א.ב מוראנו לוגו
מה לעשות עם הכסף

אז מה לעשות עם הכסף שיושב ללא תנועה בחשבון העו"ש? אספנו עבורכם את כל הנקודות שאתם חייבים להכיר על אחד מאפיקי ההשקעה המבוקשים ביותר

לא מעט אנשים כיום מבינים שכספם מעלה אבק בחשבון העו"ש ומחפשים חלופות להשקיע בהם את כספם לטובת קבלת אחוזי תשואה. אחת האפשרויות המבוקשות ביותר כיום היא קרקע להשקעה. משקיעים רבים נוהרים לרכישת קרקע להשקעה מכמה סיבות מרכזיות. הסיבה הראשונה היא המחירים הזולים. קרקע להשקעה שעדיין לא עברה את הליך הפשרתה נמכרת במחירים זולים כך שרוב המשקיעים יוכלו להרשות לעצמם להתחדש בחלקת קרקע להשקעה. הסיבה השנייה היא פוטנציאל הרווח הגדול. משקיעים המחפשים תשובה לשאלה מה לעשות עם הכסף משווים את כלל האפשרויות הקיימות לרשותם על ידי פוטנציאל הרווח. קרקע להשקעה שעדיין לא עברה את הליך הפשרתה נמכרת במחירים זולים במיוחד על אף שלאחר כל הליכי ההפשרה אותה קרקע בדיוק תוצע למכירה בתוספת של כמה מאות אחוזים. כלומר, בחירה נכונה של קרקע להשקעה יכולה להסב לכל משקיע רווח של כמה מאות אחוזים על כל כספו, מה שמהווה יתרון משמעותי בהשוואה לחלופות השקעה קיימות. אז אם גם אתם תוהים מה לעשות עם הכסף, ייתכן שאפשרות זו של קרקע להשקעה יכולה להתאים לכם. אך רגע לפני שאתם רצים לרכוש את הקרקע החקלאית הראשונה שאתם מצליחים לאתר, חשוב לדעת כמה פרטים חשובים אודות שההשקעה בקרקעות חקלאיות.

קרקע חקלאית להשקעה – הכירו את הליך ההפשרה ופוטנציאל הרווח הגדול

ראשית חשוב להבין כי קרקע חקלאית היא קרקע שאינה מיועדת לבניה. לא תוכלו לבנות את בית חלומותיכם ואף לא את בית העסק הקטן שלכם על קרקע חקלאית. על מנת שתוכלו לעשות זאת, הקרקע צריכה לעבור הליך הפשרה ארוך ומייגע הכולל כמה וכמה שלבים. כל שלב שעובר מעלה את ערכה של הקרקע ומקרב אותה לתום הליך ההפשרה, מה שיאפשר לבנות על הקרקע בתים פרטיים, בניינים או אזורי מסחר בהתאם למפורט בזכויות הקרקע. חשוב להדגיש כי שלבי ההפשרה יכולים לקחת שנים ארוכות, ולכן ייתכן מצב בו אתם ממתינים שנים עד לקבלת אישורי ההפשרה ואחוזי התשואה המיוחלים. במטרה להימנע מכך, חשוב לדעת לבחור נכון קרקע להשקעה שצפויה לעבור את הליך הפשרתה מהר ככל הניתן. א.ב מוראנו אשר עוסקים בתחום מזה לא מעט שנים יודעים לזהות את הקרקעות הטובות ביותר שעתידות לעבור הליך הפשרה בעתיד הקרוב. אז אם אתם עדיין שואלים את עצמכם מה לעשות עם הכסף ואפשרות זו של קרקעות להשקעה נשמעת לכם מעניינת, אספנו עבורכם מספר נקודות חשובות המסייעות להעריך את עתידה של הקרקע החקלאית בה אתם מתעניינים.

תוכנית המתאר כוללת את כל הנתונים החשובים ביותר על הקרקע שלכם – כך תדעו האם הקרקע מיועדת להפשרה בעתיד

תחילה חשוב לדעת שניתן לבדוק את סוג הקרקע בתוכניות המתאר ולוודא כי הקרקע שאתם מתעניינים בה אכן מיועדת להפשרה. תוכניות המתאר מפורסמות לכל דורש כך שעבר בשלב הראשוני חשוב לערוך את הבדיקה ולוודא שאתם לא מתעניינים בקרקע שכלל אינה מיועדת להליך הפשרה ובנייה. א.ב מוראנו מכירים היטב את תוכניות המתאר כך שהם יודעים להגיע במדויק לקרקע המדוברת בקלות רבה ולבדוק היטב את כל פרטי הבירוקרטיה הנדרשים. קרקעות שאינן מיועדות להפשרה ברוב המקרים יוצעו למכירה במחירים זולים במיוחד אך אל לכם להתפתות בטענה כי בטח בעוד מספר שנים בודדות תוכנית המתאר תעבור שינוי והקרקע תתחיל את שלבי ההפשרה. קרקע שאינה מיועדת להפרדה יכולה להישאר במצבה הנוכחי לאורך שנים ואף עשרות שנים ללא כל שינוי ולכן יש להימנע מהשקעה בקרקעות מעין אלה. נתונים אלה מטבילים אותנו לנקודה השנייה שתסייע לכם לקבל תשובה מלאה ומדויקת על השאלה מה לעשות עם הכסף, והיא משמעות מחיר הקרקע. כפי שציינו מעלה, ככל שהקרקע רחוקה יותר מתום הליך הפשרתה, כך המחיר שתידרשו לשלם עליה יהיה נמוך יותר וכן להיפך, ככל שהקרקע קרובה יותר לתום הליך ההפשרה כך תידרשו לשלם מחירים גבוהים יותר תמורתה.

מחיר הקרקע מעיד על מצבה – היזהרו מקרקעות זולות במיוחד!

כל תוכנית שהוגשה בפני הוועדות הדנות בנושאי הבניה עתידה להעלות את מחיר הקרקע, מה שיכול לסייע לכם להבין מה מצבה רק מהמחיר שדורשים תמורתה. במידה והמחיר נמוך במיוחד, ייתכן שמדובר בקרקע שאינה מיועדת לבניה, קרקע שסומנה ככזאת הכוללת חומרים מסוכנים ורעילים, קרקע הנמצאת בקרבת בסיסים צבאיים או גנים לאומיים מה שיקשה מאוד על הליך הפשרתה ועוד. כלל הסיבות הללו אמורות להרחיק אתכם מההשקעה הספקולטיבית שאמנם עשויה להסב לכם רווחים גדולים במיוחד של מאות אחוזים אך מנגד, הסיכוי שכל שטח להשקעה בעל נקודות לרעת הליך ההפשרה, אכן יעבור את ההפשרה הוא קטן. א.ב מוראנו מקפידים לבחור את הקרקעות הטובות ביותר אשר מיועדות להפשרה בתוכניות המתאר ומוודאים שמחירן לא נמוך מידי, מה שלרוב מעיד על פגם כלשהו בקרקע שיפגע בשלבי ההפשרה. נקודה זו מובילה לנקודה הבאה שחשוב לבחון לפני שמחליטים מה לעשות עם הכסף ואיזה שטח להשקעה כדאי לבחור. הנקודה הבאה היא בחינה מעמיקה של תוכניות המתאר במטרה לוודא כי הקרקע אכן לא ממוקמת באזורים בעייתיים לבניה. קרקעות למכירה הסמוכות לאתרים לאומיים, פארקים ציבוריים, בסיסים צבאיים או קווי תחבורה ציבורית עתידיים לא ישלימו את הליך ההפשרה. הפשרת קרקעות למכירה באזורים אלה נחשבת קשה וסבוכה במיוחד ולכן אתם כמשקיעים לא רוצים לבחור קרקעות מעין אלה כתשובה לשאלה מה לעשות עם הכסף. אפשרות נוספת לזיהוי נקודות חולשה בדרך להפשרת הקרקע, מעבר לבחינת תוכניות המתאר, היא הגעה פיזית למקום הקרקע ובחינת השטח. בחנו היטב את האזור כולו ונסו לאתר פארקים, בסיסים צבאיים, או שטחי ציבור בקרבת מקום. א.ב מוראנו מקפידים להגיע למקום כל שטח להשקעה שהם בוחרים.

בדיקת סקר קרקע – וודאו שהקרקע אינה מכילה חומרים מסוכנים!

אם לא די בכך, ישנה נקודה נוספת שתסייע לכם לבחון קרקעות למכירה בדרך לתשובה הטובה ביותר לשאלה מה לעשות עם הכסף, והיא בדיקת סקר קרקע. בדיקת סקר קרקע כוללת מספר בדיקות שנועדו לוודא כי הקרקע אינו כוללת חומרים מסוכנים או רעילים. בשלב הראשון, עורכים בדירה היסטורית מקיפה במטרה לבדוק האם יש אירוע היסטורי שאולי גורם לסיכון איכות הקרקע. ישנם לא מעט גורמים שיכולים לפגוע באיכות הקרקע ולכן כל שטח שנפגע מגורם כלשהו נרשם ככזה בעל פוטנציאל להכיל חומרים מסוכנים ורעילים. במידה והבדיקה ההיסטורית יצאה תקינה, כלומר לא מצוין שום אירוע היסטורי שאמור לגרום לקרקע המדוברת להכיל חומרים מסוכנים, ניתן לאשר שהקרקע אכן איכותית ומתאימה לבניית מגורים או אזורים מסחריים. אך במידה והבדיקה יצאה שלילית, כלומר ישנן עדויות על אירועים שיכולים לגרום להרעלת הקרקע, עוברים לשלב הבדיקה השני שכולל בדיקה מעמיקה של דגימות קרקע. ישנן לא מעט קרקעות בישראל הכוללות חומרים מסוכנים כך שלא ניתן יהיה לבנות עליהן דבר טרם השלמת טיפול יסודי בבעיה. א.ב מוראנו מסייעים לרבים.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן