א.ב מוראנו לוגו
א.ב מוראנו הפוטנציאל של קרקע חקלאית

הפוטנציאל של קרקע חקלאית

תמורות שהתרחשו בעשור האחרון בשוק הנדל"ן, מובילות רבים להבנה שאחד הנכסים הרווחיים ביותר בשוק זה הוא השקעה בקרקעות חקלאיות.

קרקע חקלאית היא קרקע שאין היתרי בנייה לגביה, ולכן מחירן של קרקעות כאלו ברחבי הארץ נמוך באופן ניכר מקרקעות שהופשרו ומגרשים מוכנים לבנייה.

אז איפה הפוטנציאל של קרקע חקלאית?

הפוטנציאל של קרקע חקלאית גלום ברווחים הגבוהים שניתן לקבל במידה והקרקע תופשר:  לאחר ההפשרה, מחירה של הקרקע מזנק דרמטית, קל וחומר לאחר הבנייה בפועל. רווח מעסקה כזו גבוה לעיתים בעשרות אחוזים לעומת רווחים מהשקעה בנכסים בנויים.

פוטנציאל נוסף של רווח טמון בעליית ערכה של הקרקע עם השנים. גם רוכש שיעדיף למכור את הקרקע בטרם ההפשרה, צפוי לקבל רווחים נאים. עתודות הקרקע הפנויות לבניה בישראל הולכות ומתמעטות – וערכה של הקרקע הולך ועולה. קרקע היא מצרך שתמיד נדרש על מנת לבנות בו לעומת נכסים בנויים, שערכם יורד או עולה לפי הביקוש בשוק המגורים.

היתרונות בהשקעה בקרקע חקלאית

מלבד הפוטנציאל של קרקע חקלאית עקב הרווח הגבוה הצפוי, להשקעה כזאת מספר יתרונות נוספים:

1.   קיימות –  בשונה מנכסי בנייה, קרקע חקלאית היא נכס מוחשי שאיננו יכול להיפגע או להיהרס. אסונות טבע או אסונות מסוגים שונים אינם פוגעים בקיומה של הקרקע, והשטח ממשיך להיות  מדוייק ומוגדר לבעליו.

2.  פוטנציאל השבחה – קרקעות המצויות בסביבות ערים או ישובים הן בעלות פוטנציאל השבחה גבוה במידה ויופשרו ויהפכו להיות חלק מיישוב. מצב כזה מעלה את ערכה של הקרקע במאות אחוזים!

3.  ביטחון רגשי –  מאז ומתמיד מעניקה בעלות על קרקע תחושה של יציבות וביטחון, כמו גם האפשרות להוריש את הנכס יקר הערך הזה לדורות הבאים.

4. נזילות –  קרקע חקלאית נחשבת כנכס לכל דבר ועניין, ובכל שלב ניתן לפנות ולהציע את הנכס למכירה (כאשר גם מכירה זו מניבה רווחים יפים). רובן של הקרקעות בישראל תהיינה מיועדות לבנייה בשלב זה או אחר, ועם כל התקדמות בתהליך ההפשרה שעוברת הקרקע, עולה גם ערכה הכספי בהתאם.

אז איך ניתן לממש את הפוטנציאל הזה?

כצעד ראשון מומלץ לערוך סקר שוק מקיף ולבדוק אילו חברות משווקות קרקעות ולהשוות את המחירים המוצעים לפי גודל הקרקע. לאחר מכן, צמצמו את האפשרויות לפרויקטים הספציפיים שמעניינים אתכם בהתאם לתקציב שלכם.

בקרו באזור הקרקע המיועדת לפני ההשקעה בכדי להבין מה גודלה, מה האזור שבו היא ממוקמת ועוד. בהמשך, בדקו בוועדות התכנון והבנייה מה המצב הנוכחי של הקרקע והאם ישנן תוכניות לשינוי ייעודה בהמשך. במידה ויש כאלה תוכניות, תוכלו לברר באילו שלב הן נמצאות.

במידה והחלטתם לרכוש את הקרקע, התבוננו במצב שוק הנדל"ן ברחבי הארץ ונסו לבדוק האם אתם מזהים את תהליכים שונים, כגון: העשרת שוק הקרקע לבנייה בזמן הקרוב בעקבות מחסור או מצבים נוספים שיכולים לאותת על מגמות שונות בשוק הנדל"ן. כך תוכלו להעריך את מצב ההשקעה שלכם בטווח הרחוק.

אם גם אתם מעוניינים להשקיע בעסקת קרקעות משתלמת, אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר ונשמח להציע לכם מגוון קרקעות להשקעה במיקומים אטרקטיביים ברחבי הארץ. חברת א.ב מוראנו עוסקת בהצלחה רבה בייזום פרוייקטים בנדל"ן ואיתור ופיתוח מתחמי תכנון מתקדמים, המהווים השקעה בטוחה עם פוטנציאל רווח גבוה למשקיעי החברה.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן