א.ב מוראנו לוגו
א.ב מוראנו איך להשקיע נכון בנדלן

איך להשקיע נכון בנדל"ן?

אין זה סוד כי השקעה בנדל"ן צריכה להיות ההשקעה הבטוחה ביותר שתוכלו לקבל: הן מבחינת העלות הגבוהה והן מבחינת כובד העסקה, אין ספק כי השלכותיה של עסקה כזו משפיעות לטווח ארוך.

כיום החל לצמוח תחום הייעוץ בנדל"ן ברחבי הארץ, אך עם זאת – המקצוע עדיין בחיתוליו, במיוחד בתחום הקרקעות. משקיעים רבים מוצאים את עצמם טובעים בים של הצעות בלי לדעת אילו דברים לבדוק, אילו כיוונים יכולים להניב רווחים טובים וכיצד לברר את מצבה של הקרקע מבחינת היבטים רבים ושונים.

אם גם אתם משקיעים שתחום ההשקעות בקרקעות מעניין אותם, צירפנו לכם כאן מספר טיפים שיסייעו לכם, לפחות בתחילת הדרך, להשקיע בקרקע נכון בנדל"ן וקרקעות.

עשו "עסקים" עם האנשים הנכונים

כיום קיימים יזמים ומוכרים רבים בשוק נדל"ן הקרקעות, ותמיד כדאי לבדוק מי האנשים שמהם אתם רוכשים את הקרקע. אם זה בירור אודות החברה או המוכר של הקרקע, אודות העסקאות הקודמות שלהם ואודות הרווחים שהניבו אותן עסקאות. במקרים גרועים במיוחד, ניהלו משקיעים רבים עסקים עם "חברות" שהתבררו כרמאויות שונות – ולתדהמת הרוכשים התגלה כי הקרקעות ש"נמכרו" להם שייכות בעצם למקרקעי ישראל וכלל לא שוחררו לשוק. לכן, כל בדל מידע שתוכלו למצוא ישרת אתכם היטב בהמשך ויימנע מכם נפילה למלכודות דבש. אל תוותרו על השלב הזה.

בדקו לעומק את מצבה התכנוני של הקרקע

רכישה נבונה של קרקע יכולה להניב תשואה מרשימה בעתיד. לעיתים, בתוך שנים בודדות אפילו, הרווח מהקרקע שנמכרה יכול להגיע למאות רבות של אחוזים. כיוון שמדובר בעסקאות בסכומים גבוהים, המשמעות היא שעסקאות לא נבונות – עלולות להביא לחוסר רווח במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב – להפסדים וחובות. משמעותה של קרקע שמצויה בתהליך הפשרה הוא עליה דרמטית של ערך הקרקע, במאות ואפילו אלפי אחוזים. עם זאת, גם תהליך הפשרה עלול להיעצר פתאום מסיבות שונות. בחנו את התוכניות העתידיות לקרקע, אם ישנן, ואם מתקיים הליך תכנוני על הקרקע המיועדת, בדקו מה מטרתו ובאיזה שלב הוא נמצא. את כל אלו ניתן לבדוק במחלקות ההנדסה של הרשויות המקומיות.

היוועצו בשמאי מקרקעין או יועץ מנוסה

אנשי המקצוע הללו יוכלו תת לכם ייעוץ לגבי עתידה של הקרקע לאחר תהליך ההפשרה. גם קרקע שעברה תהליך הפשרה, עשויה לעיתים לעבור תהליכי איחוד או חלוקה, כאשר חלקים ממנה לעיתים עשויים להיות מופקעים למטרות ציבוריות. בכדי לדעת מה גודל הקרקע שיגיע לידיכם בסופו של דבר, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע.

רישום הקרקע

בטרם הרכישה – בדקו מיהו בעל הקרקע. ובדקו זאת לעומק, אל תסתמכו על המסמכים שמציג המוכר. בנוסף, וודאו שהקרקע המוצעת לכם למכירה מוגדרת פרטית בטאבו. אם היא שייכת למנהל מקרקעי ישראל, מדובר בחכירה ולא ברכישה. המשמעות היא שבמידה והקרקע תשנה את ייעודה – תפקע בעלותו של הרוכש עליה, והוא יפוצה בסכום סמלי בלבד.

בדיקת מיקום הקרקע

יש לבדוק את מיקומה של הקרקע בידיעה שקרקעות בעלות פוטנציאל גבוה לשינוי ייעודן מחקלאיות – למיועדות לבנייה מצויות לרוב בסמיכות לאזורי יישוב וערים שונות. אלו הסמוכות ליישובים מרכזיים עם ביקוש גבוה – יניבו לרוב את התשואות הגבוהות ביותר.

בדיקת מרקם הקרקע

"תמ"א 35" היא תוכנית המתאר הארצית, שמציגה את המידע הרלוונטי לגביי תכנונים עתידיים של הקרקעות בישראל. כל הקרקעות מחולקות לפי "מרקמים" שונים, שהם: מרקם עירוני, מרקם כפרי, מרקם שימור ארצי, מרקם שימור משולב ומרקם חופי. בדקו היטב כי הקרקע המיועדת מוגדרת במרקם עירוני, שנקראת גם "קרקע צהובה" בשרטוטים.

לסיכום

השקעה בקרקע דורשת אורך רוח, זמן ובדיקות רבות. עם זאת, התמורה האפשרית משתלמת מאוד, וכדאי מאוד להביט לטווח הארוך בכל הנוגע להשקעה בנדל"ן: את הפירות לא ניתן לראות תמיד בטווח המיידי, אך מימד הזמן יעניק להם את הבשלות והרווחים יצדיקו היטב את כדאיות ההשקעה.

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר – חברת א.ב מוראנו – קרקעות, יזמות ושיווק נדל״ן.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן