א.ב מוראנו לוגו
איפה כדאי להשקיע כסף בשנת 2020 א.ב מוראנו קרקעות למכירה

איפה כדאי להשקיע כסף בשנת 2020?

שנת 2020 הביאה עמה אתגרים לא צפויים שהשפיעו רבות על המשק, ביניהם הבחירות הנוספות ומשבר הקורונה, שהכה בכלכלת ישראל והעולם באופן משמעותי.

במהלך המשבר, אנשים רבים בישראל שהשקיעו הון רב בבורסה ובהשקעות שונות נאלצו לספוג הפסדים משמעותיים. במשך ימים רבים מדדי הבורסה היו צבועים באדום, עם ירידות חדות שהשפיעו בתורן גם על מעצמות גדולות ברחבי העולם. משבר הקורונה הוכיח באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי השקעות בבורסה, כמו גם בחברות גדולות ומבוססות, אינן בטוחות דין בשעת משבר, ולעיתים אף מדובר בהימור מסוכן שהתחזית לגביו לוטה בערפל.

לאור כל זאת, רבים מחשבים מסלול מחדש ובוחנים שוב איפה כדאי להשקיע כסף בשנת 2020. לפני שעונים על שאלה זו, יש לבחון כל השקעה שמוצעת מכמה היבטים: יציבות מוצר ההשקעה, התחזית לגביו בעיתות משבר – המבוססת על ניסיון עבר של השקעות במוצר זה, ואורך חייו של המוצר: האם בעוד מספר שנים ייתכן ומוצר אחר בשוק כבר יחליף אותו? או שמדובר במוצר שהוא בלתי ניתן להחלפה? כאשר התשובות לשאלות אלה ברורות, ניתן להתחיל לברר על אותה ההשקעה לעומק. אז איזה מוצר אכן עונה לשאלות אלו באופן הטוב ביותר?

התחזית: עליה

משבר הקורונה הכה באופן משמעותי במדינות רבות בעולם המערבי, ביניהן גם מדינות מפותחות כלכלית, כגון ארה"ב, צרפת ומדינות נוספות באירופה. קהילות יהודיות רבות ברחבי העולם מצאו עצמן מתמודדות בקושי רב עם המגיפה, ואם זה לא מספיק – נאלצות להתמודד גם עם אנטישמיות שהחלה גואה בקרב האזרחים באותן המדינות. מבחינת רבים מהם, המצב בישראל נחשב לטוב בהרבה.

בתחילת חודש יולי פרסמה הסוכנות היהודית תחזית עם נתונים מדהימים: הסוכנות צופה שב- 3 עד 5 השנים הבאות, צפויים להגיע ארצה ממדינות צפון אמריקה, אמריקה הלטינית, אירופה ומדינות חבר העמים – כ- 250 אלף יהודים! מדובר למעשה בעלייה שתביא עמה השפעה עצומה על המשק, כאשר השחקן הראשי בה הוא יהודים ממדינות צפון אמריקה – שרובם מבוססים היטב, ומן הסתם ירכשו דירה למגורים עם הגעתם ארצה.

המשמעות היא סחרור בעולם הנדל"ן: צפי של מאות אלפי משפחות חדשות המבקשות לרכוש בית למגורים יעלה את מחירי הדיור לגבהים – וכמובן את מחירי הקרקעות.

אם כבר הגעתם למסקנה לגבי השאלה איפה כדאי להשקיע את הכסף בשנת 2020 – סבלנות. לא כל השקעה בנדל"ן משתלמת באופן רווחי מאוד, וחשוב לבדוק את האפשרויות הרבות בתחום הנדל"ן לפני שניגשים אליו.

"והארץ לעולם עומדת"

זה אמנם פסוק בתנ"ך – אך הוא גם מהווה ביטוי אמיתי של המציאות, במיוחד בימים אלה: תחום הנדל"ן שופע בנכסים מסוגים שונים. בתים פרטיים, מגרשים, משרדים, בנייני מגורים, מחסנים ומבנים תעשייתיים ועוד.

בעלות על נכס נדלנ"י מהווה אמנם ערך רב: על פי כל המדדים, למרות נפילות קטנות בתחום זה לאורך השנים האחרונות בישראל, תחום הנדל"ן שמר על עלייה יציבה לאורך כל העשור האחרון. יחד עם זאת, השקעה בנכס בנוי כגון דירה או בית פרטי אינה שוות ערך להשקעה בקרקע, כאשר לכל אחת מהן תכונות משלה. אז איפה כדאי להשקיע את הכסף בשנת 2020? בדירה או בקרקע?

מצרך כלל עולמי

הקרקע מהווה את הבסיס הראשוני למגורים. בלתי ניתן לבנות בית פרטי או בניין מגורים ללא קרקע שעליו יעמוד. כל פיתוח יזמי וכל פרוייקט – מתחילים מאיתור קרקע מתאימה לצורך הבניה. בעוד שבית ניתן לבנות – גם באופן עצמאי, קרקע אינה ניתנת לבניה. היא יסוד ראשוני על מנת שיהיה ניתן להחזיק בנכס כלשהו. עובדה זו הופכת את הקרקע למוצר השקעה חיוני – ובמיוחד בארצנו הקטנטונת, שכל פיסת קרקע בה מהווה צורך של ממש.

קיום נצחי

קרקע אינה ניתנת להיזק: בעוד בתים ונסכים בנויים שונים סובלים לאורך השנים מבלאי, צורך בתיקונים, בשיפוצים או בטיפוח – הקרקע אינה זקוקה לזה. על מנת לבנות בקרקע יש אמנם צורך בפיתוחה, אך זו מלאכה שאותה מבצעים קבלני הבניה. בעל הקרקע אינו צריך להשקיע בפיתוח כלשהו בקרקע או בנראות שלה. גודל הקרקע ונתונים נוספים הם אלו שקובעים את ערכה, וערכה נשאר יציב לאורך זמן ואינו משתנה מסיבות של התיישנות או בלאי.

ביקוש בעליה

הביקוש לקרקעות כיום גבוה – וצפוי להיות מוכפל בשנים הבאות עם הגעתם של העולים: יזמים שיחפשו אחר קרקעות חדשות לבניה, בסמיכות לערים או יישובים, וכן משפחות מבוססות ממדינות צפון מאריקה שירצו לרכוש מגרשים פרטיים מגורים. כל אלו צפויים להעלות את מחירי הקרקעות בישראל בעשרות עד מאות אחוזים בשנים הקרובות.

לסיכום

אז אתם בוודאי כבר יודעים איפה כדאי להשקיע כסף בשנת 2020. ואם גם אתם מחפשים חברה אמינה ומקצועית לאיתור קרקעות נדל"ן להשקעה – א.ב. מוראנו היא התשובה. חברת א.ב. מוראנו היא אחת החברות המובילות כיום בישראל לשיווק קרקעות נדל"ן להשקעה. החברה בעלת מומחיות באיתור נכסי קרקע בעלי פוטנציאל תשואה גבוה ובקרבת ערים ויישובים. א.ב. מוראנו עובדת עם טובי המומחים בתחום: שמאים, עורכי דין ואנשי מקצוע שונים. צרו קשר ותוכלו גם אתם ליהנות מהשקעה בטוחה ומניבה.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן