונה ומקצועית צריכה לקחת בחשבון כל כך הרבה גורמים שלא פעם באמת קשה לעקוב אחרי כל התחזיות וכל התרחישים האפשריים.

אנחנו כאן מתוך הרצון האמיתי לעמוד לצד הלקוחות שלנו ולהוות עוגן שיאפשר להם לבחור בתבונה את הנכסים בהם הם מעוניינים להשקיע באמת.

אנחנו נלווה אתכם לאורך כל הדרך, החל מהרגע בו אתם מחליטים מה סכום הכסף שאתם מעוניינים להשקיע בפרויקט וכלה בבחירה נכונה של המקום שלאורך הזמן יביא לכם תשואה בגובה נאה. אין כל סיבה שתעבדו קשה, תנו לכסף שלכם לעבוד במקומכם, על ידי השקעה חכמה, מבוססת ידע, מוצלחת, בתחום של נדלן מסחרי.

אז למה אתם מחכים? אנחנו כבר נמצאים מאחורי קווי הטלפון ובאתר האינטרנט שם תוכלו למצוא מידע חשוב ופתרונות מעניינים.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן