א.ב מוראנו לוגו
א.ב מוראנו אדמה חקלאית למכירה

אדמה חקלאית למכירה: כל הפרטים

אחד מאפיקי ההשקעה השכיחים כיום הוא רכישה של אדמה חקלאית למכירה לצרכי הפשרתם ובנייה. אדמה חקלאית למכירה היא קרקע אשר טרם אושרה להפשרה ולכן המחיר הנדרש זול משמעותית. עם זאת, ברגע קבלת כל האישורים הרלוונטים והפשרת האדמה, ערכה של האדמה מכפיל ואף משלש את עצמו, זאת עוד לפני שהתחלנו לבנות בשטח באופן עצמאי או דרך קבלנים וחברות נדל"ן במשק. מהי אדמה חקלאית, איפה הכי מומלץ לרכוש אדמות חקלאיות ומה המחיר הנהוג כיום במשק. הישארו איתנו.

מהי אדמה חקלאית למכירה?

קרקע חקלאית היא קרקע אשר נמצאת בבעלות פרטית, או בבעלות המדינה המיועדת לשימושים חקלאיים בלבד. עם זאת, קרקע זאת הפכה לקרקע המושקעת ביותר בקרב משקיעי נדל"ן. המחיר האטרקטיבי של אדמות חקלאיות זול משמעותית מקרקעות המיועדת לבנייה אשר עברו כבר את תהליך ההפשרה. הקונספט הוא בעצם לרכוש אדמה חקלאית למכירה זולה בצורה משמעותית מזו המיועדת לבנייה, לשנות את יעודה למטרות בנייה ולהתחיל את תהליך ההפשרה. ברגע שתהליך ההפשרה מתחיל ערך הקרקע עולה משמעותית, מכפיל ואף משלש את עצמו. אפשרות אחת היא למכור את הקרקע להפשרה או להכניס יזמים וקבלנים לקרקע ובכך להגדיל את הרווח משמעותית.

כמובן שמדובר פה גם בסוג של הימור מאחר ואנו לא יודעים איזה קרקע באמת תעבור את כל תהליך ההפשרה בהצלחה, לכן כאשר אנו קונים אדמה חקלאית למכירה יש עדיפות רבה לקניית קרקע באזור המרכז או בקרבת אזורי מגורים.
כאשר אנו משקיעים בקרקע אשר נמצאת בסמיכות לאזורי מגורים, מטרופולינים גדולים, כבישים מרכזיים הסיכוי שהקרקע תופשר גבוה משמעותית. מאחר ויש היצע מאוד נמוך וביקוש מאוד גבוה ניתן לראות היום את הממשלה מאשרת יותר בקלות מאשר פעם הפשרת שטחי חקלאות.

איך למצוא את חלקת האדמה הטובה ביותר?

כמו שניתן להבין ממה שאמרנו עד עכשיו, לא כל אדמה חקלאית למכירה מועמדת להפשרה. מה שהופך את תהליך החיפוש למייגע וקשה אף יותר למחפשי השקעות בטוחות. כאשר אנו מעוניינים לבדוק את רמת כדאיות השקעה בקרקע עלינו לבדוק מספר פרמטרים חשובים.

  1. קרבה לאזורים מיושבים – עלינו לוודא שהאדמה נמצאת בקרבת מקום לאזורים מיושבים, מטרופולינים גדולים, כבישים. הסיכוי שחלקת האדמה שלכם תופשר כאשר אתם נמצאת בקרבת מקום מיושב גדול משמעותית מהשקעה באמצע המדבר. קרקע כזאת יכולה להגיע למצב של הפשרה לאחר מספר שנים אם בכלל.
  2. תוכניות מתאר מקומיות וארציות – כאשר אנו קונים שטח נוכל לבדוק אם האדמה הרלוונטית מופיעה בתוכניות המדינה. כאשר האדמה מופיעה בתוכנית אנו יודעים שתהליך הפשרת הקרקע יהיה מהיר משמעותית מאחר והמדינה כבר סימנה אותו.
  3. בלת"מים – עלינו לפעול למזער כמה שיותר דברים בלתי מתוכננים, לכן עלינו לבדוק אם יש תוכנית ייעודית לסלילת כבישים, קווי רכבות, מערך תשתיות על גבי השטח שלנו. לא חסרים מקרים של בעלי שטחים שהשטח נלקח מהם מהמדינה לצרכים כאלו.

אדמה חקלאית למכירה נחשב כאחד מאפיקי ההשקעה הרווחים ביותר כיום, אך עם זאת עדיין יש להיות שקולים, לעשות שיעורי בית ולחשוב טוב לפני שאנחנו נכנסים לתהליך.

אין חכם כבעל מקצוע

את המשפט לא אנחנו המצאנו. אין תחליף לייעוץ עם בעל מקצוע. מאחר ואתם משקיעים את הונכם הפרטי על רכישת קרקעות אתם לא רוצים אחרי כמה שנים לגלות שהקרקע אותה קניתם לא תופשר לעולם. בעזרת ייעוץ עם בעל מקצוע תוכלו לבחור את הקרקע המתאימה עבורכם, תוך כדי בחינת כל הפרמטרים הרלוונטיים ובהתאם לתקציב האישי שלכם.
אדמה חקלאית למכירה מצריכה עבודה אל מול גופים ממשלתיים, עורכי דין, שמאים ועוד, אל תעשו את זה לבד.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן