א.ב מוראנו לוגו
א.ב מוראנו גורמים המשפיעים על ערכו של נכס

גורמים המשפיעים על ערכו של נכס

השקעה בקרקע היא עסק לכל דבר, עסק שיכול להניב תשואות גבוהות ללא מאמץ גדול מידי, יחד עם זאת חוסר הבנה וידע יכולים להוביל עסקת נדל"ן למפח נפש גדול. במידה וגמלה בליבכם החלטה לרכוש נכס ולאו דווקא למטרות מגורים, אלא דווקא למטרת השקעה כלכלית, כדאי שתבינו ותדעו מה הגורמים שיכולים להרים או להוריד את ערכו של הנכס והם רבים ומגוונים, נמנה כמה מהם במאמר:

  1. מיקום הנכס– ישנם מספר אלמנטים הקשורים במיקום הנכס שיכולים להשפיע על ערכו, כיום אנשים יודעים שקירבה לים היא פקטור רציני שמוסיף רבות לערך הדירה, הן בקנייתה והן במידה ואתם בוחרים להשכיר אותה לדיירים, השכירות תקפוץ די גבוה בעיקר כאשר מדובר בנכס הממוקם בקו ראשון לים.
    דבר נוסף שיש לשקול בעת רכישה , היא קירבה למוסדות חינוך, במידה ואתם רוכשים נכס שקרוב למוסדות חינוך, זה עלול להיות מטרד עבור הדרים בנכס (רעש, בעיות חנייה בימי הורים וכד'), אולם אם הקרבה אינה מידית, ערכו של הנכס יעלה, כך גם לגבי קרבה לכביש ראשי, מצד אחד היא תורמת לנוחות, מצד שני עלולה לגרום לאי אילו הפרעות כמו רעש וזיהום אוויר, לכן, קו ראשון לא מומלץ.
  2. גיל הנכס – במדינת ישראל לגיל הנכס יש משמעות די רצינית, מכיוון שבאז מלחמת המפרץ, החלו להוסיף בבנייה בכל דירה חדר שהוא ממ"ד, לעומת זאת בבנייה הישנה יש יתרון של חדרים גדולים יותר ותקרות גבוהות יותר ויש אנשים שמעדיפים את הבנייה הישנה, כך הוא כך הדברים הללו יכולים להשפיע על ערכו של הנכס לכאן או לכאן.
  3. חנייה – כיום בישראל משפחות רבות מחזיקות יותר מרכב אחד וישנה בעיית חנייה חמורה בעיקר בערים ומרכזיהן, חנייה צמודה בעיקר ברחובות בהן יש בעיית חניה תעלה את ערכו של הנכס, ככל שהחנייה "אישית" יותר וקרובה יותר לכניסת הבית, כך היא נחשבת נחשקת יותר ותעלה בהתאם את ערכו של הנכס.
  4. מרפסת – מי לא אוהב מרפסת? מרפסת זה החדר בו אפשר מעט להתנתק מארבעת הקירות וליהנות מאוויר טוב גם עם הפיג'מה ומבלי לצאת מהבית. מרפסת מעלה את ערכה של דירה בכמה אחוזים. כמובן, שגם לגודלה של המרפסת ולנוף הנשקף בה יש משמעות, ככל שהמרפסת עם נוף פתוח יותר, היא בעלת ערך גבוה יותר.
  5. תכניות או פוטנציאל לתוכניות שיפוץ עתידיות – אחת הדרכים לעלות את ערכו של נכס היא פרויקט תמ"א 38 וכמובן פינוי בינוי. מעבר לכך, במידה ומתקיים פרויקט כזה בנכסים סמוכים, ערכו של הנכס גם יעלה מכיוון שפרויקטים כמו אלו שהוזכרו מושכים אליהם אוכלוסייה סוציו אקונומית גבוהה וכך בהתאם עולה ערכה של השכונה והאזור.
  6. מצב הדירה מבחינה פיזית – כשאתם רוכשים נכס, בידקו שמערכת האינסטלציה כמו גם מערכת החשמל, תקינות ומטופלות, בעיקר בנכסים ישנים חשוב להתרשם ולבדוק דברים אלו עם בעלי מקצוע.
  7. היצע וביקוש – כמובן שכמו בכל שוק, כלל ראשון בכלכלה הוא היצע מול ביקוש, ככל שיהיה ביקוש יותר גדול לאזור בו הנכס ממוקם, כך תהיה אפשרות לדרוש עליו מחיר גבוה יותר, הן במכירתו והן בהשכרתו לדיירים ולהפקת הכנסה פסיבית ממנו.

לסיכום, אם בחרתם לרכוש נכס למטרת השקעה ויצירת הכנסה פסיבית ותשואות עתידיות, אל תניחו את הדעת על הסעיפים שהוזכרו במאמר, בדקו, חשבו והסיקו מסקנות לגבי הכדאיות ברכישה. זכרו שישנם דברים שהם ברי שינוי, כמו שיפוץ, הוספת מרפסת וכד', בסופו של דבר הנכס יכול לשרת אתכם שנים רבות, אל תמהרו לסגור עסקה בלי לברר את הדברים הללו, עיינו עוד במאמרים שלנו – ידיים על הקרקע.

חברת א.ב מוראנו – קרקעות, יזמות ושיווק נדל״ן.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן