א.ב מוראנו לוגו
א.ב מוראנו מה כדאי לדעת לפני שרוכשים קרקע להשקעה

מה כדאי לדעת לפני שרוכשים קרקע להשקעה?

רכישת קרקע היא אחת ההשקעות המשתלמות ביותר, אך עם זאת דורשות הסתכלות לטווח ארוך – והרבה סבלנות. אם גם אתם מעוניינים לרכוש קרקע להשקעה, כדאי מאוד שתכירו את הדברים שחשוב לדעת לפני שנכנסים לעסקה כזו. השלכות של עסקת קרקעות גרועה יכולות לגרום לכם לא להרוויח כלל – במקרה הטוב, או להפסיד כסף רב במקרה הרע.

מי החברה המשווקת?

דבר ראשון שחייבים לבדוק לפני הכניסה לעסקת רכישת אדמה, הוא לדעת היטב מי היא החברה המציעה את הקרקע למכירה. חברה שיש לה מוניטין של חברה אמינה, עם עסקאות רבות (ומוצלחות) שביצעה, עדיפה על פני חברה אנונימית או דשה בשוק הנדל"ן. קרו כבר מקרים רבים של חברות פיקטיביות שהציעו מלכודות דבש למשקיעי נדל"ן, שגילו כי רומו ללא יכולת להשיב את כספם.

דבר נוסף שכדאי לבדוק בהקשר זה הוא האם החברה משאירה לעצמה חלק מן הקרקע בידיה, כך שגם לה יהיה אינטרס להשקיע בהשבחת הקרקע ולקדם את תהליך ההפשרה שלה.
חברה שנמנעת מלעשות זאת, בעצם הופכת את עצמה לנושאת בתפקיד ה"מתווך", ולאחר סיום מכירת הקרקעות – סיכויים רבים שהיא תצא מן התמונה.

מה מצב הקרקע?

אז כמו שרובכם וודאי יודעים, הסטטוס התכנוני של הקרקע הוא אחד הדברים המשפיעים ביותר על החלטת הרכישה. מומלץ להסתכל בתוכניות המתאר המחוזיות ולראות מהו ייעוד הקרקע העתידי. אם הקרקע מוגדרת כמיועדת לפיתוח עירוני – כנראה שיש לקרקע זו סיכויי השבחה טובים והאפשרות להפשרתה היא ריאלית וקרובה. בנוסף, במידה והיא אכן מצויה בתהליך כזה ניתן לבדוק האם היא מצויה גם בתהליכי אישור מתקדמים, או רק בתחילתם, ומכאן להסיק על הזמן שיידרש עד למימוש הפוטנציאל של הקרקע.
ובכל אופן, קרקע שסמוכה לאזור בנוי – גדלים סיכוייה להיות מופשרת בבוא הזמן, מאשר קרקע מרוחקת מאזור מיושב.

זכויות הקניין

במעמד הרכישה, יש חשיבות כי החברה המשווקת את הקרקעות תקבל את חתימות הרוכשים לטובת הסכם משותף ביניהם לבין החברה, המסדיר את היחסים בין הצדדים. לצורך כך מלווה עו"ד מקצועי את התהליך, שיבדוק את זכויות הקניין, יסדיר את הרישום על הקרקע וילווה את הרוכשים במתן מענה לאורך הדרך.

מחיר – כיצד ניתן לדעת האם המחיר משתלם?

כמובן, שיש לחשב קודם כל את גובה ההוצאות על ההשקעה, הכולל את מחירה ואת סכום ההוצאות על היטלי ההשבחה והפיתוח. ניתן לבדוק מהו מחירה של קרקע סמוכה ובנויה, ובהתאם לבדוק כמה שנים יהיה צורך להמתין עד לקבלת היתרי הבנייה על הקרקע. כל הפרטים הללו ייתנו למשקיע אומדן של הסכום שאותו הוא אמור להוציא לעומת הערך שתהיה שווה הקרקע בעתיד, ועל ידי כך להחליט האם הרכישה הזו אכן משתלמת לו.

זמן הרכישה

לא כל זמן הוא אכן זמן טוב לרכישה. אפשר לומר שמימד הזמן הוא פקטור משמעותי בכל הנוגע להשקעה בקרקעות: האם ההשקעה היא על מנת להעניק תשורה "לדורות הבאים"? שאם כך, אפשר גם להסתפק בקרקע בשלבי תכנון ראשוניים ובמחיר נמוך. או שאולי הרצון הוא להשקיע על מנת לראות את פירות ההשקעה בשנים הקרובות? ואז יש צורך למצוא קרקע שמצויה בשלבי תכנון והפשרה מתקדמים ועם מחיר שאמנם יהיה גבוה יותר – אך פוטנציאל הרווח יהיה גבוה מאוד גם הוא. בנוסף, מומלץ לבדוק את סכום הכסף הנזיל שיש בידי המשקיע לצורך ההשקעה. השקעה ארוכת טווח תוכל להניב תשואה גבוהה יותר, אך לצורך כך המשקיע צריך להיות עם מספיק כסף נזיל בבנק, והרבה סבלנות ואורך רוח עד לסיום התהליך.

לסיכום

השקעה נכונה דורשת ידע רב וניסיון משמעותי בתחום נדל"ן הקרקעות. אם גם אתם מחפשים קרקע להשקעה בטוחה, עם פוטנציאל רווחי גבוה – נשמח להציע לכם קרקע להשקעה מאחד הפרוייקטים שלנו ברחבי הארץ, ביניהם: פרוייקט "רובע הים" בחדרה, "ביאליק על הפארק", חולון, הוד השרון, קדימה, רעננה ועוד.

חברת א.ב מוראנו עוסקת מזה שנים רבות בתחום הנדל"ן – ייזום, פיתוח ואיתור הם המקצועיות שלנו.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן