א.ב מוראנו לוגו
א.ב מוראנו למה לרכוש קרקע

למה לרכוש קרקע דווקא ב-2020?

השאלה שצריכה להישאל היא לא "למה לרכוש קרקע" אלא "למה לא לרכוש קרקע". כיום אחד מאפיקי ההשקעה המניבים ביותר הוא תחום הקרקעות. בתחום זה תוכלו להיות בעלי קרקע גם מבלי לקחת הלוואות מפוצצות וללא הון עצמי ענק. למעשה מספיקים לכם 100 אלף שקל על מנת להיות בעלים של קרקע חדש בישראל. למה לרכוש קרקע, איזה קרקע היא עדיפה, מה כדאי לדעת כאשר אנו ניגשים לקנות קרקע, הישארו איתנו.

נצלו את המומנטום

בשנים האחרונות חלה מצוקת דיור חריפה, היות ומחירי הדיור גבוהים והביקוש עולה על ההיצע זוגות צעירים מתקשים לעבור מדירה שכורה לדירה חדשה בבעלותם. אחד מהצעדים האפשריים בחסות הממשלה הוא רכישת קרקעות חקלאיות והפיכתן לקרקעות מופשרות המיועדות לבנייה. מחירי קרקע חקלאית נמוכה משמעותית מקרקע מופשרת מוכנה לבנייה. לכן רכישה של קרקע זו יכולה להניב תשואות רבות בעת ההפשרה, להכפיל ואף לשלש ברוב המקרים את הסכום המושקע.

סוגי הקרקעות הזמינים


כיום ניתן למצוא 3 סוגי קרקעות עיקריים, תהליך הבנייה והתמחור עלול להשתנות משמעותית מאחת לשניה.

  1. קרקעות המיועדות לפיתוח התעשייה, מדובר בקרקעות שנועדו לבניית משרדים, חנונים, מלונות, בנייני הייטק ואזורי תעשיה. מדובר בדרך כלל בשטחים מאוד מאוד גדולים.
  2. קרקעות מוכנות להפשרה – קרקעות שעברו את כל האישורים, מה שנשאר זה רק להתחיל לבנות. הקרקע המועדפת ביותר על הקבלנים וחברות הנדל"ן.
  3. קרקע להשקעה, לרוב מדובר בקרקע חקלאית. הקרקע לא זמינה לבניה מיידית ודורשת אישורים. כיום, עם עלייה ברמת הביקוש והדחף של הממשלה לבנות בניינים נוספים קרקעות אלו מופשרות מהר מהרגיל. ברגע שקרקע זו הופשרה השווי שלה באופן אוטומטי מוכפל, זה עוד לפני תחילת הבנייה.

מה עלינו לדעת לפני רכישת קרקע?

כאשר אנו מתחילים בהליך של רכישת קרקע עומדות בפנינו 2 אפשרויות, אפשרות אחת לחברה שרוצים להתחיל להניב מהרגע הראשון, מתאימה לבעלי הון נכבד היא קניית קרקע מוכנה כבר להפשרה. אפשרות שנייה והשכיחה ביותר היא קניית קרקע חקלאית שעדיין לא מוכנה להפשרה, להפשיר אותה. לאחר תהליך ההפשרה תוכלו להחליט מה ברצונכם לעשות עם השטח, תוכלו להתחיל לבנות בית משלכם, תוכלו לעבוד בשיתוף עם יזמים וקבלנים לבניית פרויקט גדול שיניב לכם תשואות גבוהות, בניית חניון ועוד. אין זה משנה מה תעשו מרגע ההפשרה, התשואה תדפוק לכם בדלת. לפני תהליך של רכישת קרקע אנו ממליצים לכם ליצור קשר עם בעל מקצוע עם מוניטין בתחום, בעל המקצוע ידע לנתח אם הסיכויים להפשרת הקרקע הם גבוהים או שמא עדיף להתחיל ולחפש קרקע אחרת, שגם זה בסדר. אל תמהרו.

מה הם המקומות הטובים ביותר לרכישת קרקעות

הארץ שלנו מלאה בביקוש לדירות חדשות, היינו ממליצים על חלקי הארץ הפריפריאליים מגן יבנה לנתניה. אזורים אלו כיום מפותחים מבחינת תשתיות, מקומות בילוי, קניונים ואף תחבורה ציבורית שוטפת למטרופולינים רבים. מה שנותן לנו קרקעות במחיר זול עם אפשרויות תשואה גבוהות מאוד. בנוסף, ההמלצה העיקרית היא להשקיע בקרקעות כמה שיותר קרובות למטרופלינים הגדולים ומרכז הארץ. כיום רוב משקיעי הנדלן מעדיפים להשקיע באיזורי המרכז לכן, ברגע שהקרקע שלכם תפשיר, הפלאפון שלכם לא יפסיק לצלצל.

אין במאמר זה תחליף לייעוץ מקצועי

קרקעות חקלאיות הפכו בשנים האחרונות לאחד הטרנדים החמים ביותר בעולם הנדל"ן, משקיעים רבים רוכשים קרקעות חקלאיות וקרקעות שהופשרו על מנת לבנות ולהרוויח כמויות גדולות של כסף בהתאם לביקוש הרב בארץ. לא כל הנוצץ זהב ועסקה כזאת היא מלאכת מחשבת של ממש, לכן רצוי ואף כדאי להיעזר באיש מקצוע שיוכל לעזור לכם לנהל את הליך הרכישה בצורה טובה יותר מול הגופים השונים: עורכי דין, שמאים מטעם המדינה, חברות נדל"ן ומקרקעין.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן