א.ב מוראנו לוגו
זכויות בקרקע חקלאית

מה אתם צריכים לדעת על זכויות בקרקע חקלאית

במדינת ישראל זכויות על קרקע הן ללא כל ספק יתרון עצום. בין אם מדובר על זכויות בקרקע חקלאית ובין אם אנחנו מדברים על זכויות על כל סוג של קרקע. הסיבות לכך טמונות בראש ובראשונה בכך שבמדינת ישראל אנחנו מדברים על חלוקה לא שווה בין הקרקעות השייכות למדינה לעומת הקרקעות השייכות לידיים פרטיות. אנחנו מדברים על יותר מתשעים אחוז של אדמות השייכות למדינה, כך שמי שמעוניינים לבנות על הקרקע או לגדל עליה מיני גידולים יכול למעשה להיות במעמד של 'חוכר' מה שמאפשר לו להשתמש בקרקע אבל תוך שזה משלם סכום קבוע למדינה בכל חודש או כל שנה, תלוי במקרה.

אנחנו, בא.ב מוראנו נפגשים עם רבים המעוניינים להפוך את אותן זכויות בקרקע חקלאית למשהו שאפשר להפוך אותו להכנסה מניבה ולמה שיביא בסופו של דבר לתשואה יפה. עלינו לזכור כי מגיפת הקורונה שינתה במובנים רבים את האופן בו המשקיעים רואים את השוק. אמנם אנחנו רואים עליות בבורסה אבל גם חשוב לזכור כי רבים בעולם הבינו באופן עמוק כי מה ששווה היום מחר עלול להיות שווה לשום דבר. דווקא רכישה של קרקע, היא ככל הנראה הדרך הבטוחה להבטיח הכנסה פאסיבית לאורך זמן. האדמה לא תלך לשום מקום. כך שאם ננצל נכון את השטח, נחפש קרקע חקלאית למכירה, נבצע בדיקת קרקע חקלאית ונחליט שאנחנו הופכים את הפוטנציאל לשורה של רווחים, אנחנו נמצא את עצמנו עם ידינו על העליונה.

אז עכשיו בואו נדבר איך הופכים את אותן זכויות בקרקע חקלאית למה שיכול להפוך לנכס נדלני ריווחי לכל דבר ועניין.

כמה מילים על הפן הבירוקרטי

בין אם אתם רוצים לרכוש זכויות בקרקע חקלאית ובין אם קיבלתם את הזכויות הללו בירושה, קיימת דרך להפוך את הקרקע המיועדת לגידולים חקלאיים למה שאפשר לבנות עליו ולהפוך אותו פשוט לנכס נדלני. ללא כל ספק התשואה שאתם יכולים לעשות מהשימוש באותן זכויות בקרקע חקלאית , תהיה בוודאי גבוהה בהרבה מרכישה של נכס נדלני בנוי שעולה הרבה יותר.

סטטוס קרקע חקלאית זה מה שהמדינה קבעה שהוא שטח המיועד לחקלאות. אסור לשכוח כי מדינת ישראל היא מדינה בה הסטטוס של שטחים רבים הוא לא דבר חדש, אלא אנחנו מדברים על אדמות שמשמרות את הסטטוס שלהן עוד מהימים של קום המדינה. כך שאנחנו מדברים לעיתים על קרקעות שאותו סטטוס קרקע חקלאית הוא משהו שאפילו לא התחילו לפתוח אותו ברשויות המקומיות ולבחון האם לא הגיע העת להפשיר את הקרקע וליצור בה יחידות דיור חדשות, נדלן מסחרי ועוד.

אבל, זה שמדובר על תהליך מורכב לא אומר שאי אפשר לעבור אותו בהצלחה. קרקע חקלאית למכירה בהחלט יכולה להפוך לקרקע שעליה ניתן להשיג זכויות בניה. אל תשכחו בכל זאת כי מדובר על תהליך ארוך, בירוקרטי ומורכב. כך שאם אתם לא יכולים לעמוד בתהליך הזה, אתם חוששים כי אין לכם מספיק כסף לתהליך וכן הלאה, ככל הנראה זה לא הזמן המתאים עבורכם לרכוש קרקע מהסוג הזה.

מה חשוב לבצע לפני שפונים לרכישה של זכויות בקרקע חקלאית

אם בכל זאת אתם מעוניינים לרכוש זכויות בקרקע חקלאית, אנחנו רוצים לתת לכם רשימה קצרה של דברים שעליכם לדעת על רכישת זכויות בקרקע חקלאית. אנחנו, שעובדים אצל א.ב מוראנו יודעים כי מדובר על תהליך לא קל ולכן חשוב לנו לשתף אתכם קצת במידע אותו אנחנו שומרים מאחורי הקלעים של התהליך הזה.

  1. חשוב מאוד לבצע בדיקת קרקע חקלאית: בדיקת קרקע חקלאית תאפשר לכם פשוט להחליט האם אתם מעוניינים לשמור על הקרקע עבור גידולים כאלו ואחרים או שאתם מעוניינים לעשות עם הקרקע משהו אחר. זכויות בקרקע חקלאית לא חייבות להתבטא כמובן רק בהפיכה של האדמה לנכס נדלני מסוג אחד. אנחנו, העובדים אצל א.ב מוראנו רוצים לעזור לכם למצוא את פיסת הקרקע הטובה ביותר עבורכם. כך שאנחנו בהחלט יכולים לעזור לכם לרכוש זכויות בקרקע חקלאית עבור צרכים אחרים, אתם רק צריכים להיות בטוחים כי מדובר על קרקע שיכולה למלא בהצלחה את הצרכים הייחודיים שלכם.
  2. זכויות בקרקע חקלאית אותה אתם מעוניינים להפוך לקרקע שתצמיח פיסת נדלן היא קרקע שיש לבחור אחרי שאתם מכירים היטב את ההיסטוריה המשפטית של המקום: אנחנו חיים במדינה מורכבת. זכויות בקרקע חקלאית זה רעיון טוב ויפה, אבל בסופו של דבר אם תמצאו את עצמכם מתמודדים עם קרקע שנויה במחלוקת, כמו אדמות רבות ביהודה ושומרון וכמו במקרה של ירושלים, יכול להיות שתמצאו את עצמכם בלב סכסוך משפטי שאתם לא מעוניינים לקחת בו חלק. זכויות בקרקע חקלאית זו זכות משפטית לכל דבר ועניין, מדובר על חוזה שצריך להיכנס אליו בעיניים פקוחות.
  3. זכויות בקרקע חקלאית הן משהו שניתן לרכוש אחרי שמבינים את ההשלכות של הדבר מול מס הכנסה: אתם מטבע הדברים תשלמו גם למס הכנסה. לא רק זה, אם אנחנו הולכים לתהליך של הפשרת הקרקע עבור דברים אחרים, עבור בניה וכיוצא באלו, אנחנו צריכים להיות בטוחים כי יש מספיק כסף שיאפשר לשלם למס הכנסה ולכל מה שצריך לאורך הדרך המפרכת הזו.

אנחנו כאן בשבילכם

אנחנו, העובדים אצל א.ב מוראנו הפכנו את העבודה שלנו מזמן לאומנות. אנחנו אוהבים להפוך את השממה למקום ממנו אנשים מפיקים הרבה מאוד. אנחנו כאן להגשים כל חלום.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן