א.ב מוראנו לוגו
א.ב מוראנו קרקעות למכירה איך-לעשות-פליפ מקניית ומכירת קרקע חקלאית

איך לעשות פליפ מקניית ומכירת קרקע

קרקע חקלאית הפכה בעשור האחרון לאחד מאפיקי ההשקעה הגדולים ביותר בקרב משקיעי נדל"ן ואנשים פרטיים. זאת מאחר ומחירי הנדל"ן בארץ זינקו בעשור האחרון בכ – 133%. עם זאת, השקעה בקרקע חקלאית אשר לא מיועדת לבנייה ולהעביר אותה תהליך הפשרה יניב לכם תשואות שלא חלמתם עליהן. לרוב כאשר מדובר על השקעה בקרקע חקלאית מדובר על השקעה ארוכת טווח שלרוב תלווה במשקעים ואתגרים רבים. עם זאת איך נוכל לעשות פליפ מתהליך קנייה ומכירה של קרקע חקלאית? הישארו איתנו.

מה היא קרקע חקלאית?

קרקע חקלאית היא קרקע אשר ניתן לעשות בה שימוש אך ורק לצרכים חקלאים המוגדרים כחוק ולפי תוכניות מתאר עירוניות וארציות. משקיעים רבים נוטים לרכוש קרקע חקלאית שלא עברה תהליך הפשרה מאחר ומחיר השוק שלה זול משמעותית מקרקעות אחרים. תהליך הפשרה של קרקע חקלאית הוא מלאכת מחשבת של ממש ואין להתייחס אליו בזלזול, כאשר אנו משקיעים בקרקע חקלאית אנו נמצא את עצמנו מתנהלים מול רשויות התכנון, מחליטים על שינוי ייעוד לקרקע – אם נרצה להפשיר את הקרקע לבנייה, לצרכי מסחר, תיירות ועוד. הליך זה יכול לקחת זמן ועלינו להיות ערים לכך שלא נוכל להחזיר את ההשקעה או את ההלוואות בזמן קצר.

אם הגעתם עד לפה אנו מאמינים שזה לא הפעם הראשונה שאתם קוראים על קרקעות חקלאיות, בשנת 2020 ניתן לראות חברות רבות שמפרסמות מכירה של קרקע חקלאית – חברות אלו מבטיחות הרים וגבעות ומדברות על אפס אחוזי סיכון. כמובן שאין הדבר נכון, בהשקעה כמו בכל השקעה יש אפיק סיכון, הבטחות וחברים יש רק באגד. לכן, כאשר אתם ניגשים לקנות קרקע חקלאית עליכם לעבוד מול בעל מקצוע אמין אשר יעבוד מולכם בשקיפות מלאה עם כל הנתונים הרלוונטים על הקרקע, הליך הפשרה ותוכניות מתאר.

בעשור האחרון מחירי הנדלן זינקו ב – 133%, לכן אנשים רבים רואים את האופציה של השקעה בקרקע חקלאית להפשרה לצרכי מגורים כאחד מאפיקי ההשקעה הרלוונטים והטובים ביותר.

מה זה בעצם עסקת פליפ?

בענף הנדל"ן כאשר אנו מדברים על עסקת פליפ אנו בעצם מדברים על עסקת "אקזיט" שמטרתה הוא רכישת נכס לצורך הפשרת נכס, השבחתו ומכירתו בתקופה הקצרה ביותר. מאחר וקרקע חקלאית היא לא הקרקע האידיאלית להפשרה או לבנייה, בדרך כלל מדובר בעסקאות שאמורות לקחת מספר שנים עד עשרות שנים במקרים מסוימים. אך עם זאת, כאשר אנו עובדים עם בעל מקצוע אשר מכיר את השוק בצורה טובה, בעל הקשרים הנכונים – נוכל לאתר נכס פוטנציאלי אשר יוכל להניב לנו תשואות רבות כבר בתקופה הקרובה. בעת הפיכת קרקע חקלאית לקרקע מופשרת לבנייה ובעת השגת כל האישורים הרלוונטים תוכלו למכור את הקרקע במחיר שלא חלמתם עליו.

עסקת פליפ וקרקע חקלאית – האם זה אפשרי?

אנשים רבים בתחום ירימו את הגבה ברגע שישמעו את המשולש הקדוש – פליפ וקרקע חקלאית. אך אין זה מוזר, כיום ניתן לעשות עסקאות פליפ דרך קרקע חקלאית. אנו לא אומרים שזה יהיה קל ולא מבטיחים לכם שתמצאו. אך אם תעזרו בבעל מקצוע אמין אשר מכיר ויודע את שוק הקרקעות בצורה טובה, אין ספק שיוכל לכוון אתכם אל עסקאות פליפ חלומיות לטווח קצר, קרקעות אשר מיועדות להפשרה, או עם סיכויים גבוהים מאוד להפשרה בשל קריטריונים מסוימים ואזור הקרקע. לפני שאתם נעשים סקפטים שוב, עצרו הכל ופנו אל בעל המקצוע המתאים ביותר עבורכם.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן