א.ב מוראנו לוגו
א.ב מוראנו קרקעות למכירה מהו גובה היטל ההשבחה על קרקע חקלאית וכיצד להפחיתו

היטל ההשבחה על קרקע חקלאית

כאשר משקיע נכנס להשקעה כזאת או אחרת הוא משתדל לדעת בדיוק לקראת מה הוא נכנס ומהן המכשולים שצפויים לצוץ בדרך. מהסיבה הזאת כל משקיע שרוצה לרכוש קרקע חקלאית חייב להכיר את המושג היטל השבחה ומתי בדיוק הוא יכול להיות בעייתי.

כל מי שמכיר קצת את הנושא של השבחת קרקעות חקלאיות ככל הנראה מבין כבר מה אומר היטל ההשבחה. היטל ההשבחה קובע כי ברגע שהקרקע מופשרת לחלוטין המשקיע יהיה חייב לשלם היטל מסוים מכיוון שהערך של הקרקע עולה גם הוא בצורה משמעותית. חשוב לציין כי אין דרך להימנע מתשלום היטל ההשבחה, ומדובר בהיטל שהוא בגדר חובה כאשר מסתיים הליך השבחת הקרקע והיא הופכת להיות קרקע המיועדת לבנייה.

אך אולי זה יפתיע אתכם לשמוע שישנה אפשרות להפחית את גובה היטל ההשבחה, דבר שיכול להיות רלוונטי לכל משקיע אשר רוכש קרקע חקלאית להשקעה. אז רגע לפני שאתם נכנסים לתהליך מוטב כי תקראו את המאמר הבא על מנת להכין את עצמכם בצורה האידיאלית.

כל מה שחשוב לדעת על היטל השבחה

לא מעט משקיעים אשר רוכשים קרקעות חקלאיות אינם מבינים בדיוק מדוע הם נאלצים לשלם את היטל ההשבחה. אז על מנת שתקבלו את התשובה המדויקת ביותר צריך להבין בדיוק מה עומד מאחורי ההיטל הזה. לדעתה של המדינה כאשר קרקע חקלאית עוברת תהליך של השבחה (ביוזמתה של המדינה) הערך שלה עולה בצורה משמעותית, ולכן גם למדינה מגיע ליהנות מהנושא הזה בצורה כזאת או אחרת.

הבקשה לתשלום היטל השבחה אינו מגיע אך ורק לכאלה שרכשו קרקע חקלאית שעברה תהליך של הפשרה. היטל השבחה יכול להגיע גם עבור משקיעים אשר קיבלו אישור תוספת בנייה למבנה קיים. סיטואציה נוספת היא מקרה שבו יש ניצול זכויות בנייה בפועל, ואם לא די בך כאשר ישנה עסקה למכירת הנכס.

כיצד ניתן לחשב את גובה היטל ההשבחה?

אחד מהנושאים החשובים ביותר שכל משקיע שעומד לרכוש קרקע חקלאית או לבצע תוספת בנייה צריך לדעת – זה איך מחשבים את גובה היטל ההשבחה. אז ראשית נאמר כי גובה היטל ההשבחה נקבע במועד שבו התרחשה בפועל ההשבחה. זאת אומרת שאם האישורים להשבחה התקבלו לפני שנתיים אך בעל הנכס מבקש רק היום לממש את ההשבחה – מועד היטל ההשבחה יהיה על המועד שבו ההשבחה התקבלה לפני שנתיים.

כמובן שישנן עוד מספר תוספות למחיר שאתם צריכים להיות מודעים אליהן על מנת שתוכלו להעריך את גובה התשלום הסופי. על מנת שתוכלו לדעת פחות או יותר מה גובה היטל ההשבחה שאתם נדרשים לשלם תוכלו להתייעץ עם איש מקצוע או להשתמש במחשבונים שונים שיכולים לסייע לכם להגיע להשערה מסוימת.

רוצים להפחית את גובה היטל ההשבחה? כך תעשו זאת

על מנת שתוכלו להפחית בצורה כזאת או אחרת את גובה היטל ההשבחה עליכם להיעזר באיש מקצוע אשר מכיר את התחום. לרוב מדובר בשמאי מקרקעין אשר יוכל לספק לכם את כל המידע הנדרש לכם לטובת ביצוע התהליך בצורה הנכונה. השמאי יוכל לספק אישורים או כל מידע אחר שנועד בראש ובראשונה לשנות את סכום היטל ההשבחה הראשוני שאותו נדרשתם לשלם.

מהסיבה הזאת חשוב מאוד שתעמידו לצידכם את אנשי המקצוע המנוסים ביותר אשר יסייעו לכם להבין בדיוק לקראת מה אתם צועדים. זוהי הדרך הטובה ביותר שלכם להקטין בצורה משמעותית את גובה היטל ההשבחה, כך שבסופו של יום יישאר לכם יותר כסף בכיס.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן