א.ב מוראנו לוגו
האם כדאי לקנות משרד להשקעה אב מוראנו קרקעות למכירה

האם כדאי לקנות משרד להשקעה? הכירו את כל המשתנים שישפיעו על התשובה האישית שלכם

לא מעט אנשים מחפשים חלופות השקעה לתוכניות החיסכון שהבנקים מציעים במטרה לאתר מקורות השקעה טובים שיניבו להם אחוזי תשואה עבור כספם. אם גם אתם מעוניינים להשקיע את חסכונותיכם במטרה שיניבו לכם אחוזי תשואה, חשוב לדעת כי כיום יש אפיקי השקעה רבים ושונים זה מזה בתכלית. אחת מנישות ההשקעה הטובות ביותר היא כמובן נישת הנדל"ן, אך חשוב לדעת כי גם בנישת הנדל"ן יש לא מעט אפיקי השקעה שונים. א.ב מוראנו מכירים היטב את כל אפיקי ההשקעה הטובים והמומלצים ביותר לכל אדם בהתאם לפרופיל הסיכון שהוא מוכן לקחת ואחוזי התשואה שהוא שואף לקבל. בין כלל אפיקי השקעות הנדל"ן ניתן להצביע על שתי קבוצות מרכזיות כאשר הראשונה היא נדל"ן למגורים והשניה היא נדל"ן מסחרי. רגע לפני שנציג את כל פרטי הפרטים באשר לאפשרויות ההשקעה הקיימות והשכיחות ביותר בעולם הנדל'ן, חשוב להבין נקודה חשובה. ככל שההשקעה שלכם בטוחה יותר, כך אחוזי התשואה שתקבלו תמורתה יהיו נמוכים יותר, וכן להיפך. לכן, אין תשובה חד משמעית באשר לשאלות האם כדאי לקנות משרד להשקעה? או האם עדיף להשקיע בנדל"ן למגורים או דווקא נדל"ן מסחרי למכירה? התשובות לשאלות הללו ישתנו בהתאם לציפיותיו של המשקיע. ישנם כאלה המעדיפים את בטיחות ההשקעה על פני רווחיותה, ולעומתם אחרים מעדיפים דווקא את העסקה הרווחית ביותר, על אף שהיא מוגדרת בסיכון גבוה יותר.

אז מה ההבדל בין נדל"ן מסחרי לנדל"ן למגורים?

לאחר שהבנו היטב את היחסים בין בטיחות ההשקעה לרווחיותה, חשוב לדעת בכמה נקודות חשובות אודות נדל"ן למגורים, נדל"ן מסחרי וכן האם כדאי לקנות משרד להשקעה? ראשית נפתח בנדל"ן למגורים ונחלק את אפיק זה לכמה נתיבי השקעה. הנתיב הראשון והפשוט ביותר הוא כמובן רכישת דירה למגורים והשכרתה לשוכרים שישלמו לכם מידי חודש. אפשרות זו נחשבת לאחת האפשרויות הבטוחות ביותר אם יודעים לעשות את הדברים נכון. בשל העובדה הפשוטה כי לנדל"ן מגורים יש ביקוש קשיח (כלומר אנשים תמיד יצטרכו לצרוך נדל"ן למגורים בכדי לגור תחת קורת גג) והביקוש גדול מההיצע, כל שנותר לכם הוא לבחור נכון את הדירה הנכונה במיקום הנכון ולהתחיל להשכיר אותה לשוכרים הטובים ביותר. חשוב להדגיש ולומר כי ישנם אזורים שכירים יותר וישנם אזורים שכירים פחות מה שמחייב אתכם לעשות את כל בדיקות השטח טרם רכישת הדירה בה אתם מתעניינים. רכישת דירה להשקעה ללא בדיקות מקיפות אודות האזור בו היא ממוקדת, השכונה הספציפית, אופי האוכלוסיה, התאמת הדירה לצורכי אנשי האזור ועוד עלולה להקשות עליכם להשכיר את הדירה, מה שאומר שלא רק שלא תרוויחו עליה בעת חיפושי השוכרים, אלא אף תידרשו לשלם את כל הוצאותיה. הנתיב השני של השקעה בנדל"ן למגורים מצריך מכם איתור נכס במחיר נמוך ממחיר השוק, ביצוע מגוון פעולות השבחה ומכירה מהירה ברווח גדול. עסקאות אלה אינן פשוטות וצריכים לחפש היטב בכדי למצוא אותן אך הן יניבו רווחים גדולים בזמן קצר.

נדל"ן מסחרי מאופיין בפרופיל סיכון מעט גבוה יותר, אך גם מתגמל את המשקיעים בו באחוזי תשואה עודפים

באשר לשאלה האם כדאי לקנות משרד להשקעה, נעבור לכמה דגשים בתחום נדל"ן מסחרי בכדי שכל אחד יוכל להעניק לעצמו את התשובה הרלוונטית אליו. ראשית, חשוב לדעת כי נדל"ן מסחרי שונה בתכלית מנדל"ן למגורים. אמנם נתיבי ההשקעה די דומים, אך שוק נדל"ן למגורים מתנהג אחרת לגמרי משוק נדל"ן מסחרי (גם בשווקים השונים ישנם הבדלים בין עסקאות שכירות לעסקאות קניה ומכירה) . ההיצע בשוק נדל'ן מסחרי שונה וכן גם הביקוש אליו אינו קשיח כמו בנדל"ן למגורים. נתונים אלה בעצם מציבים את ההשקעה באפשרות זו של נדל"ן מסחרי בפרופיל סיכון מעט גבוה יותר. כי האדם לא יכול לוותר על דירת מגורים, אך על משרדו הוא יצליח לוותר בשעת הדחק. ואכן, בתקופת פרוץ נגיף הקורונה ניכר כי שוק נדל"ן מסחרי נפגע אנושות בעוד שוק נדל"ן למגורים ממשיך לטפס. אך כפי שציינו מעלה, ככל שפרופיל הסיכון של ההשקעה גבוה יותר, כך אחוזי התשואה עליו יהיו גבוהים יותר. אז האם כדאי לקנות משרד להשקעה? תלוי. במידה ואתם מחפשים אפיקי השקעה שיניבו לכם אחוזי תשואה גבוהים, ללא כל צל של ספק התשובה היא כן. לעומת זאת, אם אתם מחפשים השקעה בטוחה במיוחד, ייתכן שהשקעה בנדל"ן למגורים טובה יותר עבורכם. א.ב מוראנו מכירים היטב את כל השינויים בין השקעות נדל"ן למגורים לבין השקעות בנדל"ן מסחרי כך שידעו לענות על השאלה האם כדאי לקנות משרד להשקעה בהתאם לכל צרכיו של המשקיע.

כלל האפשרויות להשקיע הן בנדל"ן מסחרי והן בנדל"ן למגורים

חשוב להדגיש כי גם באפשרות זו של נדל"ן מסחרי ישנם שני נתיבי השקעה כאשר הראשון הוא נדל"ן מסחרי למכירה, והשני הוא נדל"ן מסחרי לשכירות. באשר לשאלה האם כדאי לקנות משרד להשקעה, יש להבדיל בין רכישת המשרד לטובת מכירתו לבין רכישת המשרד לטובת מכירתו. בשונה מנדל"ן למגורים, במשרדים אין אפשרויות השבחה גדולות ומשמעותיות במיוחד בשל העובדה הפשוטה כי עובדים שם. נתון זה משפיע על כדאיות רכישת משרד להשקעה במטרה למכור אותו תוך זמן קצר. אפשרות ההשבחה שכן יכולה להיות משמעותית היא ליצור גידול בכמות העובדים שיוכלו לעבוד במשרד. אפשרות זו תאפשר למכור את המשרד במחירים גבוהים יותר משמעותית ממחירי הקנייה, אך לרוב השואלים האם כדאי לקנות משרד להשקעה מעוניינים להשכירו וליהנות מתשואת השכירות. אז אם גם אתם מתמודדים עם השאלה האם כדאי לקנות משרד להשקעה, חשוב להבין כי אחוזי התשואה שתקבלו תמורת השכרת משרד כנראה יהיו גבוהים יותר מאחוזי התשואה שתקבלו עבור השכרת דירת מגורים, אך עם פרופיל סיכון גבוה הרבה יותר.

התאמת ההשקעה לפרופיל המשקיע

א.ב מוראנו יודעים לזהות את פרופיל המשקיע ועל ידי כך להכיר את אפשרות ההשקעה הטובה ביותר עבורו. בין כל המשתנים אשר על פי רוב משפיעים על משקיעים לבחור להשקיע את כספם בנדל"ן מסחרי וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים אך גם סיכון גבוה, או ללכת על בטוח ולהתפשר מעט על אחוזי התשואה הם: גיל המשקיעים, סכומי ההשקעה, החשש מסיכונים ועוד. כל שנותר לכם לעשות על מנת לענות על השאלה האם כדאי לקנות משרד להשקעה זה להכיר את פרופיל ההשקעה בו אתם מעוניינים. במידה ואתם צעירים, וסכומי ההשקעה אינם עולים על רוב חסכונותיכם, ייתכן שההשקעה המתאימה ביותר עבורכם היא השקעה בפרופיל סיכון מעט גבוה יותר תמורת אחוזי תשואה עודפים. מנגד, אם אתם מבוגרים וכספי ההשקעה שאתם רוצים להשקיע הם הכספים שחסכתם לפנסיה, כנראה שהשקעה בפרופיל סיכון נמוך היא הטובה ביותר עבורכם.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן