א.ב מוראנו לוגו
א.ב מוראנו למי מתאימה השקעה בקרקע חקלאית

למי מתאימה השקעה בקרקע חקלאית?

בשנים האחרונות כשמחירי הנדל"ן בישראל הגיעו לשיאם וניתן לומר כי מעט נעצרו, החלו אנשים רבים לחפש קרקעות להשקעה, כידוע בישראל המחירים הגבוהים לא מאפשרים לכל אחד להיכנס לעסקי הנדל"ן ויש צורך בבסיס כלכלי יציב וסכום התחלתי של מאות אלפי שקלים ואף מיליונים, יחד עם זאת, הביקוש לדירות לא קטן, האוכלוסייה הולכת וגדלה ויש צורך בעוד ועוד יחידות מגורים כאלו או אחרות.

אחת הדרכים להיכנס לעסקי הנדל"ן היא על ידי רכישה של קרקע חקלאית. מחירה של קרקע חקלאית הוא בהחלט מחיר שיכול לאפשר לאנשים רבים להיכנס לתחום הנדל"ן, אם על ידי פתיחת חיסכון ואם על ידי לקיחת הלוואה, ולרוב התשואות מקרקע חקלאית הן הגבוהות ביותר ביחס להשקעה.

כמובן שלא הכול מושלם וצריך לקחת בחשבון דברים רבים כאשר רוכשים קרקע חקלאית במטרה שתניב תשואות והכנסה פסיבית בעתיד, או לחילופין בית/ דירה. אחד הדברים שיש לקחת בחשבון הוא שהתהליך להפשרת קרקע ולקבלת אישורי בנייה אליה הוא ארוך ויכול להימשך גם 10 שנים, לא כל אדם בעל אורך רוח או יכולת כלכלית להשקיע במשהו שאת התשואות אליו הוא יראה רק בעוד כל כך הרבה שנים.

דבר נוסף הוא שבעסקאות של רכישת קרקע חקלאית יש הרבה היסטוריה, הכוונה היא שקרקע חקלאית עוברת לרוב הרבה ידיים, חשוב להכיר את ההיסטוריה של הקרקע אותה רוכשים ולמוכר או למתווך לא תמיד יהיה רצון לחלוק את כל המידע הזה, מטרתו של המתווך היא כמובן לסגור את העסקה ולפעמים יוצג לרוכש מצג שווא של הזדמנות חד פעמית ושמחר זה עלול להיות מאוחר מידי. לא כדאי להתפתות וליפול ללחץ של משרדי תיווך, וכן לשאול את כל השאלות ולערוך את הבירורים שצריך טרם רוכשים.

מה כדאי לברר לפני רכישת קרקע חקלאית?

חשוב לומר כי אדם שאינו בעל ניסיון בהשקעות מסוג זה, מוכרח להיוועץ עם איש מקצוע, אין דרך לעשות זאת אחרת ויש לקחת בחשבון שמעבר למשרד התיווך כדאי גם לערב שמאי שמתמחה בקרקעות מסוג זה. לאחר שיש את אנשי המקצוע הנכונים והאמינים שאיתם אפשר להמשיך לעבוד, כדאי לברר אם יש איזושהי תכנית מתאר עבור הקרקע, או האם הייתה כזו בעבר.

דבר נוסף שכדאי לדעת הוא כמה אנשים חולקים איתך את הקרקע, כשמדובר בקרקע חקלאית, פעמים רבות היא עוברת מיד ליד, כאשר בכל מכירה מספר הידיים עבור הקרקע הולך וגדל, לדוגמה, קרקע הפרוסה על שטח של 100 דונם לדוגמה שנמכרה לפני עשרות שנים לאדם אחד, יכולה להגיע למצב שהיא כבר שייכת ל – 100 אנשים כאשר כל אחד הוא הבעלים של דונם 1.

עוד דבר שיש לבדוק ואולי הוא החשוב ביותר, הוא המיקום שהקרקע נמצאת בתהליך הפשרתה, האם תהליך הפשרה החל? מתי הוא החל? האם הוא נתקל במכשולים? אילו מכשולים? האם יש הקדמות בתהליך או שהוא תקוע כבר כמה שנים. שאלות כאלו ונוספות יכולות להציל אתכם מכניסה לעסקה מפוקפקת.

בשורה התחתונה, כאשר קונים נכס בצורת קרקע חקלאית למטרת השקעה, הפשרת הקרקע וכמובן בנייה עתידית חשוב לקחת את הזמן, לא למהר, לבדוק, לשאול, לחפש את ההזדמנות הנכונה ולהיוועץ באנשי מקצוע טובים ומיומנים שיש להם את כל הידע הנדרש כדי לבצע רכישה מניבה ולא רכישה שתפיל אתכם לחובות מיותרים. השקעה בקרקע חקלאית ידועה כהשקעה די בטוחה ובעיקר עם תשואות הכי גבוהות שיש, אבל מילת המפתח בעסקה כזו היא אורך רוח וסבלנות.

חברת א.ב מוראנו – קרקעות, יזמות ושיווק נדל״ן.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן