א.ב מוראנו לוגו
א.ב מוראנו קרקעות למכירה הפוטנציאל של קניית חלקה חקלאית

הפוטנציאל של קניית חלקה חקלאית

בשנים האחרונות נוצר טרנד של קניית חלקה חקלאית, בעקבות קצב גידול מתמיד באוכלוסיית המדינה, חוסר בהיצע דירות לזוגות צעירים ומשפחות, ניתן לראות אנשים רבים משקיעים בקניית חלקת אדמה. חלקה חקלאית היא אחד מאפיקי התשואה הרווחיים ביותר כיום. גם ללא הון אישי גדול וללא הלוואות מהבנק תוכלו לקנות חלקה חקלאית המיועדת להפשרה, ברגע שהחלקה תופשר ערך האדמה יכפיל ואף ישלש את עצמו. איך מאתרים קרקע חקלאית ושאר ירקות. הישארו איתנו.

איתור קרקע חקלאית – מלאכת מחשבת של ממש

איתור של קרקע חקלאית אשר תניב תשואות עתידיות הוא לא דבר של מה בכך, מחירה של קרקע חקלאית נמוך יחסית לעומת קרקעות אחרים: קרקעות לבנייה, קרקעות למסחר וקרקעות לצרכי תיירות. עצם היותו קרקע בעלות נמוכה משקיעים רבים מזהים את הפוטנציאל הטמון וקונים קרקע חקלאית למטרות הפשרה.

באמצעות רכישה נכונה של קרקע בתנאים אטרקטיבים יכול המשקיע ליהנות מנכס המניב תשואות גבוהות במיוחד לטווח הרחוק.

איפה המקום הטוב ביותר לרכישת חלקה חקלאית?

כאשר אנו קונים קרקע חקלאית עלינו להיות ערים לסיטואציה בה לא כל הקרקעות ניתנות לתהליך הפשרה. בעקבות כך, משקיעים רבים מחפשים את הדרך הטובה ביותר לרכישת קרקע בסיכון מינימלי שיניב תשואות לטווח הרחוק.

ישנם מספר פרמטרים אשר יכולים לסמן לנו שמדובר בקרקע המיוחלת:

  1. בקרב יישובים מרכזיים – קרקע חקלאית הנמצאת באזורים של יישובים מרכזיים, מרכזי תיירות, כבישים מרכזיים וערים הנמצאות במצב סוציו אקונומי בינוני ומעלה נחשבים למקומות האידאליים לרכישת קרקעוות.
  2. בדיקת תוכניות מתאר אזוריות וארציות – בעזרת בדיקה של כל תוכניות המתאר נוכל לדעת אם השטח אותו אנו רוצים לקנות מיועד להפשרה, או שמא במקרים מסוימים מיועד לסלילת כבישים, בניית תשתיות מה שיגרום לשטח שלנו לחזור בחזרה למדינה. אף אחד מאיתו לא רוצה את זה.
  3. עבודה עם בעל מקצוע אמין – בעזרת התקשרות נכונה עם בעל מקצוע אמין תוכלו לאתר את הקרקע הטובה ביותר עבורכם בהתאם לתקציב שלכם.  בעל מקצוע אמין זה בעל מקצוע שהקרקעות אותן מכר כבר כבר הופשרו, יש לו מוניטין בתחום רכישת חלקות ובעל חוג לקוחות גבוה. אל תתביישו לבקש לדבר עם לקוחותיו, בסופו של יום רובכם משקיעים את מיטב כספכם אצלו.

לפני רכישת הקרקע יש מספר דברים שתרצו לדעת

לא כל הנוצץ זהב, יש מספר דברים שנרצה לשים עליהם דגש בעת בחירת קרקע למטרות הפשרה.

עלינו לוודא כי המוכר של בעל הקרקע הוא גם בעלייה החוקיים של השטח, באמצעות מספר אסמכתאות המעידות על כך. נבקש מבעל השטח העתק של הטאבו בו השטח רשום על שמו.

אנו נחשפים בשנים האחרונות למכירת קרקעות אשר בפועל לא נמצאות בטאבו אצל הקונה, אלא נמצאות בבעלות המדינה כאשר הקונה משכיר את השטח לטווח ארוך. במקרה שקרקע זאת לא תופשר, מאחר והיא לא רשומה בטאבו אצל הקונה היא תחזור לחסות המדינה ועלולה לגרום לאובדן כספי גדול.

רכישת חלקה חקלאית – רק באמצעות בעל מקצוע אמין

כאשר אנו מתחילים בהליכי חיפוש של חלקה קרקעית כמות האופציות הניתנות לרכישה בלתי מבוטלת. מה נכון עבורינו ומה לא, נוכל לדעת רק באמצעות בעל מקצוע אשר מתעסק בתחום מספר שנים, יודע את התנודות בשוק ומכיר את תוכניות המתאר הארציות בהתאם. במהלך רכישת חלקה קרקעית נמצא את עצמנו מתמודדים מול גופים ממשלתיים, שמאים, עורכי דין ועוד. לא תרצו לעשות זאת לבד – היעזרו בבעל מקצוע.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן