א.ב מוראנו לוגו
א.ב מוראנו נכסים מניבים ואיך משקיעים נכון

נכסים מניבים ואיך משקיעים נכון?

מה זה נכס מניב?

מי מאתנו לא היה רוצה שיהיה לו נכס שמכניס לו בכל חודש כמה אלפי שקלים לחשבון, אז איך נגיע לזה? ללא כל צורך לצאת ולעבוד? הכנסה פסיבית היא חלומו של כל אדם. נהוג לחשוב שרק בעלי ההון יכולים לרכוש לעצמם נכס שיכנס להם סכום כסף חודשי, אך כיום ישנן אפשרויות גם לבעלי יכולות כלכליות פחות גבוהות להשקיע בנכס מניב שבסופו של דבר יחזיר את ההוצאות בגינו, ואף יניב סכומי כסף שונים ויציבים בכל חודש.

נכס מניב הוא למעשה נכס שנמצא בבעלותכם ובכל חודש משלמים לכם עליו דמי שכירות, נכסים מניבים נחלקים לשני סוגים, הסוג הראשון הוא נכס פרטי כמו בית או דירה שאותו ניתן להשכיר לדיירים ולקבל עליו דמי שכירות חודשיים הנעים בדרך כלל בין 2500- 6000 ₪ תלוי בגודל הנכס, האזור הגאוגרפי בו הוא נמצא, מיקומו וכו' (כמובן שיש נכסים יקרים או זולים יותר להשכרה).

הסוג השני של נכסים מניבים הוא נכס עסקי, נדל"ן עסקי הוא תחום שמניב לעתים תשואות מאוד גבוהות שמאפשרות להתקיים אך ורק מהחזקתו של נכס אחד, יחד עם זאת, לא לכל אחד מומלץ להיכנס לתחום זה כי עדיין השקעה בנכסים פרטיים נחשבת ליותר בטוחה ויציבה. בכל אופן בשני סוגי הנכסים הללו, הפרטיים או המסחריים, ניתן למצוא הזדמנויות טובות שיניבו תשואות גבוהות צפויות ויציבות, אולם יש לדעת היטב איך לתפוס את ההזדמנות ולא פחות מכך איך לנהל את הנכס, ניהול נכס הוא ניהול עסק לכל דבר.

מה כדאי לדעת טרם משקיעים בנכס מניב?

בראש ובראשונה חשוב להיות במודעות והבנה ליכולות הכלכליות שלכם, שכן קפיצה מעל הפופיק במקרים כאלו, אינה שוות ערך לקפיצה מעל הפופיק ברכישת סמארטפון, מדובר על סכומים מכובדים שיש להשקיע שאינם מסתכמים אך ורק ברכישה עצמה, על המשקיע לקחת בחשבון מצבים בהם הנכס לא יהיה מאויש, מצבים בהם השוכר יכנס לחובות ויאחר בתשלומיו או גרוע מכך לא ישלם. כמו כן עליו לקחת בחשבון שישנן הוצאות על בלאי, תיקונים, אנשי מקצוע שונים שיצטרכו לשפץ, לצבוע וכו'. כאשר רוכשים נכס מניב חובה לקחת את כל אלו בחשבון.

דבר נוסף וחשוב הוא לברר היטב לגבי המיקום של הנכס וזאת ביחס לגודלו, עד כמה האזור מבוקש, האם האזור מתפתח או שלהפך הוא בנסיגה? דוגמה טובה לכך היא באזורים בהם יש אוניברסיטאות או מכללות, קיים ביקוש רב לדירות חדר או שני חדרים, אמנם התשואה אינה גבוהה יחסית בנכסים כאלו, אולם היא מאוד יציבה וכמעט ואין מצבים בהם הנכס לא מאוכלס, לעומת זאת רכישת נכס של שני חדרים באזור שמושך אליו בעיקר משפחות עלול להוביל למפח נפש.

האם רק בעלי הון יכולים להשקיע בנכסים מניבים?

התשובה לשאלה זו היא, כמובן שלא! יחד עם זאת, כאשר בוחרים להשקיע בנכס מניב יש צורך בהון התחלתי וניתן להיעזר כמובן בלקיחת הלוואות או משכנתאות, ברוב המקרים אם מתייעצים עם אנשי מקצוע ועושים עבודת תחקיר על האזור, על הנכס ועל ההכנסות וההוצאות הצפויות, רוב הסיכויים שהשכירות החודשית שיניב לכם הנכס תכסה את המשכנתא או ההלוואה שתיקחו לרכישתו, יחד עם זאת, תמיד חשוב לזכור שבכל השקעה יש סיכוי להפסדים כלכליים, לעיתים מזעריים, ולעתים כעבור שנים ההכנסות קופצות ומכסות את ההפסדים, אבל כשאין גמישות כלכלית, לא כדאי לקחת סיכון גדול מידי וכדאי להיצמד לאנשי מקצוע שאתם סומכים עליהם ומתמחים בכל רזי הנדל"ן המניב.

חברת א.ב מוראנו – קרקעות, יזמות ושיווק נדל״ן.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן